הפתיעה אפילו את עצמה: דוחות טובים לוויקס

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • וויקס עקפה את הציפיות הן בהכנסות והן ברווח; מעדכנת את התחזיות כלפי מעלה • מדור חדש

 

העדכונים החשובים
13:24
וויקס: הרווח הנקי זינק ב-50%; צופה עלייה משמעותית בתזרים המזומנים
החברה היכתה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה - רווח של 1.29 דולר למניה לעומת הצפי  ל-1.03 דולר ● צופה לעלייה של כ-14% בתזרים המזומנים השנתי

חברת האינטרנט Wix סיכמה רבעון ראשון חיובי ומעדכנת כלפי מעלה את התחזית השנתית שלה. החברה, בניהולו של אבישי אברהמי, מאפשרת ללקוחותיה להקים ולנהל אתרי אינטרנט בקלות. הכנסות הרבעון צמחו ב-12.2% לעומת הרבעון הקודם והסתכמו בכ-420 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים.

כמו ברבעון הקודם (ובשנת 2023 כולה), Wix הציגה רווח נקי גם לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), בסך 24 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד נקי של 10.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP , בנטרול הוצאות הקשורות לתגמול ההוני לעובדים, הרווח הנקי גדל ב-51.2% ל-77.3 מיליון דולר, שהם 1.29 דולר למניה - גבוה מתחזיות האנליסטים.

ברבעון השני Wix צופה הכנסות של 431-435 מיליון דולר, צמיחה של 11%-12% לעומת הרבעון המקביל, ואמצע טווח התחזית נמוך מתחזיות האנליסטים. כאמור, בשנה כולה התחזית מתעדכנת כלפי מעלה, והחברה מצפה לרשום השנה הכנסות של 1.738-1.761 מיליארד דולר (8 מיליון דולר מעל התחזית הקודמת). תחזית התזרים החופשי השנתי עולה משמעותית, מ-370-400 מיליון דולר ל-445-455 מיליון דולר. לדברי סמנכ"ל הכספים ליאור שמש בשיחה עם עיתונאים, למרות גידול בהוצאות השיווק השנה, באחוזים הן נותרות ללא שינוי כשההכנסות עולות, מה שיאפשר לחברה לייצר יותר כסף.

נשיא החברה ניר זוהר ציין שהרבעון משקף התחלה חיובית מאוד ל-2024, כשבמובנים רבים החברה עוקפת את התוכניות של עצמה. הוא הוסיף שהחברה פונה כיום לשני קהלי לקוחות: אנשים שבונים לעצמם אתרי אינטרנט, ופרטנרים שהם קהל מקצועי שבונה אתרים ללקוחות. בהקשר של הפרטנרים, החברה השיקה לפני מספר חודשים את המוצר סטודיו שלדבריו רוב הפרויקטים הקיימים עברו אליו והוא מושך גם פרטנרים חדשים. "הענף של הפרטנרים הולך להיות ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה בשנים הבאות", אמר זוהר. בהקשר של הלקוחות שבונים אתרים בעצמם, מה שמוסיף לצמיחת החברה לדבריו אלה כלי AI שהחברה מוסיפה להיצע שלה.

בסוף הרבעון הראשון היו ל- Wix בקופה כ-917 מיליון דולר לעומת חוב לטווח ארוך של 571 מיליון דולר למחזיקי אג"ח להמרה. החברה השלימה לאחרונה תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף 300 מיליון דולר, במסגרתה נרכשו 2.4 מיליון מניות במחיר ממוצע של קרוב ל-125 דולר למניה, לעומת כ-136 דולר כיום.

לשאלה האם החברה נתקלת בקשיים כחברה ישראלית שפועלת בעולם במצב הפוליטי הנוכחי, השיב זוהר ש- Wix לא נתקלה בכך: "אנחנו לא מסתירים את הישראליות שלנו, ועד כה לא נתקלנו במשהו משמעותי, לא בקרב קהל הלקוחות ולא בקרב הפרטנרים. בתור חברה בינלאומית, הסביבה היא מורכבת, אבל אנחנו מקווים שאנחנו וחברות הייטק אחרות מצליחים להיות שגרירים טובים של ישראל בתקופה המורכבת הזאת".

Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 7.55 מיליארד דולר אחרי עלייה של 10.3% במניה מתחילת השנה.

שירי חביב ולדהורן