נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל • החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים
מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

חברת יורו ישראל זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל, המכונה "חזית הים" בחיפה. החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. מדובר במתחם שנמצא לאורך נמל חיפה ומבנה "דגון" ועד בסיסי הצבא בחיל הים ובית חולים רמב"ם. 

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים
מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

התוכנית, שקודמה כתוכנית מתאר ארצית (תמ"א 13/3/א), מדברת על הפיכת 1,764 דונם, שכיום מהווים בעיקר שטחי חניון ומבני נמל ישנים, לשטח שינצל את העבר של המקום כחלק מנמל, לצורך הפיכתו למה שמכנים יוטזמי התוכנית "חזית ים עירונית לעיר חיפה".

ראש העיר יונה יהב השווה את התוכנית לנמל תל אביב, מבחינת שימושי הפנאי, המסחר והתעסוקה, ואמר כי היא תהיה גדולה פי כמה ותכלול שימושי מגורים.

ואכן, בשכונה מתוכנן מתחם מגורים חדש המהווה תוספת מגורים לאזור בשטח המסילה שתתפנה בעתיד, סמוך למתחם שאמור לעבור התחדשות, לצד שטחים פתוחים עם מרחב הולכי רגל, כולל טיילת חוף. 

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים
 מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

במסגרת זו, רמ"י שיווקה את אחד מהמגרשים הפשוטים יחסית במתחם, שנמצא בסמוך לבית החולים רמב"ם ליד השער המערבי לנמל, ומשמש כחניון גדול. הודעה על המכרז יצאה כבר לפני שנתיים וחצי, אך בסופו של דבר מומשה עכשיו.

כאמור, זכויות הבנייה במגרש מיועדות ל-500 יחידות דיור ובנוסף גם שטחי מסחר, שיוקמו מעל לחניון ציבורי. עקב סמיכות המתחם למתקנים ביטחוניים, גובה המבנים בו מוגבל ל-6-9 קומות.

השומה שנקבעה למתחם הגיעה ל-283.5 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), אך תוצאות המכרז היו פושרות, שעה שהוגשו רק 4 הצעות, ששלוש מהן לא הגיעו אפילו לרבע מהשומה. הזוכה, יורו ישראל, הציעה 105 מיליון שקל, כלומר פחות מ-40% מהשומה.