צפו: הסיפור שלא ייאמן על איש ששרד 14 חודשים בלב ים

צפו בסיפור המדהים שזוכה להד תקשורתי נרחב בכל העולם: בחור שיצא למסע דייג שגרתי נקלע לסערה ושרד מסע בן 8,800 ק"מ בלב ים על סירה רעועה, וכעת נתבע בבית המשפט בסכום של מיליון דולר

חוזה סלוודור אלוורנגה, ניצול ימי, מקסיקו, תביעה, קניבליזם / צילום: וידאו
חוזה סלוודור אלוורנגה, ניצול ימי, מקסיקו, תביעה, קניבליזם / צילום: וידאו

בינואר 2014, חוזה סלוואדור אלוורנגה (José Salvador Alvarenga), דייג מאל סלוודור, הדהים את העולם כשנסחף לאיי מרשל בסירה רעועה אחרי 14 חודשים בים הפתוח, ומסע חוצה אוקיינוסים באורך 8,800 ק"מ.

סיפור ההישרדות המופלא, שכאילו נלקח מסרט הוליוודי, התחיל בסוף 2012, כאשר אלוורנגה יצא עם צעיר בשם אזיקיאל קורדובה למסע דייג בן יומיים במפרץ מקסיקו. לרוע המזל, השניים נקלעו לסופה אימתנית שסחפה אותם ללב ים והם נאלצו לשרוד על אכילה של דגים וציפורים ושתייה של דם של צבים ושתן. לאחר כחודשיים בים, קורדובה נפטר משום שהוא לא הצליח לעכל את הבשר הנא.

אלוורנגה טען כי הוא שמר על הגופה במשך שישה ימים ולאחר שהחל לאבד את תחושת המציאות הוא זרק את הגופה לים. לאחר 438 ימים הוא נמצא על אי נטוש באיי מרשל וסיפור הצלתו זכה לכותרות בכל העולם. לאחרונה פורסם ספר המתעד את המסע הבלתי ייאמן, ומשפחתו של קורדובה, שכאמור נפטר, הגישה נגד אלוורנגה תביעה אזרחית בהיקף של מיליון דולר בטענה כי הוא אכל את בנם על מנת לשרוד.

לטענת המשפחה, אלוורנגה אומנם חולץ כשהוא חולה ותשוש, אך נראה שהוא לא איבד משקל רב וההסבר היחיד שנשמע הגיוני הוא קניבליזם. עורך דינו של אלוורנגה מכחיש את ההאשמות וטוען כי מדובר בניסיון נואש של המשפחה לזכות בחלק מכספי התמלוגים של הספר.