ש"ס משנה את הקמפיין: "אבא, מה עשו לך"

בעקבות פרסום הקלטות שבהן נראה הרב עובדיה יוסף מגדף את יו"ר ש"ס אריה דרעי, החליטו במפלגה להשעות את הקמפיין הכלכלי-חברתי המתוכנן

ש"ס משנה את הקמפיין בעקבות הקלטות: הסערה שפרצה במפלגה החרדית עם פרסום הקלטות אתמול בערוץ 2 שבהן נראה הרב עובדיה יוסף מגדף את יו"ר ש"ס אריה דרעי, הביאה להחלטה להשעות את הקמפיין הכלכלי-חברתי המתוכנן. בתגובה הוחלט במפלגה לצאת בקמפיין תחת הסיסמה "אבא, מה עשו לך", המכוון למרן שיוצג על גבי שלטי חוצות, אוטובוסים, וברשתות החברתיות. זאת, במטרה להחזיר אליהם את הקהל הישן והמוכר.

הערב צפויה להתכנס מועצת חכמי התורה של ש"ס לכינוס דרמטי לאור האירועים באחרונים במפלגה. בסמכותה של המועצת להוציא גינוי חריף לאלי ישי במטרה לפגוע בו בציבור החרדי. מאז פרסום הקלטות פרצה מלחמת האשמות סביב השאלה מי הדליף את הקלטות וכיצד יש לנהוג עתה. בסביבתו של דרעי נשמעים קולות של בכירים במפלגה הקוראים לדרעי להתעלם מישי, אולם בש"ס הוחלט לנקוט בקו תקיף נגדו, מה שעשוי דווקא להעלות את הפופולריות שלו.

עם זאת, גורמים בש"ס טוענים כי גם בסביבתו של דרעי ברור מעל לכל ספק כי הקלטות לא הודלפו מכיוונו של ישי וכי ייתכן שהן יצאו דווקא על ידי גורמים הקרובים יותר למעגלים המקיפים את דרעי, אולם דרעי ינסה למנף את הפרסום כדי לצאת בקמפיין נגד ישי.

הבוקר התכנסו כמה עשות מפעילי המפלגה ובני משפחתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל לכינוס חריג מעל קברו בבית העלמין בירושלים. באירוע נכחו גם בנו דוד יוסף ובתו עדינה בר שלום וכן שני בנים נוספים. הרב דוד יוסף האשים את ישי מעל קברו של המרן בכך שאינו בוחל בשום אמצעי עדי להיאחז בקרנות המזבח. הוא קרא לישי "איש חצוף" ואמר ש"אין מחילה למי שעשה את המעשה".

הקלטות שפורסמו אמש אינן סוף פסוק בפרשה שמביכה את המפלגה החרדית. הערב צפויות להתפרסם קלטות נוספות שעלולות להעמיק את הקרע בין שני הפלגים ולטלטל עוד יותר את המפלגה השסועה ממילא. הקלטות שפורסמו הן חלק מזערי ממאות אלפי שעות של צילומים והקלטות שנעשו לאורך השנים בביתו של הרב על ידי מצלמות קבועות שהוצבו בכל פינה בבית. כל פגישותיו של הרב באשר הן תועדו, לרבות פגישות עם מנהיגים, שרים, חברי כנסת ובני משפחה.