חברת הפינטק ראפיד מפטרת עשרות עובדים בישראל

פלטפורמת התשלומים הדיגיטלית מפטרת כ-30 עובדים, המהווים כמעט 4% מתוך כ-800 עובדי החברה • הפיטורים מגיעים, בין היתר, על רקע עסקה שביצעה החברה באוגוסט האחרון לרכישת חברת PayU, ספקית פתרונות תשלום לצרכנים ולעסקים קטנים

קמפיין גרפיטי של ראפיד / צילום: באדיבות ראפיד
קמפיין גרפיטי של ראפיד / צילום: באדיבות ראפיד

ראפיד (Rapyd), פלטפורמת התשלומים הדיגיטלית, מפטרת כ-30 עובדים - כמעט 4% מתוך כ-800 עובדי החברה. רוב המפוטרים הינם מתכנתים, כך לפי מקור המעורה בפרטים. במקום הצוותים המפוטרים, יוקמו צוותים ביעדים דוגמת מזרח אירופה או דרום אפריקה, אזורים בהם כוח העבודה נחשב זול יותר.

אחרי מינוי המנכ"ל החדש - מוביט מפטרת 10% מהעובדים
חברת הסייבר של מפקד 8200 לשעבר ואהוד ברק בדרך לאקזיט
עם החזקה בשווי 4.7 מיליארד דולר: שויד לא ממהר לעזוב את צ'ק פוינט

הפיטורים מגיעים גם על רקע כך שבאוגוסט האחרון, הודיעה ראפיד על רכישת חברת PayU GPO, ספקית פתרונות תשלום לצרכנים ולעסקים קטנים. החברה נרכשה מידי חברת ההשקעות פרוסוס (Prosus) ההולנדית, זאת בסכום של 610 מיליון דולר.

בדצמבר האחרון, פורסם בגלובס כי ראפיד נמצאת תחת איום חרם מטעם איסלנד, בין היתר, בשל התכתשות וירטואלית בין אריק שטילמן, מנכ"ל החברה, לבין עובד לשעבר בסניף ראפיד באיסלנד, על רקע מלחמת ישראל־חמאס. עוד פורסם בדצמבר, כי לפחות שתי חברות גדולות במדינה הנורדית, בהן איקאה איסלנד וחברת החשמל המקומית סנרפה (Snerpa), הודיעו כי יחדלו לאשר תשלומים על גבי הפלטפורמה של ראפיד. בנוסף, פורסם כי נשמעו קריאות רבות לחרם על החברה, כמו גם רשימה שהועלתה בזמנו לרשת, בה שמות של חברות איסלאנדיות שחדלו לעשות עסקים עם ראפיד.

ראפיד, שהוקמה בשנת 2015, גייסה עד היום כ-960 מיליון דולר, כך לפי IVC. החברה פיתחה פלטפורמת תשלומים דיגיטלית אשר מתחרה בסטרייפ ובפייפאל, ומאפשרת לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים המתחברים אליה לקבל תשלומים מכ-200 ערוצים אפשריים, לעומת כ-70 ערוצים בפייפאל. כך, מאפשרת החברה לקבל תשלומים ולפדות כסף ממקורות רבים, כגון בנקים, חברות אשראי, ארנקים דיגיטלים וחברות תשלומים. לחברה 790 עובדים, כך לפי IVC, מתוכם 345 עובדים בישראל. במרץ 2022, עסקת סקנדרי בחברה שיקפה לה שווי של 15 מיליארד דולר.

ראפיד בחרו שלא להתייחס לידיעה.