חברת האינטרנט פריון השלימה בסוף השבוע גיוס של 66 מיליון דולר בהנפקת מניות בנאסד"ק. החברה תכננה בתחילה לגייס סכום של 50 מיליון דולר אך לאור הביקושים הגבוהים, שהיו למעלה מ-350 מיליון דולר, הגדילה את היקף הגיוס ל-57.4 מיליון דולר. לאחר שהחתמים בהנפקה מימשו אופציה שניתנה להם לרכישת מניות נוספות, גדל הגיוס כאמור ל-66 מיליון דולר. החתמים בהנפקה היו אופנהיימר, סטיפל, Roth Capital ו-Lake Street. לפני ההנפקה, בסוף הרבעון השלישי היו לפריון בקופה 60 מיליון דולר.
הגיוס בוצע במחיר של 11.5 דולר למניה, נמוך בכ-17% מהמחיר הנוכחי, 13.9 דולר, המשקף לפריון שווי שוק של 451 מיליון דולר (לאחר שהכפילה את ערכה ב-2020). המניות החדשות מהוות כ-17.7% מהון המניות של פריון לאחר ההנפקה.
הסכום שגויס ישמש את פריון להגדלת ההון החוזר, ולמימון הצמיחה בפעילות שלה, כולל אפשרות למיזוגים ורכישות. פריון רכשה ב-2020 את חברת Pub Ocean תמורת עד 22 מיליון דולר.
פריון, המנוהלת על-ידי דורון גרסטל, מספקת פתרונות בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום הדיגיטלי. לקראת ההנפקה פרסמה פריון נתונים ראשוניים מדוחות 2020 (שאותם תפרסם ב-9 בפברואר). לפי הנתונים, השנה הסתיימה עם הכנסות של 320-325 מיליון דולר, גבוה מהתחזית המוגבהת שפורסמה החברה באחרונה. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ל-32-32.5 מיליון דולר, והרווח הנקי למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-80-82 סנט.
"פריון מבססת נכס ייחודי בעולם המדיה הדיגיטלית", מסר יו"ר דירקטוריון פריון, אייל קפלן. "ההנפקה המוצלחת שהשלמנו זכתה לביקושי יתר, ומעידה על אמון המשקיעים באסטרטגיית הצמיחה ארוכת-הטווח שלנו ועל מחויבותנו למצוינות תפעולית וכספית".
בעקבות הגיוס, בבנק ההשקעות Lake Street שהיה אחד מחתמי ההנפקה העלו את מחיר היעד למניית פריון מ-12 דולר ל-18 דולר, פרמיה של 29.5% על המחיר הנוכחי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.