"כשמגזר ההייטק הפרטי יגיע לשדרות, כולם יהנו מזה"

"אם אנחנו צריכים שינוי דרמטי למאה השנים הקרובות, צריך את המגזר הפרטי", אמר יגאל ברכה, מנהל האגף לפיתוח כלכלי תעסוקתי בעיריית שדרות, בוועידת הדרום לעסקים של גלובס • לדבריו, "ישראל היא המקום היחידי בעולם בו מקום שנמצא במרחק שעה נסיעה מהמרכז, נחשב ל'פריפריה'"

באמצע אוקטובר נפגש יגאל ברכה, מנהל האגף לפיתוח כלכלי תעסוקתי בעיריית שדרות, עם בכירים בענף ההייטק מהמגזר הפרטי. "הם היו סקפטיים לגבי ההתפתחות באזור", סיפר ברכה בוועידת הדרום לעסקים של גלובס שהתקיימה במכללת ספיר, בשיחה שניהל עם קרן אוזן.

ועידת הדרום לעסקים |סגן נשיא פאלו אלטו: "יהיה כאן טוב יותר, אבל הממשלה לא עובדת לפי סדר עדיפויות הגיוני" 
ועידת הדרום לעסקים | בכירה בתעשייה האווירית: "שיתוף הפעולה עם האמריקאים הוא קריטי להצלחה" 

"אמרתי להם שמדינת ישראל תשים פה מיליארדים בשנים הקרובות, ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות, יביא עשרות מיליונים להקים עוד פארק. אבל זה טוב לחמש השנים הקרובות. אם אנחנו צריכים שינוי דרמטי למאה השנים הקרובות, צריך את המגזר הפרטי", פירט.

"ישראל היא המקום היחיד בו מרחק שעה נסיעה מהמרכז נחשב פריפריה"

למרות ההתפתחות של האזור, ברכה מציין כי התפיסה היא כי שדרות מאוד רחוקה מהמרכז, אולם מדגיש כי "ישראל היא המקום היחידי בעולם בו מקום שנמצא במרחק שעה נסיעה מהמרכז, נחשב ל'פריפריה'. מדובר בשעה נסיעה מתל אביב, בדיוק כמו המרחק מתל אביב לבני ברק. בשום מקום בעולם, לא בניו יורק, שעה לא נחשב פריפריה. בישראל יש תפיסה שזה רחוק מאוד, אבל ברגע שהמגזר הפרטי יבוא וירוויח פה כסף, כולם יהנו מזה".

במסגרת הדיון שסבב סביב השאלה כיצד משאירים את ההון האנושי באזור הנגב המערבי ואיך ניתן לגרום לצעירים מהמרכז לעבור לעבוד בנגב המערבי, ברכה הדגיש כי בשדרות יש "כוח אדם מדהים, והוכחנו זאת לפני שנתיים וחצי, כשהתחלנו את התהליך עם חברת קווליטסט שחיפשה הון אנושי במרכז ומצאה אותו, אבל הוא התחלף כל חודשיים. במהלך שלנו (ברכה מתכוון למרכז טכנולוגיות שהוקם ב-2022 בהשקעה משותפת של חברת קווליטסט, המתמחה בבדיקות תוכנה והבטחת איכות, ושל עיריית שדרות, בו מועסקים עובדי החברה תושבי העיר, שהוכשרו כבודקי תוכנה בתוכנית הכשרות ייעודית להייטק, ש.ס) הצענו הטבות שהמדינה יודעת לתת, דרך הכשרות מקצועיות שאנחנו מימנו, ובחודש הבא נחנוך את הקורס השמיני או התשיעי שמתקיים בשדרות. הוכחנו את זה בקטן, אפשר להוכיח את זה בגדול".

*** גילוי מלא - הוועידה בחסות: בנק הפועלים, שטראוס, עיריית שדרות, אמדוקס, קבוצת חיפה, המכללה האקדמית ספיר, place il ובהשתתפות המרכז הרפואי סורוקה ונמל אשדוד