ארבעה הסכמי גג חדשים יוסיפו 60 אלף יחידות דיור חדשות ברחבי הארץ

מועצת מקרקעי ישראל אישרה ארבעה הסכמי גג שיוסיפו 60 אלף יח"ד בין היתר בירושלים בנתיבות ובאופקים • משרד הבינוי והשיכון משיק מיזם חדש להכשרות של עובדי בניין ישראליים • הוועדה המחוזית חיפה הפקידה תוכנית התחדשות עירונית ראשונה בעיר שאינה בשכונות החוף • חדשות השבוע בנדל"ן

נתיבות / צילום: Shutterstock
נתיבות / צילום: Shutterstock

תשתיות

אושרו ארבעה הסכמי גג חדשים בהיקף כולל של 60 אלף יח"ד: בירושלים, בנס ציונה (ההסכם טרם נחתם רשמית), בנתיבות ובאופקים

מועצת מקרקעי ישראל אישרה ארבעה הסכמי גג חדשים, שיוסיפו 60 אלף יחידות דיור חדשות ברחבי הארץ.

חרף המחאות: גוגל שוכרת 20 קומות בתל אביב ומגדילה מחויבותה לישראל
האם עובדי הבניין שמגיעים מחו"ל מתאימים לעבודה?
מתחם פינוי־בינוי ליד הים בחיפה משך עשרות חברות. מי זכו?

ירושלים: 14 תוכניות בשכונות ארנונה, אמת המים הדרומית, הר הצופים, לוחמי הגטאות, צומת הגבעה הצרפתית, גבעת רם, מתחם התחנה-המושבה הגרמנית, מתחם הארזים, אלכסנדריון, גוננים, גבעה צרפתית, מעונות ברונפמן, רחוב המרגלית, פייר קנינג. ההיקף הכולל הוא של 5,295 יח"ד, מהן 2,553 יח"ד לשיווק מיידי.

נס ציונה: שבע תוכניות בהיקף של 5,767 יח"ד, מהן 1,037 כבר פורסמו. השכונות שבהן מתוכננת בנייה הן: כפר אהרן, צפון מזרח, בן עזר, נוה רבקה, מבואה צפונה, מע"ר חדש, וענ"מ האירוס.

רשות מקרקעי ישראל עדכנה בהודעתה כי ההסכם בנס ציונה טרם נחתם רשמית ו"אמור להיחתם בקרוב בוועדה לתכנון ופיתוח" (ועדה משותפת למשרד האוצר, לרשות מקרקעי ישראל ולמנהל התכנון). במסגרת הסכם זה "המדינה תתחייב לפתרון תשתיות על וכן לפתרון בעיות הניקוז הייחודיות לרשות", כך לפי רמ"י. 

אופקים: חמש תוכניות ובהן 17,727 יח"ד, בשכונות אפיקי נחל ב', האקליפטוסים, ישורון והגבעה, צפון מערבית ודרום מערבית.

נתיבות: שתי תוכניות בהיקף של 32,020 יח"ד, מתוכן מתוכנן שיווק של כ-3,000 יח"ד בשנה.

בנתיבות ובאופקים מדובר בהסכם שני. לפי הודעת רמ"י, במסגרת הסכמי הגג, תעביר המדינה מאות מיליוני שקלים לרשויות המקומיות לטובת פתרונות תשתית, כבישים, ניקוז, תחבורה חשמל ומים שיסייעו לפיתוחן של הערים, כמו גם הקמת מוסדות חינוך ובריאות; בתמורה, מתחייבות הרשויות לקדם מתן היתרי בנייה להקמת אלפי יח"ד.

נדל"ן מניב

קבוצת KSP שוכרת כ־5,300 מ"ר שטחי לוגיסטיקה בקיסריה בכ־70 מיליון שקל, לתקופה של 20 שנה

קבוצת מוצרי הצריכה KSP חתמה לאחרונה על עסקת שכירות עבור כ־5,300 מ"ר שטחי לוגיסטיקה בפארק העסקים קיסריה. העסקה נחתמה לתקופה של 20 שנה. מחירי השכירות לשטחי לוגיסטיקה בפארק נעים בין 52 ל־55 שקל למ"ר, כך שהעסקה משקפת, לכל התקופה, סכום של עד כ־70 מיליון שקל.

את השטח שוכרת KSP במרלו"ג השחם, שבחלקו הצפוני של פארק העסקים, המשתרע על פני כ־18,000 מ"ר. את המרלו"ג הקימה החברה לנכסי קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד, בהשקעה של כ־60 מיליון שקל. באותו פארק עסקים, מוקם בימים אלו מרכז לוגיסטי בשטח של כ-82,000 מ"ר, בעבור חברת היבוא וההפצה דיפלומט, בהשקעה של 610 מיליון שקל.

בנייה

השקעה של מיליון שקל בהכשרות לעובדי בניין ישראליים

מיליון שקל יושקעו במיזם משותף של משרד הבינוי והשיכון, יחד עם הקרן לפיתוח ועידוד ענף הבנייה בישראל, להכשרות של עובדים ישראליים.

לדברי הקרן, "מטרת המיזם היא מתן דגש על תחום העבודות הרטובות, כגון ריצוף, טיח, טפסנות, ברזלנות ומקצועות נוספים בהם קיים מחסור מהותי בעובדים, שבעבורם נדרשות הכשרות מקצועיות יעילות ואיכותיות".

דוד יהלומי, מנכ"ל הקרן לפיתוח ועידוד ענף הבנייה מספר: "אנחנו מכשירים כאלפיים עובדים חדשים. הכול מתוקצב על־ידי האוצר, ואנחנו עושים את גיוס העובדים בשיתוף פעולה עם גופים שונים בארץ".

יהלומי הוסיף: "ממש בימים הקרובים, יאשרו מענק של עד 21 אלף שקל לעובדים במקצועות הליבה שיישארו חצי שנה ויותר. בארבעת החודשים הראשונים, זה יהיה 2,000 שקל כל חודש, ואח"כ 3,000 שקל לחודש, כאשר במקצועות הרטובים המענק גדול פי 1.5. אנחנו מנסים כל הזמן להבין לא רק כמה חסרים אלא באיזה תחומים, איך לקלוט את העובדים. אנחנו מכשירים מאות רבות של חרדים, וכן בדואים בדרום, ערבים־ישראלים במשולש הצפוני והדרומי, וחיילים משוחררים. צריך לזכור שהשכר גבוה יותר מענפים אחרים, שההכשרה בהם קצרה יחסית. הם יכולים להגיע ל-650 שקל ליום, לפני מענקים. אני מקווה שההכשרות יעשו שינוי משמעותי".

תכנון

הוועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת בן גוריון בעיר

ההתחדשות העירונית בחיפה עולה מהחוף לכרמל, עם תוכנית ראשונה בחיפה שאינה בשכונות החוף.

התוכנית כוללת 414 יחידות דיור, שיוקמו בשישה מבנים: שלושה מבנים של עד 10 קומות ושלושה מגדלים בני 18-30 קומות, עם שטחי מסחר ותעסוקה בקומות הקרקע.

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-14 דונם, והיא ממוקמת בצמוד לשכונות אחוזה ורוממה הישנה. לפי הודעת מינהל התכנון, כ-100 מהדירות יוקצו לטובת דירות קטנות (עד 80 מ"ר). כיום, מצויים במתחם שישה מבנים קיימים בני חמש קומות, הכוללים 96 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

תוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת רמת בן גוריון / הדמיה: SO אדריכלים
 תוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת רמת בן גוריון / הדמיה: SO אדריכלים

התוכנית הינה ביוזמת חברת נקסט אורבן ייזום התחדשות עירונית בע"מ, ונערכה על ידי משרד אס.או אדריכלים.

שכירות ארוכת־טווח

קרקע להשכרה ארוכת־טווח במגדל העמק שווקה תמורת כ‏־6 מיליון שקל

מכרז עבור 196 יחידות דיור במגדל העמק, רובן לשכירות ארוכת־טווח, שווק בהצלחה לחברת אחים בוסקילה, תמורת כ-6 מיליון שקל. החברה תוסיף לסכום גם כ־18.6 מיליון שקל הוצאות פיתוח.

המכרז, שפורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל ודירה להשכיר, נחשב מאתגר במיוחד, בשל השילוב בין הימצאו בפריפריה הרחוקה לבין ייעודו, דיור להשכרה, בתקופה שבה התחום נמצא במצוקה קשה. השילוב הזה הביא את המכרז להיכשל כבר פעם אחת בעבר, ואת רמ"י לבצע בו כמה שינויים והתאמות - כולל הגדלת מספר יחידות הדיור שיוקצו למכירה בשוק החופשי, 94 בסך הכול. יתר הדירות, 102, מיועדות לשכירות ארוכת־טווח ל־15 שנים לפחות. ההצלחה של המכרז משתקפת גם במספר המשתתפים בו, חמישה בסך הכול. מספר זה הוביל גם לכך שהמכרז שווק בסופו של דבר ללא מחיר מינימום, בהתאם לנוסחה מיוחדת של רמ"י.