גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המנכ"לית שרוצה לטפל באחת הבעיות שהכי מטרידות גברים

כשמנכ"לית ויריליטי מדיקל, שרון רביד, נדרשה להעביר את מוצר הסקס-טק שלה מהניסויים הקליניים לשלב המסחרי, היא הייתה צריכה להבין איך פונים לגברים עם בעיות בתפקוד המיני ● מה אפשר ללמוד מההצלחה של ויאגרה, ומה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה?

שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק
שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק

היום הראשון של שרון רביד כמנכ"לית ויריליטי, חברה שפיתחה טיפול בשפיכה מוקדמת, נקבע ל-8 באוקטובר 2023. כמה חודשים לפני כן, לאחר כשש שנים כמנכ"לית חברת האסתטיקה פולוג'ן, פנו אליה מוויריליטי, ואף שלא התכוונה לעזוב את פולוג'ן, היא התלהבה מהרעיון לעבוד עם משקיעים כמו מורי ארקין, בתחום חדש לגמרי, סקס-טק, שנחשב "אוקיאנוס כחול" בהשוואה לשוק האסתטיקה הרפואית התחרותי.

ראיון | הוא כתב רב מכר על ישראל, היום הוא מפחד להסתובב בארה"ב 
ראיון | הם נפגשו בטכניון והחליטו להקים חברה. היום היא שווה מיליארדים 
מחקרים חדשים מגלים: האם צפייה בטלוויזיה בלילה באמת הורסת את השינה? 

יום לפני שהתייצבה לראשונה במשרד, התרחשו אירועי השבת השחורה, "ואני מוצאת את עצמי דואגת לצוות הקודם שלי, אבל גם חייבת לתת לצוות החדש, שאני עוד לא מכירה, הרגשה שמישהו דואג להם. מצאתי את עצמי בשבת ב-11 בבוקר בתוך כל הכאוס, מתקשרת לאנשים ואומרת להם: 'נעים מאוד, אני המנכ"לית שעוד לא פגשתם, ואנחנו נראה מה קורה פה מיום ליום'. את כל ההיכרות עשינו בהתחלה בטימס".

להקפיד על שפה רפואית

רביד נכנסה לתפקיד לא פשוט. ויריליטי, שהוקמה ב-2016, עמדה לפני המעבר משלב פיתוח המוצר והניסוי הקליני לשלב המסחרי, והיא הייתה צריכה להבין איך מסבירים לגברים הסובלים משפיכה מוקדמת שכדאי להם לתת לעצמם זרם חשמלי באזור אינטימי כדי להאריך את הזמן עד השפיכה פי שניים-שלושה. השאלה המקדימה הייתה, איך בכלל לשוחח איתם על הנושא הזה?

 

מותג אחד פתר בעיה דומה בעבר בהצלחה מסחררת: ויאגרה מבית פייזר. במאמר שפורסם לאחרונה באתר Medscape, סיפר ד"ר ארתור קפלן, רופא מומחה לאתיקה רפואית באוניברסיטת NYU, שייעץ לחברה בהשקת המוצר, על כמה מהעקרונות שהובילו את החברה בהשקה ורלוונטיים היום לוויריליטי. קודם כול, כתב קפלן, יש למצוא שם רפואי לבעיה. במקום "אימפוטנציה", מילה שמשתמשים בה גם כעלבון, פייזר הגדירה את הבעיה "אי תפקוד הזקפה" (Erectile Dysfunction).

קפלן מספר שהיה חשוב לחברה לדבוק בתדמית רפואית ולהימנע מביקורת מצד גורמים שמרנים. כך גויס בוב דול, פוליטיקאי שמרן ונשוי, שהסכים תמורת סכום כסף שניתן רק לנחש להופיע בטלוויזיה ולומר שהוא סובל מאי-תפקוד הזקפה.

השם הקליני היה חשוב גם לתיאום ציפיות: ויאגרה מטפלת רק בזקפה. אם מה שחסר הוא חשק מיני, זה לא פתרון קסם. מתברר שגברים רבים אינם מחדשים מרשם לוויאגרה כי הציפיות שלהם מהמוצר לא נענו, בדיוק מהסיבה הזאת.

פייזר גם הגדירה מה נחשב אי-תפקוד הזקפה. היה קו ברור שממנו לא מומלץ להתעלם עוד מהבעיה.

בסופו של דבר, הפופולריות של ויאגרה קשורה גם בכישלון של הגישה הזאת. היא כן מוצבה כתרופה, אבל גם (באופן מוטעה) כמוצר לאונות מקסימלית לאנשים בלי בעיות שרק רוצים לעשות כיף. המיצוב הזה הפחית את הבושה, ואיפשר גם למי שבאמת סובלים מבעיה להרגיש נוח לבקש מרשם. המוצר נמכר בכ-40 מיליארד דולר במשך שנות הפטנט שלו.

שלא ייראה כמו קונדום

הפיצוח המדויק של אופן הפנייה לצרכן הוא קריטי. בוויריליטי האתגרים דומים, ורביד עשתה כמה שינויים כשנכנסה לתפקיד. "בהתחלה, המוצר תוכנן להימכר באריזה שהזכירה קונדום", אומרת רביד. "זה ממקם אותו נכון בעולם יחסי המין, אבל זה מוצר אלקטרוניקה רפואי שעבר את כל תהליך הניסויים הקליניים, והמחיר שלו הוא בהתאם. הדבר הכי חשוב לאדם שמנסה מוצר לגירוי חשמלי באזור אינטימי, הוא לדעת שזה בטוח". לכן האריזה שונתה כך שתיראה כאריזת מוצר רפואי.

מוצר הסקס-טק של ויריליטי מדיקל / צילום: ויריליטי מדיקל

שאלה נוספת היא מי יקנה את המוצר. "עבדנו עם חברת Interbrand שחוקרת את הפסיכולוגיה של רכישת מוצרים רפואיים. אם בהתחלה המחשבה הייתה שהאישה תקנה את המוצר עבור הגבר, כי היא זו שהבעיה מפריעה לה, המחקר הראה שהנשים אולי מנכיחות את הבעיה, אבל הגברים הם אלה שקונים את המוצר לבסוף. לכן עיצבנו את המוצר כגברי בנראות שלו".

את שם המוצר, In2, ירשה רביד מההנהלה הקודמת ובחרה להשאיר. הוא משדר אינטימיות וגם שני אנשים, היא אומרת. המוצר כבר נמכר בישראל ובבריטניה. בעתיד, החברה מתכוונת להיכנס גם לשוק האמריקאי בערוצים ישירים ודרך רופאים וקליניקות.

בישראל, השיח כרגע הוא בעיקר עם מטפלים מיניים, "בגלל הקשר שכבר היה לנו ומתוך הבנה שצריך לבנות למוצר קרדביליות של איש מקצוע", לדברי רביד. במקביל, לחברה יש אתר שניתן להזמין ממנו את המכשיר. בבריטניה, יש לוויריליטי קמפיין ישיר לצרכן דרך פרסום והרשתות החברתיות. "פייסבוק לא אפשרו לנו להעלות פוסטים ממומנים כי זה סקס. עבדנו קשה כדי לגרום לאלגוריתם לא לזרוק אותנו", היא מספרת.

זו תמצית האתגר השיווקי: לדבר בפתיחות על מיניות בלי לעבור את הגבול. "אנחנו רואים שהמתעניינים צמאים למידע. הם רוצים להבין אם מה שיש להם נחשב שפיכה מוקדמת, ומה בדיוק המוצר יכול לעשות בשבילם. היום שפיכה מוקדמת מוגדרת כשפיכה עד דקה לאחר החדירה (אם הכוונה הייתה להמשיך יותר מכך), והמוצר יכול לתרום למי שהשפיכה שלו היא עד שתי דקות.

מה נחשב משך זמן נורמלי?
"4-5 דקות. אבל כל העיסוק בזמנים מדויקים הוא בעייתי וגורם המון אי-נוחות לגברים. הדבר העיקרי הוא אם שני הצדדים למפגש מרוצים".

מהן החלופות הקיימות בשוק למוצר הזה?
"אפשר להתערב באמצעות תרופות פסיכיאטריות, אבל זה פתרון מרתיע למי שרוצה לטפל רק בשפיכה מוקדמת. יש גם מוצרים מאלחשים, שאכן מאריכים את משך הזקפה אבל פוגמים בהנאה ומאלחשים גם את איבר המין של הפרטנר/ית.

"ישנם כל מיני מכשירים שנראים כמו מכשירים אינקוויזיציה. הזמנו אחד כזה מסין באלפי דולרים, וכשהוא הגיע חטפנו חום. זה מין שואב אבק ענק שתופס חצי חדר, שמטרתו סוג של לשאוב את האיבר לכדי זקפה. גם אם לנו זה נראה משונה, בפועל אלה מוצרים שנתחרה בהם".

עולם הסקס־טק מתעורר

רביד רואה את ויריליטי, לצד ויאגרה, נטועה בעולם ה"סקס-טק" שמתחיל להתעורר. "אנחנו רואים מוצרים כמו מכשיר למדידת אורגזמה לנשים שמנסות להגיע לאורגזמה ורוצות לדעת אם מה שהן חוו זה הדבר. סוג אחר של סקס-טק הוא למשל טיפולים להצרת הווגינה. היום רוב הפתרונות בתחום הזה הם לא מאוד נעימים, אבל אם זה צורך או רצון של אנשים אז השוק ימשיך לחפש פתרון טוב. תחום נוסף הוא הליבידו הנשי".

מה אמרו לך על כך שאת אישה בחברה שפיתחה מוצר לגברים?
"הבעיה הזאת היא גם של נשים, ובעוד שגברים מכחישים לפעמים את הבעיה, אנחנו הנשים מביטות בה באומץ".

ייצור בימים אלה גם הוא אתגר. היכן תייצרו?
"אנחנו עדיין בוחנים זאת. סין מפתה מבחינת העלויות, אבל יש סיכון גיאו-פוליטי. מבחינתי אין פרות קדושות ואם נצטרך לתכנן את המוצר מחדש כדי להוזיל אותו אז נעשה זאת".

סין היא גם שוק פוטנציאלי, של מיליארדי דולרים, אומרת רביד.

עוד כתבות

איור: Shutterstock

קיבלתם דירה בירושה? האם היא תחולק עם בן הזוג במקרה של גירושים

בית המשפט המחוזי קבע כי אף שהדירה ניתנה בירושה לבעל, היא תיכלל במסגרת איזון המשאבים הכולל ותחולק לשני בני הזוג, בין היתר בשל כך ששימשה למגורי הצדדים במשך 18 שנים

הגוש הגדול בשדה דב / צילום: איל יצהר

אחרי 50 שנה: כך תתחלק הקרקע היוקרתית בין 1,700 הבעלים

ביהמ"ש צפוי לאשר את מתווה חלוקת הזכויות בקרקעות ברובע שדה דב בת"א, מהלך שיאפשר הקמת 2,700 דירות ואלפי מ"ר תעסוקה ומסחר ● בכך יבוא לסיומו פירוק השיתוף של הגוש הגדול

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ / צילום: צילומים: Shutterstock, AP-Michael Perez

העימות הנשיאותי הראשון בארה"ב הוליד הרבה טענות. לא כולן מדויקות עובדתית

בסוף השבוע נערך הדיבייט הראשון במסגרת הבחירות לנשיאות ארה"ב, בין הנשיא המכהן ומועמד הדמוקרטים ג'ון ביידן לבין המועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ ● איך היו הביצועים מבחינת דיוק בעובדות - במהלך העימות ומחוצה לו? ● המשרוקית של גלובס

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

קרן הפנסיה סירבה לשלם לחולה בסרטן. מה קבע ביהמ"ש?

אב הגיש תביעת מזונות לביהמ"ש לענייני משפחה, אך גרושתו טענה כי הוא מחויב בתשלום מזונות ולכן אינו יכול להגיש בקשה כזו ● עיריית אשקלון פיגרה בתשלומים לקרן הפנסיה, והקרן סירבה לשלם קצבה לחולת סרטן ● ואדם שמכר לשותפו בחברה את מניותיו טען להסכמה בע"פ לרכוש אותן בחזרה ● 3 פסקי דין בשבוע

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

נבחר המנכ"ל הבא לבנק הפועלים: ידין ענתבי

ענתבי נחשב לאחד הגורמים הבכירים במערכת הבנקאית בארץ, והוא מכהן כיום כמשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית בבנק הפועלים

מעבירים או מקבלים 2,000 שקל בחודש בפייבוקס או ביט? העמלות החדשות יגיעו גם לכיס שלכם

החל מ־2025, מאות אלפי לקוחות ביט ופייבוקס יידרשו לשלם עמלה חדשה שלפי הערכות תגיע לכ־1% ● בין אותם מאות אלפים נמנים בעלי עסקים קטנים וסטודנטים, ובשוק בו כמעט אין תחרות, כמות הלקוחות המשלמים צפויה ללכת ולגדול

מרין לה-פן, היום / צילום: Reuters, Yves Herman

"מקום ראשון": הישג חסר תקדים לימין הפופוליסטי בבחירות בצרפת

לפי המדגמים, כ-34% מהצרפתים הצביעו לגוש המובל על ידי מפלגת "האיחוד הלאומי" של מרין לה-פן, לעומת 29% שהצביעו לגוש שמאל רחב ו-22% בלבד שהצביעו לגוש המרכז, בראשות הנשיא המכהן עמנואל מקרון ● שיעור ההצבעה בבחירות הללו עקף בהרבה את שיעורי ההצבעה בבחירות קודמות, ועמד על קרוב ל-70%, לעומת פחות מ-48% לפני כשנתיים

אילוסטרציה: shutterstock

5% בחודש: המסלולים שכיכבו בחיסכון שלכם בחודש יוני

חצי שנה מצוינת לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות: מסלולי ה-S&P עלו ב-20% מתחילת השנה - כפול מהמסלול המנייתי ופי 4 מהמסלול הכללי ● עפ"י תחזית מיטב, גם המסלולים המנייתיים נהנו מתשואה מרשימה, טובה יותר מתשואה שנתית ממוצעת של שוקי המניות ● למרות המלחמה: ת"א 35 משלים עלייה של 6.4% מתחילת השנה

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר: "אי אפשר לעבור את התקופה בלי נפילות בענף הנדל"ן. גם בבנק הפועלים נרגיש את זה"

מנכ"ל בנק הפועלים היוצא השתתף היום בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ושל שוק הנדל"ן ● "המשקיעים בשוק ההון מצפים להכוונה מצד המדינה ולשינוי בסדר העדיפויות הלאומי ולשינוי בתקציב"

יקי בוארון, שותף מנהל תחום הנדל''ן ב-EY, בכנס הנדל''ן השנתי / צילום: כדיה לוי

יקי בוארון: "ספק אם העלאת המע"מ תהיה הגזירה האחרונה מכיוון הממשלה"

בוארון, השותף המנהל של תחום הנדל"ן בפירמת הייעוץ וראיית החשבון EY, פתח את כנס הנדל"ן השנתי המשותף עם גלובס ואמר: "יש אשראי לענף הנדל"ן, אך כעת נדרשת התנהלות אחראית" ● עו"ד מני גורמן: "חלה על כולנו החובה להילחם על חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל"

המטבוליזם של הישראלים השתנה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר / אילוסטרציה: Shutterstock, mi_viri

פחות שומן, יותר פחמימות: כך המלחמה משפיעה על הישראלים

חברת לומן, שפיתחה מכשיר הבוחן את תוצרי המטבוליזם, בדקה מדגם של 100 משתמשים. אצל כ-60% מהם חל מעבר לשימוש ביותר פחמימות כמקור אנרגיה - למרות ששמרו על התזונה שלהם דומה ● וגם: הניסוי הקליני המוצלח של חברת התרופות האמריקאית אלנילם ● השבוע בביומד 

עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה

הממדים של פרשת סלייס כמעט בלתי נתפסים: 4.3 מיליארד שקל של יותר מ־100 אלף חוסכים מוקפאים כבר יותר מחצי שנה ● ביום אחד מצאו את עצמם לקוחות חברת ניהול הגמל ללא חסכונות וללא עוגן כלכלי, ועבור אלפים מהם כלל לא ברור אם אי־פעם יקבלו את כספם בחזרה ● גלובס מביא את העדויות שמתארות שלב אחר שלב איך התפתחה הפרשה שמטלטלת את המדינה

מטוס ללא טייס הרמס 900 / צילום: יח''צ

מדינת הענק שמייצרת עבור ישראל טילים ומל"טים

ברשת אל־ג'זירה פורסם כי הודו מייצרת עבור ישראל טילים ומל"טים אשר משמשים אותה במלחמת "חרבות ברזל" ● לפי הפרסום, בהודו מיוצרים חלקים מהותיים מתוך מנועים רקטיים של אמצעים ישראליים, ולא מן הנמנע כי מדובר במערכות ההגנה האווירית חץ 2 וחץ 3

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ', בישיבת ממשלה / צילום: יריב כץ - ידיעות אחרונות

הלחץ של נתניהו, הפשרה של סמוטריץ׳: כך עשוי להיראות מבצע המס הגדול לשחרור "רווחים כלואים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקדם פשרה שתאפשר להוציא לפועל מבצע לשחרור דיבידנדים של חברות במס מופחת, כפי שנחשף בגלובס, חרף ההתנגדות באוצר ● המתווה החדש מצמצם את היקף המבצע ומתמקד ברווחים שנצברו בחברות עד 2020, תוך קביעת סנקציות ● כמה כסף ייכנס לקופת המדינה, ולמה גורמי המקצוע מתנגדים?

אל''מ במיל' שי קרמונה / צילום: דוברות מתפ''ש

המנכ"ל שמשרת במילואים מאוקטובר כותב מהשטח: "הדיסוננס ענק"

שי קרמונה, מנכ"ל זכיינית KFC ישראל, משרת מאז אוקטובר במילואים כנציג מפקדת התיאום והקישור לעזה ● בטור מיוחד לגלובס הוא משתף באתגרים ובקשיים, ומסביר מה גורם לו להמשיך ● ישראל מתגייסת

ענקית ההשקעות שהסתבכה בקריאות לחרם בגלל עסקיה עם ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: וול סטריט ג'ורנל מציג את התוכניות בישראל ליום שאחרי בעזה, בלקרוק הסתבכה במלזיה בגלל הקשרים עם ישראל, ובניו יורק טיימס מסקרים את המציאות ביו"ש ● כותרות העיתונים בעולם

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

דוח פניות הציבור: איזה בנק מטפל בתלונות הכי מהר ואיפה תחכו הכי הרבה?

דוח שפרסם בנק ישראל חושף כי בשנים 2022-2023, כ-130 אלף לקוחות קיבלו החזר מהבנקים, בסכום כולל של 33 מיליון שקל ● מבין כלל התלונות המגיעות לפיקוח על הבנקים, כ-30% נמצאו מוצדקות ● ואיזה לקוחות בנק הכי מרוצים?

אילוסטרציה: Shutterstock, Igal Vaisman

הדד-ליין של החשכ"ל לחרדים פקע: כך ייראה השינוי הדרמטי ברשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה

היום פקע האולטימטום של החשכ"ל יהלי רוטנברג לרשתות החינוך המשויכות למפלגות החרדיות: עמידה בסטנדרטים ניהוליים מקובלים - או ניתוקן ממערכות הכספים של המדינה והוצאת חשבות האוצר מתוך המוסדות ● בחשכ"ל יבנו יחד עם הרשתות מבנה ארגוני חדש, והן יידרשו למנות מנהל כספים משלהן שייקח אחריות על הפעילות הפיננסית, במקום חשבות האוצר

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

נער האוצר שהפך למנכ"ל בנק הפועלים: הדרך של ידין ענתבי לפסגה

ענתבי כיהן בתפקיד הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון הפנסיוני בשנים הגורליות שלאחר חקיקת רפורמת בכר, ש"בראה" את שוק ההון הישראלי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום ● בתפקידו כראש חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית של הפועלים, הצליח ענתבי להיחלץ מפרשת העלמות המסים בארה"ב. כעת הוא הופך למנכ"ל הבנק

סניף של נייקי / צילום: Reuters, JONATHAN CHERRY

נייקי מחקה 27 מיליארד דולר ביום אחד. והמשבר מגיע גם לאימפריה של הראל ויזל

מניית קמעונאית הספורט הגדולה בעולם צנחה ב־20% ביום שישי בעקבות תחזית מאכזבת ורשמה את אחד הימים הגרועים בתולדותיה ● הירידות החדות הגיעו גם למניות פוקס והחברה הבת ריטיילורס, זכיינית נייקי בישראל ובמדינות נוספות ● בזמן שנייקי מכירה בחולשתן של חנויות המותג, הראל ויזל מתכנן עשרות סניפים חדשים