בזמן שקמפוסים רבים הפכו זירה עוינת לישראל, יש מי שמייצר שיתופי פעולה

אוניברסיטת יוטה יוצאת בתוכנית חדשה בשיתוף מרכז החדשנות הישראלי פרונטיר, במטרה לפתח את הנגב הישראלי על בסיס ידע משותף • "מדובר בחיבור היסטורי", אומרים יוזמי המהלך • ישראל מתגייסת 

משתתפי התוכנית מיוטה ומישראל / צילום: רמון סינגלטרי ג׳וניור
משתתפי התוכנית מיוטה ומישראל / צילום: רמון סינגלטרי ג׳וניור

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אחת הזירות הבולטות במלחמת חרבות ברזל היא הזירה האקדמית. מחאות פרו־פלסטיניות נרחבות סוחפות אחריהן סטודנטים רבים, והקמפוסים עצמם הופכים לזירה עוינת כנגד ישראל. עם זאת, באוניברסיטת יוטה האמריקאית בחרו בכיוון אחר.

ישראל מתגייסת | מבוסטון לישראל: ההייטקיסטים שמסייעים לסטארט־אפים במלחמה
ישראל מתגייסת | איך מסייעים לבני משפחה של חטופים להתמודד עם הקושי הנפשי
ישראל מתגייסת | "כל העיניים עליהן": היוזמה לשחרור החטופות בתגובה לקמפיין הפלסטיני

האוניברסיטה יוצאת בתוכנית חדשה עם מרכז החדשנות פרונטיר (של חברת ההשקעות אריאלי קפיטל ומו"פ רמת הנגב), משרד המסחר של יוטה, משרד החקלאות ומשרד הפיתוח הכלכלי של מושל יוטה. המטרה: לפתח את הנגב הישראלי על בסיס ידע משותף, ולחבר בינו לבין המדבר הגדול בארה"ב, מדבר יוטה.

במסגרת התוכנית נוצר חיבור בין רשויות אזוריות, גורמי ממשל, אוניברסיטאות וגופי מחקר מישראל וארה"ב, על מנת לקדם חדשנות במדבר. סטארט-אפים מישראל לקחו חלק באירועים עם נציגי ממשל, ערכו סיורים בשטחים חקלאיים ובמעבדות מחקר, ופגשו משקיעים ובכירי תעשייה מיוטה.

"לטובת הדורות הבאים"

שיתוף הפעולה בין מו"פ רמת הנגב ומדבר יוטה צפוי לתרום לפיתוח טכנולוגיות חדשניות, בדגש על פרויקטים מסחריים. המטרה היא למצוא פתרונות לאתגרי המדבר העולמיים: מחסור במים, אנרגיה וביטחון תזונתי.

"יוטה היא סביבה יוצאת דופן בכל מובן, והחיבור ההיסטורי בין הנגב הישראלי ומדבר יוטה פותח עידן חדש של חדשנות בתחומי המדבר והחקלאות", אומר אור חביב, שותף וראש החדשנות באריאלי קפיטל.

יריב ארז, מנכ"ל Frontier RNG, מוסיף כי "אנו מחויבים לטפח מזון בצורה חכמה, פשוטה, ובאופן חסכוני לא רק עבור האוכלוסייה העולמית של היום, אלא גם לטובת הדורות הבאים. כשברקע נשמעים קולות מחאה נגד ישראל באוניברסיטאות ברחבי העולם, העובדה שאנחנו מובילים שיתוף פעולה אסטרטגי עם אוניברסיטת יוטה טק, ובתמיכת משרדי הממשל ביוטה, מעידה על החזון המשותף שאנו חולקים".

נשיא אוניברסיטת יוטה טק, ריצ'רד "ביף" וויליאמס, מציין כי "אנו גאים לשתף פעולה, לבנות עסקים, לשפר את פיתוח כוח העבודה, וליצור עתיד מזהיר לסטודנטים ולקהילות. ברית זו שמה לה למטרה לטפח פתרונות חלוציים עבור טכנולוגיות מתקדמות שמתאימות לחיים בני קיימא באקלים צחיח, שעשויות להועיל לא רק ליוטה אלא גם לקהילות ברחבי העולם".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

חמ"ל גבעת אבני ומלון קיסר פרמייר טבריה

בתחילת המלחמה התארגנו חמש נשים מגבעת אבני להקמת חמ"ל המספק ארוחות שבושלו על ידי השפים של מלון קיסר פרמייר טבריה לחיילים בגזרת הצפון. למשימה נרתמו גם מבשלות מהיישוב שהשקיעו מזמנן, לצד נהגים שחילקו עם רכבם הפרטי את מנות המזון.

מתנדבי חמ''ל גבעת אבני / צילום: יח''צ
 מתנדבי חמ''ל גבעת אבני / צילום: יח''צ

בשבועות הראשונים למלחמה סופקו מדי שבוע כ־2,000 ארוחות לחיילי גולני, צנחנים, הנדסה קרבית. כיום מספק המלון כ־150 ארוחות מדי סוף שבוע, שמכינים שף המלון רונן בן הרוש ועובדיו בהתנדבות, ונשות החמ"ל מחלקות את המזון לחיילים בגזרה הצפונית. בימים אלה מציין החמ"ל הכנת והגשת כ־30 אלף ארוחות לחיילים.

לפניות: מנהלת חמ"ל גבעת אבני, דנה מור 050-6234967 

פמי

עובדי חברת פמי, המתמחה בשירותי בריאות דיגיטליים, ערכו סדנת נגרות ובנייה של רהיטים לגני ילדים בקיבוץ מפלסים, בשיתוף עם עמותת "אלון אלה". הפעילות נערכה במשרדי החברה בחולון.

"הייתה לנו הזכות לקחת חלק במיזם מיוחד לשיקום גני הילדים של קיבוץ מפלסים, שנפגע ב־7 באוקטובר", אומרת מנכ"לית פמי, אטל מולכו. "אלו גנים שנערכים לקליטת הילדים לשנת הלימודים הבאה, וכולנו בתקווה לימים טובים ושקטים".

HP אינדיגו

חברת HP indigo, בשיתוף עם עמותת "ניגון הלב" הפועלת בעמק יזרעאל, קיימו ערב תרבות מיוחד לזכרו של המשורר והיוצר יהונתן גפן שאליו הוזמנו מאות תושבים מפונים מהצפון.

את המופע, שנערך באולם המופעים יפעת בעמק יזרעאל, הנחה ד"ר מוטי זעירא, ושולבו בו קטעים מוזיקליים וסיפורים מחייו של גפן. האירוע מהווה המשך למסורת של ערבי תרבות שהוקדשו בעבר ליוצרים ישראלים בולטים כמו נתן אלתרמן, לאה גולדברג, אברהם חלפי, נעמי שמר ורחל. הערב הנוכחי נערך בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל ומשרד התרבות.

לדברי נדב דרורי, סמנכ"ל ה־IT של HP indigo וחבר בוועד המנהל של העמותה, "מאז פרוץ המלחמה, אנחנו פועלים במישורים רבים של עזרה הדדית והתנדבות למען החברה בישראל. אנו מאמינים שחשוב לתמוך בתרבות הישראלית ובערכים של ערבות הדדית וסולידריות, ואירוע זה הוא ביטוי נהדר לערכים האלה".

כתר

בימים אלה מתקיימת בדיזנגוף סנטר תערוכת "גאווה במדים", שיזמו גילי סיון כהן ויואב מאיר, לזכרו של רס"ן שגיא גולן ז"ל (עד סוף חודש יוני). בין היתר לוקחת בה חלק גם חברת כתר, שהקימה מיצב בצבעי הגאווה המורכב מכיסאות כתר שיוצרו במהדורה מיוחדת במפעל החברה ביוקנעם.

לפי החברה, מטרת המיצב היא לעודד את נוכחותם במרחב של כל צבעי הקשת וכל בני האדם, ללא הבדלי דת גזע והעדפה מינית. בראש המיצב נמצא הכיסא הצהוב, שהפך מתחילת המלחמה לסמל פרויקט "הכיסא הריק", כאות הזדהות עם החטופים. מעל למיצב מופיע הכיתוב "השנה, החופש חשוב מתמיד".

לדברי אודי שגיא, מנכ"ל כתר ישראל, "מיקמנו בקדמת הבמה את הכיסא הצהוב, בתקווה לשובם המהיר של החטופים, הנעדרים והשבויים. חשוב להמשיך ולהזכיר את החטופים בכל הזדמנות, עד שכולם ישובו הביתה".