תמיכה בנפגעי הנובה ועזרה למילואימינקים: יוזמות הסיוע ברחבי הארץ

קהילת שבט הנובה ועמותת "בעצמי" פותחות את תוכנית "מגן לתעסוקה", למען אחים ואחיות שכולים של נרצחי מסיבות ה-7 באוקטובר • מכינת גליל עליון מקיימת יריד שמטרתו להעלות לסדר היום הציבורי את השיח סביב אתגרי המילואימניקים ובעלי העסקים המפונים • ישראל מתגייסת

עינב צנגאוקר אמו של החטוף מתן צנגאוקר
עינב צנגאוקר אמו של החטוף מתן צנגאוקר

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קהילת שבט הנובה ועמותת "בעצמי"

שני הגופים מזמינות אחים ואחיות שכולים של נרצחי מסיבות ה-7 באוקטובר, להשתתף בתוכנית "מגן לתעסוקה" שתיפתח בשבוע הבא בתל אביב. מטרת התוכנית היא לספק מעטפת ליווי תעסוקתית קבוצתית ואישית, בהנחיית אנשי מקצוע מתחום הטיפול התעסוקתי, במטרה להרים מחדש את הקריירה ולצמוח מתוך הקושי. השתתפות הינה ללא עלות, ומספר המקומות מוגבל.

לרישום ופרטים נוספים: https://beatzmi.activetrail.biz/Nova

אימפרבה

חברת אבטחת המידע הישראלית אימפרבה מוציאה לאור ספר ציורים של מעצבת מוצר בחברה, אפרת זילברהפט, העוסקים במה שעובר עליה בבית ובעבודה, לצד רגשות שצפו מהלחימה, בין היתר בשל העובדה שבעלה במילואים. המטרה: לסייע לאימהות נוספות בהתמודדויות המאתגרות בתקופה זו.

"החלטנו בחברה להירתם ולסייע לאפרת להפוך את הציורים המספרים את תחושותיה - לספרון מרגש. להעניק לה את הפלטפורמה להביע את עצמה", מספרת סמנכ"לית משאבי האנוש, עינת להם-ליבנת.

אפרת זילברהפט והספרון שהוציאה
 אפרת זילברהפט והספרון שהוציאה

לדברי זילברהפט, "הציורים שלי נוצרו מתוך צורך אישי לבטא את החוויות והרגשות העמוקים שמלווים אותי בזמן שבן זוגי משרת במילואים, ואני נמצאת בבית עם שני ילדים קטנים ובהריון. לאחר שקיבלתי הרבה תגובות חיוביות ועידוד מהסביבה, החלטתי להפוך את הציורים לספר מודפס, המכיל אוסף של הסקיצות שלי שמספרות את הסיפור האישי שלנו במלחמה הזו, ומביעות את מגוון הרגשות שעולים במצבים כאלה - מהקושי והכאב ועד לתקווה".

לרכישת הספר: https://t.ly/7FD44

מכינת גליל עליון

המכינה מקיימת את "יריד צו השעה" בתל אביב, במטרה להעלות על סדר היום הציבורי את השיח על העסקים המפונים ועל המילואימניקים. מטרת היריד הינה לספק יום עסקים רווחי, כמו גם לפרסם את העסקים ולהחזיר את הנושא לסדר היום הציבורי. מילואימניקים ובעלי עסקים מפונים מוזמנים לקחת חלק ביריד.

היריד יתקיים ביום שישי 7.6, במתחם אקספו בתל אביב, ביתן 11, בשעות 9:00-14:00

הקרן החדשה לישראל ומשפחת גולדמן

פרס "אמת לכוח" לשנת 2024 יוענק השנה לעינב צנגאוקר, 45, אמו של מתן צנגאוקר שנחטף ב-7 באוקטובר על ידי ארגון הטרור חמאס, וממובילות המאבק להשבת החטופים. הפרס על סך 100 אלף שקל ניתן על ידי הקרן החדשה לישראל. הפרס ניתן על שם ביל גולדמן ז"ל, שהיה פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת סן פרנסיסקו, אקטיביסט וחבר הנהלה בקרן.

הפרס ניתן למי שפועל פומבית כנגד מערכות חזקות ונאבק באפליה, אי שוויון או חוסר צדק, ומשלם על כך מחיר חברתי, ציבורי או אישי. הקריטריונים שעל פיהם נבחנו המועמדים הם אומץ, הבטחה לעתיד טוב יותר, השראה ומחויבות לערכי הצדק, שוויון והדמוקרטיה.

ועדת הפרס בחנה את מועמדותם של עשרות פעילים ופעילות, המקדישים את חייהם למגוון תחומים משמעותיים בחברה הישראלית, ביניהם זכויות אדם, חשיפת תוקפים מיניים, צדק חברתי, שוויון והגנה על הדמוקרטיה.

בשיקולי הוועדה שבחרה בצנגאוקר נכתב כי "אל מול משבר אישי ולאומי, שכמותו לא ידענו, התעלתה עינב וניצבה בגב זקוף ואמיץ. תוך שהיא מובילה יחד עם משפחות החטופים והחטופות את המאבק להשבת יקיריהם, הצליחה עינב למצוא את קולה, ולסחוף אחריה המונים אל הרחובות. עינב זכתה בפרס זה בעל כורחה. אנחנו יודעים שהיא הייתה מוותרת עליו ברגע, עבור חזרת בנה וכל החטופים והחטופות לביתם".

צנגאוקר עצמה מסרה כי "מי שנותן לי את הכוח והתעוזה לעמוד מול כוחות חזקים ולומר את הדברים כמו שאני חושבת זה הציבור הישראלי, ללא קשר לשיוך הפוליטי שלו".

שותפות מגן ישראלית

עמותת שותפות מגן ישראלית, בהובלת המנכ"לית לילך פלנר, אירחה את ד"ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית, ואת עובדי המכון בווילה בהרצליה, שבה מיושמת שיטה חדשנית למיזעור הסיכוי לפתח פוסט טראומה. את השיטה פיתח ד"ר רוני סימונס, מנהל המערך הקליני בעמותה.

לדברי ד"ר קוגל, "הגענו לווילה של העמותה אחרי התקופה המטלטלת שעברנו. היה לנו חשוב לעבד את האירועים. קיבלנו כלים פרקטיים למניעת פוסט טראומה, וזה עזר לנו להתמודד עם החוויות והתמונות שנצרבו אצלנו בזיכרון. זה עזר לי להסתכל על הדברים אחרת ולהרגיש מחוזק יותר".

ד''ר חן קוגל ולילך פלנר משותפות מגן ישראלית
 ד''ר חן קוגל ולילך פלנר משותפות מגן ישראלית

העמותה מציעה למי שלקח חלק במלחמת חרבות ברזל להתנסות בשיטה, על מנת לסייע בהחלמה מהאירועים הקשים.