החתמים נבחרו: החברה הישראלית שמתקרבת בצעדי ענק להנפקה בנאסד"ק

אפספלייר בחרה בבנקי ההשקעות גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס ובנק אוף אמריקה להוביל את התוכנית להנפקה • לפי בלומברג, החברה תבקש לגייס 300 מיליון דולר בתחילת 2025, וההנפקה עשויה אף להתרחש מוקדם יותר בתלות בתנאי השוק

עובדי AppsFlyer / צילום: מורג ביטן
עובדי AppsFlyer / צילום: מורג ביטן

חברת ההייטק הישראלית הוותיקה אפספלייר (Appsflyer) מחדשת את תוכניותיה לצאת להנפקה, ועל פי בלומברג, הפעם הנסיון נראה אמיתי מתמיד. החברה שהקים אורן קניאל בחרה בבנקי ההשקעות גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס ובנק אוף אמריקה להוביל את התוכנית להנפקה, אם וכאשר זו תתממש.

מספר המשרות מתכווץ, והשכר הממוצע בהייטק נוסק ל-36 אלף שקל ברוטו בחודש 
בפעם השנייה השנה: אורקם של אמנון שעשוע מפטרת עשרות עובדים   

לפי בלומברג, החברה תבקש לגייס 300 מיליון דולר בתחילת 2025, וההנפקה עשויה אף להתרחש מוקדם יותר בתלות בתנאי השוק. יחד עם זאת, שווי החברה ועיתוי ההנפקה המדויק עוד טרם נקבעו. לפני כחודשיים סימן גלובס את אפספלייר כאחת המועמדות הישראליות להנפקה בנאסד"ק.

לפי תחזיות האנליסטים, ההנפקה עשויה להידחות למחצית השנייה של 2025 או למחצית הראשונה של 2026. החברה הישראלית מוכרת לתאגידים כגון איביי, ויזה ונייק תוכנה המסוגלת למדוד את ההיענות של משתמשים לקמפיינים פרסומיים ולמדוד את יעילותם. אפספלייר מעסיקה 1,000 איש ומנוהלת מהרצליה פיתוח. היא לא גייסה הון מאז שנת 2020, היא מתנהלת ברווחיות כבר מספר שנים ומייצרת הכנסות של כ-300-350 מיליון דולר בשנה ממכירת תוכנה כשירות לניהול הפרסום, כך לפי הצהרותיה מהעבר. כדי להצליח בהנפקה, קניאל והחתמים יצטרכו לשכנע את המשקיעים שביכולתה לצמוח בקצבים גבוהים.

על פי אתר IVC, היא גייסה 314 מיליון דולר ממשקיעים כגון ג'נרל אטלנטיק, אייט רואדס, קומרה קפיטל, פיטנגו וקרן מאגמה שהתפרקה מאז ההשקעה בחברה.