נתניהו: נוסע לנאום בקונגרס כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני

ראש הממשלה הודף את הביקורת נגדו על כוונתו לנאום בארה"ב כשבועיים לפני הבחירות לכנסת, וללא אור ירוק מנשיא ארה"ב ברק אובמה ומשר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ■ "כראש ממשלת ישראל, אגיע לכל מקום שאליו אוזמן כדי להשמיע את עמדתנו"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודף את הביקורת נגדו על כוונתו לנאום בקונגרס בארה"ב כשבועיים לפני הבחירות לכנסת, וללא אור ירוק מנשיא ארה"ב ברק אובמה ומשר החוץ האמריקאי ג'ון קרי.

נתניהו טען בפתיחת ישיבת הממשלה היום כי הוא נוסע לנאום בקונגרס כחלק מהניסיון למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיכוון כלפי מדינת ישראל. "המאמץ הזה הוא חובק עולם וכראש ממשלת ישראל, אגיע לכל מקום שאליו אוזמן כדי להשמיע את עמדתה של מדינת ישראל וכדי להגן על עתידה וקיומה", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף: "בשבועות הקרובים עלולות המעצמות להגיע להסכם מסגרת עם איראן, הסכם שעלול להשאיר את איראן כמדינת סף גרעינית, דבר שיסכן בראש ובראשונה את קיומה של מדינת ישראל. זוהי אותה איראן שהשתלטה על לבנון ועל סוריה, ועכשיו משתלטת על תימן ועיראק. זו אותה איראן שמכינה נגדנו חזית אקטיבית גם מרמת הגולן וגם מדרום לבנון. אסור שאותה איראן תתקדם לנשק אטומי".

ראש הממשלה התייחס גם ליום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קורבנות השואה והיום למאבק באנטישמיות שיחולו השבוע, ואמר כי "ההיסטוריה כבר לימדה אותנו שאלימות שמתחילה כלפי היהודים אינה נעצרת עם היהודים. היא כמו אש בשדה קוצים, שמתפשטת מהר מאוד לכלל החברות וכלל האזרחים - ולכן מול התופעות הללו צריכות ממשלות העולם לפעול ביתר תקיפות".

היום פורסם גם כי ארגון הטרור דאע"ש, לכאורה, רצח את אחד מהשבויים היפנים שהיו בידיו. נתניהו ביקש בישיבת הממשלה לשלוח תנחומים לראש ממשלת יפן ולעם היפני.