עו"ד ורו"ח מפירמות בכירות חשודה במעורבות בעבירות מס בוולט

עו"ד ורו"ח טלי עזריאל ייעצה לחברת המשלוחים וולט בשנים בהן בוצעו לכאורה עבירות מס בהיקף מאות מיליוני שקלים, תחילה כשותפה במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן ולאחר מכן כשותפה במשרד רואי החשבון PWC • הפרשה ממשיכה להסתעף ולסבך חשודים נוספים

משרדי וולט / צילום: אהרון מזרחי, מתוך אתר פיקיויקי
משרדי וולט / צילום: אהרון מזרחי, מתוך אתר פיקיויקי

הותר לפרסום: עו"ד ורו"ח טלי עזריאל, שנתנה ייעוץ לחברת המשלוחים וולט, חשודה במעורבות בעבירות מס שבוצעו לכאורה בחברה בשנים 2021-2023. עזריאל נחקרה ברשות המסים עם פרוץ הפרשה בשבוע שעבר, כאשר הרשות עצרה את סמנכ"ל התפעול בחברת וולט, אליה אוהד יוספיאן, בחשד לקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, אך שמה נאסר לפרסום למשך 48 שעות. 

המנהל שהביא את וולט לישראל וההסתבכות בהיקף של 230 מיליון שקל
חשד לשוחד ועבירות מס: בכירים בעיריות אשקלון ורחובות נעצרו
חשד: עורך דין העלים מיליונים באמצעות חברת קש באיי הבתולה

בבקשה לשחרורה של עזריאל ממעצר, שהוגשה לבית המשפט על־ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, נטען כי עו"ד ורו"ח עזריאל נתנה שירותי ייעוץ לוולט בשנים בהן בוצעו העבירות לכאורה, תחילה כשותפה במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן ולאחר מכן כשותפה במשרד רואי החשבון PWC.

עוד צוין בבקשה כי במסגרת חקירה שמנהלת רשות המסים באמצעות חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, בחשד לעבירות על חוק מע"מ וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בענף המשלוחים, עלה החשד כי מאז ינואר 2021 קיזזה חברת וולט חשבוניות החשודות כפיקטיביות על שם חברת "תלוש לעצמאי טי.בי.או", בהיקף של מאות מיליוני שקלים, במעורבותה של עו"ד ורו"ח עזריאל.

החשוד שנמצא במוקד הפרשה, יוספיאן, סמנכ"ל תפעול בחברת וולט, ממייסדי החברה בישראל ויד־ימינה של המנכ"לית, ליאור אשכול, הוא האחראי הישיר בוולט על יותר מ-10,000 השליחים של החברה בישראל.

מדובר בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף 230 מיליון שקל לפחות והעלמת מס של כ-33.5 מיליון שקל. מוולט נמסר כי החברה "תמיד פעלה לפי החוק, בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים".

יוספיאן נחקר בחשד כי היה מעורב באופן ישיר בקיזוז חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות, בספרי הנהלת החשבונות של חברת וולט, על שם חברת "תלוש לעצמאי טי.בי.או בע"מ", בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

הפרשה מסתעפת

חברת "תלוש לעצמאי טי.בי.או" מספקת תלושי שכר לעצמאים ולעובדים המבצעים שליחויות עבור חברות שונות, והיא סיפקה תלושי שכר גם לשליחים שעבדו עבור וולט. החשדות כעת מתחברים לחקירת עבירות מס אחרת שמתנהלת לאחרונה סביב החברה.

במרץ השנה נעצר ונחקר אהוד צפרירי, הבעלים של "תלוש לעצמאי טי.בי.או", ובתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים. מהחקירה, שמתנהלת במחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ברשות המסים, עלה החשד כי החברה קיזזה בספרי החשבונות שהיא מנהלת חשבוניות מזויפות (פיקטיביות), אשר שימשו כיסוי חשבונאי פיקטיבי להעסקת שליחים בשחור, וכל מטרתן היא להפחית את חבות המס של החברה.

על־פי החשד, מאז ינואר 2021, החברה קיזזה חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ־80 מיליון שקל, שסכום המס בגינן מסתכם בכ־16 מיליון שקל. לדברי גורם ברשות המסים, בפועל, כבר אז החלו להתברר מאחורי הקלעים הקשרים הישירים בין חקירתו של בעלי "טי.בי.או" לעבירות מס שלכאורה מבוצעות על־ידי מספר 2 בוולט - כאמור, יוספיאן.

חקירת מס נוספת ששמה של וולט השתרבב לתוכה היא חקירתו של מנהל חברת פרמיום שליחויות, ליאור סויסה, בחשד לביצוע עבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ותשלום לעובדים "בשחור", שהתפוצצה בדצמבר 2021.

הפרשה ממשיכה להסתעף ולסבך חשודים נוספים, כאשר כעת, כאמור, חושדת רשות המסים כי רו"ח ועו"ד עזריאל הייתה מעורבת בעבירות.

*** חזקת החפות: כל הנחקרים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.