הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה

שיעור התעסוקה על פי נתוני הלמ"ס המשיך לעלות בחודש החולף • על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ • יחד עם זאת, בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת

בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock
בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock

כמות המשרות הפנויות במשק ממשיכה לעלות, כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ. גם שיעור המשרות הפנויות לכל 100 מועסקים עלה בחודש האחרון מ-4.34 ל-4.44. שיעור דומה נאמד רק בדצמבר 2022, תוך כדי הריבאונד ממשבר הקורונה. 

בממשלה מפקפקים בסיכוי של סמוטריץ' להטיל מכס של 100% על טורקיה
המשבר בביטוח לאומי: "צריך בעיקר להעלות מסים ואת גיל הפרישה"

מגמת העלייה בשיעור המשרות הפנויות נמשכת בצורה כמעט רציפה מאז ה-7 באוקטובר, ואנחנו מתקרבים שוב לשיא שנרשם במהלך 2022. הדבר מעיד על שוק עבודה חזק במיוחד, שעשוי גם לתמוך בעליות שכר. 

עיקר העלייה מגיעה מענפי המסחר הסיטונאי והקמעונאי, כמו גם שירותי אירוח, אוכל ובנייה. בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת, כך שעל כל 100 משרות ישנן 12 משרות פנויות. מדובר בזינוק מפחות מ-7 משרות פנויות שנרשמה לפני המלחמה. לעומת זאת, בענפים אחרים כמו כרייה, תעשייה והייטק - שיעור המשרות הפנויות נשאר דומה בחודשים האחרונים. 

ברמת המקצועות הספציפיים, בממוצע של החודשים פברואר עד אפריל, נרשמה עלייה של 15% בביקוש לעובדי בניין כמו רצפים, סתתים, טייחים, מסגרים ועובדי שלד, ועלייה דומה של 15% נרשמה גם בביקוש לטבחים ולפקידים. הביקוש לעובדי מכירות עלה ב-10%, למלצרים ב-9% ולנהגים ב-8%. אך לעומת זאת, ישנה דווקא ירידה משמעותית של 7% בביקוש להנדסאים וטכנאים, וצניחה של 40% בביקוש לטכנאי רשתות, כך שקיימות כיום 190 משרות פנויות בלבד.