ישראל במלחמה | סיקור שוטף

המונים במחאה של קפלן, "יום הולדת" לנעמה לוי בכיכר החטופים

משפחות חטופים: "לא תהיה עסקה ולא תהיה תקומה בלי ששלטון נתניהו ייפול" • מאות אנשים צעדו לציון יום הולדתה של התצפיתנית נעמה לוי • טילי נ"ט פגעו בבתים במטולה, חיזבאללה קיבל אחריות לירי • בלבנון: צה"ל חיסל בתקיפת כטב"ם פעיל טרור מרכזי בחמאס ובג'מעה האיסלאמית • ישראלי נרצח בקלקיליה, עולה החשד שמדובר בפיגוע • ארה"ב התחייבה לתמוך בישראל באופן מלא אם תפרוץ מלחמה נרחבת עם חיזבאללה • עדכונים שוטפים

ההפגנה בקפלן / צילום: איתן סלונים
ההפגנה בקפלן / צילום: איתן סלונים

עדכונים שוטפים

20:08 - הפגנות נגד הממשלה ולמען השבת החטופים מתקיימות ברחבי הארץ

הפגנות נגד הממשלה ולמען השבת החטופים מתקיימות הערב (שבת) בתל אביב ובשורת מוקדים נוספים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, קיסריה, חיפה ובאר שבע. כמדי שבוע מתקיימת ההפגנה המרכזית בקריאה להקדמת הבחירות ברחוב קפלן בתל אביב, ובמקביל מתקיימת עצרת תמיכה במשפחות החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב. מאוחר יותר תתקיים ההפגנה של משפחות החטופים מול שער בגין של הקריה.

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין בהפגנה בקפלן: "איראן בריצת אמוק לפצצה תוך שהיא מהדקת סביבנו טבעת אש. מעולם לא היינו עם הרתעה מוחלשת כל כך. מה עושה נתניהו, ראש הממשלה הכושל בתולדות המדינה מול המשבר הזה? הוא מעביר את חוק ההשתמטות מגיוס ותוקע סכין בגבם של לוחמי המילואים שנפצעים ונהרגים מדי יום ביומו". פורסם לראשונה ב-N12.

18:36: צה"ל תקף מטרות חיזבאללה ומחבלים בלבנון

כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום עמדת תצפית של חיזבאללה שבה שהה מחבל במרחב הכפר עייתא א-שעב שממוקם קילומטר מהגבול. בסביבת הכפר יארון שבדרום המדינה, כוחות זיהו מחבל שנכנס למבנה צבאי של חיזבאללה. מטוס קרב של חיל האוויר תקף את המבנה שבו נכח. פרט לכך, מצה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו מבנה של חיזבאללה במרחב הכפר רמיה.

18:32: משפחות חטופים ליד הקריה: "לא תהיה עסקה ולא תהיה תקומה בלי ששלטון נתניהו ייפול"

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה בהצהרה ליד הקריה: "כל עוד נתניהו חש יציב על כיסאו לא תהיה עסקה, לא יהיה פתרון לצפון ולא יהיה פתרון למדינה. נתניהו מפקיר ומחריב בכל דקה שהוא על ההגה". לדבריה, "לא תהיה עסקה ולא תהיה תקומה בלי ששלטון נתניהו ייפול, צאו לרחובות כדי להציל את החטופים ואת המדינה. הוא יכול להקיף את עצמו בחומות ובשומרים, אבל זה לא יעזור לו כי אנחנו לא נוותר".

18:13: טילי נ"ט פגעו בבתים במטולה, חיזבאללה קיבל אחריות לירי

חיזבאללה שיגר כמה טילי נ"ט למטולה. כתוצאה מכך, שני בתים נפגעו ושרפות פרצו באזור. לא ידוע על נפגעים.

17:45 - היום הוא יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי, אחת מהתצפיתניות שנחטפה מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר

מאות אנשים מתאספים בכיכר הבימה בתל אביב לצעדה לציון יום הולדתה ה-20 של נעמה לוי שנחטפה מבסיס נחל עוז ונמצאת כבר 260 ימים בשבי החמאס.

הצעדה בתל אביב לציון יום הולדתה של נעמה לוי שנחטפה ונמצאת 260 ימים בעזה / צילום: מירב מועלם
 הצעדה בתל אביב לציון יום הולדתה של נעמה לוי שנחטפה ונמצאת 260 ימים בעזה / צילום: מירב מועלם

14:40 - צה"ל מאשר: חוסל אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי בחמאס ובג'מעה האיסלאמית בלבנון

כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב הבקעא וחיסל באופן ממוקד את המחבל אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי שאחראי לאספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האיסלאמית בלבנון ולקידום תשתיות טרור במרחב. "ע'טמה חוסל בעקבות מעורבותו בקידום והוצאה לפועל של מתווה טרור נגד ישראל בטווח הזמן המיידי, וכן מעורבותו בקידום פיגועי טרור נגד העורף הישראלי", נמסר מצה"ל.

13:42 - דיווח בעזה: צה"ל ניסה לחסל את ראא'ד סעד - אחד מבכירי חמאס ברצועה

13:23 - בלבנון מדווחים: רכב הותקף בידי כטב"ם באל-ח'יארה שבבקעה

בתיעוד מהמקום נראים אנשים מתאספים סביב הרכב שעולה בלהבות.

13:14 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו שתי תשתיות צבאיות של חמאס בעיר עזה

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות צבאיות של חמאס בעיר עזה.

12:15 - צה"ל הטיל ברצועה כרוזים עם תמונות של חלק מהחטופים: "אל תהססו לספק מידע"

בעזה מדווחים כי צה"ל הטיל במהלך הבוקר כרוזים עם תמונותיהם של חלק מהחטופים בח'אן יונס שבדרום הרצועה ובשכונות זיתון וצברה שבעיר עזה. "אם ברצונכם להגן על משפחותיכם ולהבטיח את עתידכם, אל תהססו לספק לנו כל מידע לגבי החטופים או מי שמחזיק בהם", נכתב בכרוזים.

צה''ל הטיל כרוזים עם תמונותיהם של חלק מהחטופים בעזה
 צה''ל הטיל כרוזים עם תמונותיהם של חלק מהחטופים בעזה

12:03 - דיווח: משלחת של המודיעין בקפריסין ביקרה בביירות

עיתון אל-אח'באר הלבנוני דיווח כי משלחת של המודיעין הקפריסאי בראשות סגן ראש המודיעין ביקרה בביירות ונפגשה עם מנכ"ל הביטחון הכללי הלבנוני, האלוף אליאס א-בייסרי. על פי הדיווח, המשלחת דנה עימו באיום של נסראללה, וחזרה על עמדת קפריסין ולפיה היא "אינה מאפשרת לאף מדינה להשתמש בתחומה ובבסיסים של חיל האוויר שלה כדי לאיים על לבנון".

 "יש שני בסיסים בריטיים שאינם כפופים לריבונות של ממשלת קפריסין", צוין, וגורמים בכירים בביירות אמרו: "האחריות הגדולה ביותר מוטלת על הממשלה שלא נקטה שום צעד דיפלומטי שהביע את עמדתה של לבנון לגבי התרגילים שערך הצבא הישראלי בפאפוס להיערכות למלחמה עם לבנון, זה קרה פעמיים". 

11:50 - טילי נ"ט שוגרו לעבר מנרה. יש נזק, אין נפגעים

שני טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר מנרה שבגליל העליון, אין נפגעים. השיגורים גרמו נזק לתשתיות באזור בית העלמין ולמטעים של הקיבוץ.

11:40 - דיווח בלבנון על תקיפה ישראלית בדרום המדינה

10:26 - התרעת צבע אדום בסופה שבעוטף עזה

10:15 - צה"ל: מחבלים חמושים חוסלו בהיתקלויות פנים אל פנים ובתקיפות מהאוויר

דובר צה"ל הודיעו כי כוחות אוגדה 99 ו-162 תקפו כמה מחבלים חמושים בדרום הרצועה ובמרכזה, חיסלו את המחבלים והשמידו תשתיות טרור במרחב. "באחת התקיפות, לוחמי צוות הקרב החטיבתי אלכסנדרוני זיהו כמה מחבלים חמושים במרחב, ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים וחיסלו אותם. בתקיפה נוספת, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת חטיבת האש 990 אתר שיגור רקטות במרחב המסדרון שבוצעו ממנו אתמול שיגורים לעבר הכוחות, לא היו נפגעים". 

09:23 -  אזרח ישראלי נרצח בקלקיליה - כוחות צה"ל פועלים במקום 

 אזרח ישראלי שנכנס עם רכבו לתוך העיר הבוקר (שבת), נורה ונפצע קשה. על פי הדיווח הוא מטופל בידי הסהר האדום, וקציני המנהל האזרחי מתאמים את העברתו לקבלת טיפול בשטח ישראל. עוד דווח כי כוחות הביטחון פועלים במקום. במערכת הביטחון מתחזק החשד: מדובר בפיגוע לאומני. לכתבה המלאה

7:10 - דיווח: נושאת המטוסים אייזנהאואר שמוצבת באזור תוחלף בנושאת המטוסים רוזוולט

בפוקס ניוז דווח כי נושאת המטוסים דווייט אייזנהאואר שמוצבת בים סוף ובמפרץ עדן בחודשים האחרונים תעזוב בימים הקרובים את האזור, ונושאת המטוסים תיאודור רוזוולט תגיע במקומה במהלך השבועות הקרובים.

7:05 - דיווח: ארה"ב התחייבה לתמוך בישראל באופן מלא אם תפרוץ מלחמה נרחבת עם חיזבאללה

 בכירי ממשל ביידן הבטיחו השבוע בפגישתם בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי והשר רון דרמר כי ארה"ב מחויבת לחלוטין לתמוך בישראל באופן מלא אם תפרוץ מלחמה נרחבת עם חיזבאללה, כך על פי דיווח ב-CNN.  לכתבה המלאה

6:45 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הודיעו שאחד מאנשיהן נהרג הלילה בתקיפה באל-בוכמאל בגבול סוריה-עיראק

2:05 - מזכ"ל האו"ם על המצב בעזה: "יש הפקרות מוחלטת"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש האשים כי בעזה "יש הפקרות מוחלטת" וטען כי רוב משאיות הסיוע הומניטרי בתוך עזה נבזזו. לדבריו של גוטרש, ישראל מנעה מהאו"ם להשתמש במשטרה אזרחית פלסטינית לסיוע בביטחון: "יש כאוס מוחלט בעזה ואין סמכות ברוב השטח".

00:30 - האו"ם: "באחריותה של ישראל להחזיר את הסדר הציבורי והביטחון בעזה כדי שניתן יהיה לספק סיוע הומניטרי"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הרחיב על המצב בעזה: "יש הפקרות מוחלטת, רוב המשאיות עם סיוע הומניטרי בתוך עזה נבזזו כעת". הוא הרחיב על כך שישראל מנעה מהאו"ם להשתמש במשטרה אזרחית פלסטינית לסיוע בביטחון: "יש כאוס מוחלט בעזה ואין סמכות ברוב השטח".

00:03 - צה"ל בדרך להכרעה ברפיח, גורם מדיני: "נעצור את הלחימה רק בהסכם"

הכוחות בדרך להכרעה של חטיבת רפיח, והלחימה ברצועה כולה תעבור לשלב הבא. גורם מדיני הבהיר: "אם חמאס חושב שצה"ל ייצא מעזה ללא תמורה - הוא טועה טעות מרה". התמונות מעזה מוכיחות - אין בעיה של מזון, למרות טענות האו"ם. לכתבה המלאה ב-N12

23:05 - כלי תקשורת ערביים דיווחו על תקיפה של משאית נשק באזור העיר אל-בוכמאל במזרח סוריה, לא רחוק מהגבול עם עיראק

פורסם לראשונה ב-N12