לא נפסיק לשיר: שלוש פרסומות מזמרות חדשות התברגו השבוע בדירוג

בנק הפועלים, בזק וסלקום עלו בפרסומות מוזיקליות בהפקה מושקעת, והבנק אף התברג במקום הראשון בזכירות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לטורנדו, וסנו השקיעה את הסכום הגבוה ביותר - כמיליון שקל

עמוס תמם בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך מהקמפיין
עמוס תמם בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך מהקמפיין

אם בתחילת המלחמה היה קשה לחשוב על היום שבו יחזרו לשיר בפרסומות, הרי שכעת ברור היום הזה כבר לגמרי כאן. שורה של פרסומות חדשות עלו השבוע על המסך, מתוכן שלוש "מזמרות" שהתברגו במדד הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה. זו של בנק הפועלים היא אף הזכורה ביותר השבוע.

עובדי חדשות 13 עתרו לבג"ץ: לבטל את מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ'
העצה של מומחה מיתוג המדינות לישראל: יותר מעשים, פחות הסברה

הפרסומת של הפועלים מתהדרת בהפקה מושקעת, אבל חשוב מזה, היא נוגעת בנקודה כואבת עבור כל צרכן באשר הוא: ההמתנה על הקו כדי לקבל שירות. התזמורת והמקהלה שעליהן מנצח הפרזנטור עמוס תמם מנגנות ושרות את כל ה"להיטים" הגדולים של התחום, ואז מגיעה ההבטחה המוצרית: "בנקאות באפס המתנה", כלומר תיאום פגישה טלפונית שבה הבנק הוא שמתקשר בשעה שהלקוח בוחר.

המסר פשוט ועובר בצורה ברורה, ויחסית לחוסר האהדה לבנקים, גם בתחום זה נרשמת הצלחה - זו הפרסומת האהודה ביותר מבין הבנקים שהתברגו השבוע (מקום שישי בדירוג הכללי).

פרסומת מזמרת נוספת שייכת לבזק, והיא מתמקמת במקום החמישי בזכירות. הפעם עדי אשכנזי לא באמת שרה אלא הבינה המלאכותית ("למזלכם", כמו שאומרת הכתובית לצופים), וההצעה המוצרית היא שירות שנקרא "בזק אנרג'י" לאספקת חשמל. האם הצופים הבינו בזכות הפרסומת במה מדובר? לא בטוח.

עדי אשכנזי בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך מהקמפיין
 עדי אשכנזי בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך מהקמפיין

הרעיון של בזק הוא להרחיב את תחומי הפעילות של הקבוצה, ולהיכנס לשוק חדש מבחינתה. לפי ההצהרה הרשמית, החברה מתכננת לגייס כ-400 אלף לקוחות עד שנת 2030. מצד אחד, תחרות היא עניין מבורך. מצד שני, 99% מהישראלים מחוברים לחברת החשמל, כך שכדי לגייס כזו כמות של לקוחות, חייבים להסביר טוב יותר במה מדובר.

הפרסומת המזמרת השלישית שנכנסת השבוע למדד שייכת לסלקום, ומבוססת על השיר המקסים "אני שוב מתאהב" של גידי גוב, הפרזנטור הקודם של בזק (איך הם לא השתמשו בזה?!? אגב, פוקס כן השתמשו, בקמפיין החורף ב-2022).

רן דנקר בקמפיין סלקום / צילום: צילום מסך מהקמפיין
 רן דנקר בקמפיין סלקום / צילום: צילום מסך מהקמפיין

רן דנקר מספק הופעה כרגיל, הפרסומת מופקת היטב, השיר כאמור מוצלח, אבל ההצעה? אין בה שום חדש. אם אתם מאוכזבים ממה שיש לכם, אתם מוזמנים לבדוק אופציה נוספת. הפרסומת מתברגת במקום התשיעי בזכירות, והשמיני באהדה.

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לטורנדו ולנעמי לבוב, השכנה הנודניקית שמוכרת לכל הבניין את האינוונטר, אפילו לטכנאי שמתקין אותו, כי היא כבר בשוונג. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא סנו, עם כ-925 אלף שקל שהושקעו בקמפיינים למרכך כביסה ותכשיר נגד יתושים.

ההשקעה השנייה בגודלה שייכת למרצדס עם כ-920 אלף שקל, וההשקעה השלישית היא של free TV עם כ-750 אלף שקל. כל השלושה לא מתברגים השבוע בדירוג.

משקיעים הרבה פחות
ההשקעה בפרסום צונחת: מ-29 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-23 מיליון שקל בלבד השבוע.

המשרד האהוב
שלושת המשרדים שאחראים על הפרסומות האהובות ביותר הם מקאן ת"א (טורנדו), גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9), ובורודה קפלן (תדיראן).

תראי שאת מתלבטת
סדרת הפרסומות החדשה של בנק ONE ZERO עוררה השבוע סערה ברשת סביב אופן הצגת הנשים בה. שוביניסטי או הומוריסטי, הבאזז הושג בגדול.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.