בעזריאלי ת"א תוצג תערוכת תמונות לזכר נרצחי הנובה

הארגון החברתי דף חדש, שמתמחה בשיקום כלכלי, יוצא במיזם חדש של תרומות למילואימניקים • חברת Infinity Labs, המפעילה מסלולי הכשרה לתפקידים טכנולוגיים בהייטק, תרמה כלי נגינה שחולקו לחיילים פצועים • במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב נערך אירוע של אגודת הידידים שמצדיע לפצועי המלחמה • ישראל מתגייסת

עבודה של האמנית מורן אוליאל להנצחת בר ליאור, מנרצחי הנובה, בתערוכה בעזריאלי תל אביב / צילום: מורן אוליאל
עבודה של האמנית מורן אוליאל להנצחת בר ליאור, מנרצחי הנובה, בתערוכה בעזריאלי תל אביב / צילום: מורן אוליאל

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מתגייסים לעזרה

הארגון החברתי דף חדש, שמתמחה בשיקום כלכלי, יוצא במיזם חדש של תרומות למילואימניקים בסך מיליון שקל. במסגרת היוזמה, מומחי הארגון מסייעים בליווי וייעוץ פיננסי ומשפטי למילואימניקים שנקלעו לקשיים כלכליים. התכנון הוא לסייע לכ־40 מילואימניקים, כשהכוונה היא לקדם מיזם דומה בהמשך.

לדברי עו"ד תומר רבינוביץ, מנכ"ל דף חדש, "מתחילת המלחמה עזרנו לכ־120 בעלי עסקים לצלוח את המשבר הכלכלי שגרמה המלחמה, ולהימנע מחובות. אנחנו מבינים שיש מקרים שבהם לא מספיק ייעוץ עסקי, ויש צורך גם בסיוע כספי, בדגש על מילואימניקים בעלי עסקים צעירים, שנפגעו כלכלית במלחמה ולא זכאים לסיוע מהמדינה.

"בעלי עסקים שחזרו מתקופת מילואים ארוכה יוכלו לקבל ליווי עסקי ללא עלות, ובסופו גם לקבל מענק של עד 40 אלף שקל שיעזור להם להרים את העסק על הרגליים".

לפניות באתר דף חדש

Infinity Labs

חברת המחקר והפיתוח Infinity Labs, המפעילה מסלולי הכשרה לתפקידים טכנולוגיים בהייטק, תרמה כלי נגינה שחולקו לחיילים פצועים בבתי החולים הדסה הר הצופים ושיבא. התרומה היא לזכרו של ראם מאיר בטיטו, שנפל ב־7 באוקטובר במוצב כיסופים, בנה של דקלה, סמנכ"לית המכירות בחברה. היקף התרומה הנוכחית עומד על כ־30 אלף שקל.

חייל פצוע שקיבל גיטרה מ-Infinity Labs / צילום: דני קציר
 חייל פצוע שקיבל גיטרה מ-Infinity Labs / צילום: דני קציר

מיזם חלוקת כלי הנגינה לחיילים הפצועים החל כבר בסמוך לפרוץ המלחמה, והוקם על ידי דני קציר, בעל חנות Kyboot הנמצאת בשכנות למשרדי החברה.

חברת Infinity Labs שותפה גם במיזם "שווים בתעסוקה - מסלול חרבות ברזל", שנועד לאפשר לנפגעים מהמלחמה בגוף ובנפש לנצל את תקופת השיקום לטובת רכישת מקצוע בהייטק.

לדברי חיים גירון, מנכ"ל משותף ומייסד החברה, "ליבנו ומחשבותינו עם פצועי המלחמה, בזכותם כולנו יכולים להמשיך להתקיים. היה לנו חשוב לתרום להם גם ממקום של התרוממות רוח, להזין להם את הנפש אשר נפגעה לא פחות מהגוף".

אגודת הידידים של איכילוב

במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב נערך אירוע של אגודת הידידים שמצדיע לפצועי המלחמה, ומתמקד במלחמת חרבות ברזל מעיני הצוות והמטופלים. באירוע נכחו מנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו, מנכ"לית אגודת הידידים ורד רוט, תורמים, בכירי המשק, רעיית הנשיא, מנכ"ל משרד הביטחון, 40 שגרירים ממדינות שונות, פצועי המלחמה המטופלים בבית החולים השיקומי ועוד.

צילום של אייל ורשבסקי בתערוכת Incomplete למען החטופים
 צילום של אייל ורשבסקי בתערוכת Incomplete למען החטופים

הערב עמד בסימן "חיבורים שמצילים חיים", ואת התקווה שרה נועה קירל להקת עובדי איכילוב. עוד הופיעו שלמה ארצי, נורית גלרון וחיילי להקה צבאית.

שלושת הגופים חברו למען יצירת התערוכה Incomplete, המוקדשת להשבת החטופים, וכוללת 23 תצלומים. התערוכה מציגה זווית אישית של הצלמים על המאמץ שנעשה מאז ה־7/10 להשיב את החטופים לביתם. התצלומים שנבחרו לתערוכה לוכדים רגעים חזקים הקשורים למאבק להחזרתם.

בעקבות קול קורא שיצא לקהילת הצלמים בישראל, הוצעו לתערוכה מאות תצלומים ממאות צלמים חובבים ומקצועיים מרחבי הארץ. בין הצלמים שנבחרו להציג: שרון אילון, רחל אלרואי, נעם אמיר, יעל גדות, מתן גולן, אייל ורשבסקי, דפנה יושע, עדי יפה כהן, טל ליפשיץ, מוטי סבג, הדס עזרא, פיי רפופורט, ליזי שאנן ועוד.

התערוכה Incomplete תוצג מב־29 במאי עד ה־29 ביוני ברחבת היכל התרבות, גן יעקב, מול ביתן איל עופר, תל אביב (לשעבר בית הלנה רובינשטיין). ללא תשלום

עזריאלי תל אביב

ב29 במאי תיפתח בעזריאלי תל אביב תערוכת התמונות "תמונות בדמותם", המנציחה את נרצחי הנובה. התמונות בתערוכה מתארות את תכונות האופי של הנרצחים מבלי להראות את פניהם. האוצרת היא היא מורן אוליאל, אמנית AI ויוצרת תוכן ויזואלי, שהחלה את הפרויקט מייד אחרי טבח ה־7 באוקטובר.

בתחילת העבודה על כל תמונה שוחחה אוליאל עם קרובי משפחה וחברים של הנרצחים, על מנת ללמוד כמה שיותר מידע על חייהם וקווים לדמותם. כל תמונה עוסקת במאפיינים דומיננטיים מתוך חייהם: שמם, אישיותם, עיסוקם, תחביביהם, המזל שלהם, קעקועים שעל גופם והאור שהפיצו עד שהוא כבה.

בתערוכה יוצגו 21 תמונות מתוך 35 תמונות הקיימות בפרויקט ההנצחה, לצד תמונה נוספת המדמה עין של חטוף, במטרה להזכיר את החטופים שעדיין בשבי החמאס.

התערוכה תוצג כשבועיים בקומת הקרקע בקניון עזריאלי תל אביב, מ־29 במאי ועד 11 ביוני