גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המחליף של אהרון ברק בבית הדין בהאג: פרופסור רון שפירא

הותר לפרסום: רס"ל (מיל') יהודה גטו נפל במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א-שמס ● נתניהו: "מתקדמים לסיום שלב חיסול צבא חמאס" ● בלינקן: "כל העולם תומך בהצעה האמריקנית לעסקת חטופים, חוץ מגורם אחד - חמאס" ● ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא ● עדכונים שוטפים

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Associated Press, Patrick Post
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Associated Press, Patrick Post

עדכונים שוטפים

22:35 - הותר לפרסום: רס"ל (מיל') יהודה גטו, נהג מבצעי בן 22 מפרדס חנה-כרכור, נפל במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א-שמס. לקריאת הכתבה המלאה ב-N12.

22:15 - המחליף של אהרון ברק בבית הדין בהאג: פרופסור רון שפירא

19:30 - צה"ל השמיד את אתר ייצור הרקטות ארוכות-הטווח הגדול ביותר של הג'יהאד בעזה

דובר צה"ל עדכן כי צוותי הקרב החטיבתיים של עוצבת הקומנדו, חטיבה 401 ויחידת יהל"ם פשטו בהכוונת אגף המודיעין על אתר ייצור תת-קרקעי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בשכונת תל-סולטאן ברפיח.

האתר, שבו יוצרו חלקי רקטות ארוכות-טווח, הוא הגדול ביותר של הג'יאהד ברצועה, והוא ייצר מאות רקטות במהלך השנים האחרונות. במהלך הפשיטה, הלוחמים חיסלו מחבלים מעל ומתחת לקרקע על-ידי רחפנים וטילים מדויקים.

19:00 - התרעות הופעלו בתל חי ובכפר גלעדי שבגליל העליון

18:44 - נתניהו: "מתקדמים לסיום שלב חיסול צבא חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם חניכי המכללה לביטחון לאומי בלשכתו בירושלים, ואמר להם כי עם המעבר לשלב ג' במלחמה בעזה צה"ל מתקדם לסיום שלב החיסול של חמאס: " חזרתי אתמול מסיור באוגדת עזה, ראיתי שם הישגים גדולים מאוד של לחימה שמתבצעת ברפיח. אנחנו מתקדמים לסיום שלב החיסול של צבא הטרור של חמאס, יהיה עוד המשך להכות בשארים שלו".

 18:25 - בלינקן: "כל העולם תומך בהצעה האמריקנית לעסקת חטופים, חוץ מגורם אחד - חמאס"

מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר כי העסקה שביידן הציע אפשרית אך זה לא אומר שהיא אכן תקרה. בלינקן הוסיף כי העולם כולו תומך בהצעה לבד מגורם אחד - חמאס: "כל עוד הם לא אומרים 'כן' להצעה, הם מחזיקים את האמריקנים, הישראלים ואת העזתים".

בנוסף, הדגיש המזכיר האמריקני כי "אסור שיקרו כמה דברים - כיבוש ישראלי, שליטה של חמאס, וכאוס ואנרכיה כפי שמתרחשים בכמה אזורים בעזה".

18:20 - דובר צה"ל לתושבי ח'אן יונס: "התפנו לאזור ההומניטרי"

דובר צה"ל בערבית פנה לתושבים באזור העיר ח'אן יונס ברצועת עזה - והורה להם להתפנות לאזור ההומניטרי.

17:30 - אזעקות במעיין ברוך שבאצבע הגליל

17:03 - אזעקות בדוב"ב שבגליל העליון

17:00 - צה"ל השמיד מנהרה באורך קילומטר במסדרון נצרים מרכז הרצועה

אוגדה 99 ממשיכה להילחם בחודשים האחרונים במרחב מסדרון נצרים במרכז הרצועה. צוותי הקרב החטיבתיים חיסלו עשרות מחבלים והשמידו יותר מ-100 תשתיות טרור, מחסני אמל"ח, עמדות תצפית, בורות שיגור ותוואי מנהרות תת-קרקעיות.

כמו כן, בשיתוף כוחות יחידת יהל"ם השמידו הכוחות מנהרת טרור באורך של קילומטר. המנהרה כללה הסתעפויות ששימשו לתנועת מחבלים במרחב.

בנוסף, השמידו הכוחות מסגד שהיווה נקודת שהייה והתבצרות למחבלים, ולאחר התקיפה זוהו פיצוצי משנה שהעידו על הימצאות אמצעי לחימה במקום.

16:25 - אזעקות ברמות נפתלי שבגליל העליון

15:05 סמל אורי יצחק חדד נפל בקרב בדרום רצועת עזה

הותר לפרסום: סמל אורי יצחק חדד, בן 21 מבאר שבע, לוחם בגדוד 931 חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם מחטיבת הנח"ל נפצע קשה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה .

14:20 - גלנט בוועדת החוץ והביטחון: צריך 10,000 חיילים במידי, יכולים לגייס 4,800 חרדים

שר הביטחון גלנט הציג בפני חברי ועדת החוץ והביטחון את צורכי הצבא לנוכח אירועי מלחמת חרבות ברזל והנפגעים הרבים שגבתה. לדבריו צה"ל צריך 10 אלפים חיילים במיידי, זאת בשל העובדה ש-671 חיילים נפלו מאז ה-7 באוקטובר וכ-4,000 חיילים נפצעו. גלנט הפתיע את הנוכחים כשאמר שעדיף להעביר "תקנות ולא חוק גיוס". לקריאת הידיעה המלאה

14:00 - סוכלה הברחת אמצעי לחימה של למעלה מ-75 אקדחים ועשרות חלקי נשקים במרחב חטיבת הבקעה והעמקים

תצפיתניות מיחידה 636 זיהו שלושה חשודים שחצו את הגדר במרחב חטיבת הבקעה והעמקים. לאחר סריקות במרחב, לוחמי יחידת מתיל״ן של מג״ב איו״ש וכוחות צה״ל מגדוד 47 איתרו שלושה תיקים ובהם למעלה מ-75 אקדחים ועשרות חלקי נשקים. כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות נרחבות אחר החשודים. הנשקים הועברו להמשך חקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) יהודה של מחוז ש"י במשטרת ישראל. 

8:50 - אחרי 8 חודשים: ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא

ישראל שחררה הבוקר (שני) מהכלא את מוחמד אבו סלמיה, מנהל בית החולים שיפא, יחד עם 54 עצורים נוספים מרצועת עזה. בהקלטה שפורסמה לאחר שחרורו, נשמע אבו סלמיה אומר כי "המצב בכלא טרגי מאוד. חייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות העם הערבי למען חופש האסירים". לשכת גלנט: הוא לא ידע על שחרור מנהל שיפא.

אבו סלמיה נעצר בחודש נובמבר 2023, לפני כ-7 חודשים, בדרכו דרומה במסדרון ההומניטרי. לפי צה"ל והשב"כ אבו סלמיה נעצר לאחר שנחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים, תחת ניהולו הישיר, שימש כמפקדה של חמאס. עם מעצרו הדגישו במערכת הביטחון כי ההחלטה בנוגע להמשך החזקתו תתקבל בהתאם לממצאי החקירה ולמעורבות מנהל בית החולים בפעילות טרור.

 לצד שחרורו, נשמעה ביקורת חריפה על ההחלטה לשחררו - הן ברשתות החברתיות והן במערכת הפוליטית. לקריאת הידיעה המלאה. 

08:45 - צה"ל על המטח לעוטף: כ-20 שיגורים חצו ממרחב ח'אן יונס

דובר צה"ל אישר את הדיווחים לפיהם כ-20 שיגורים חצו ממרחב ח'אן יונס. חלק מהרקטות יורטו, אך נרשמו נפילות בכמה מרחבים. אין דיווחים על נזק ונפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

8:24 - בין 20-15 רקטות נורו לעוטף בשעה האחרונה. כרגע לא ידוע על נזק או נפגעים

8:10 - רצף אזעקות בעוטף עזה

8:08 - צה"ל התחיל במבצע לחישוף מטענים במחנה הפליטים נור א-שמס סמוך לטולכרם

8:02 - צה"ל תקף לאורך הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנים צבאיים במרחב הכפר כילא ותשתיות טרור במרחבים חולא, אל ביידא ורב א-תלתין שבדרום לבנון

8:00 - אזעקות צבע אדום נשמעו בניר עוז, חולית, יתד, שדה אברהם ויישובים נוספים בעוטף עזה

03:36 - דובר צה"ל: האזעקות במטולה - שווא

02:57 - אזעקות במטולה

02:20 - סנטקום: כוחות אמריקנים השמידו בים סוף 3 ספינות בלתי-מאוישות של החות'ים

22:03 - דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, עמדת תצפית של חיזבאללה במרכבא ומשגר בעייתא א-שעב, ממנו בוצע שיגור היום לעבר צפון הארץ

21:20 - נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית שעסקה בהתפתחויות הלחימה ברצועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית בדרום שעסקה בהתפתחויות הלחימה ברצועת עזה, בדגש על הלחימה ברפיח. בדיון השתתפו שר הביטחון, ראש המל"ל, ראש הסגל, הרמטכ"ל, מפקד פד"ם, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מתפ"ש, מפקד חיל האוויר, מפקד זרוע היבשה ובכירים נוספים.

20:20 - 18 פצועים, אחד מהם קשה, מתקיפת כטב"ם ברמת הגולן

18 נפצעו במתקפת כטב"מים מלבנון אחרי הצוהריים ברמת הגולן. מצבו של אחד הפצועים הוגדר קשה. הפצועים פונו לבתי החולים רמב"ם בחיפה וזיו בצפת.

20:10 - מבקר המדינה נפגש עם נתניהו: דרוש מכל הגורמים לשתף פעולה על מנת לקבל תשובות על הכשלים שקדמו ל-7 באוקטובר

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ומנכ"לו נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת להציג לו את תוכנית ביקורת המדינה על המלחמה. הביקורת עוסקת בכל הנוגע לטיפול האזרחי לאחר פרוץ המלחמה, ובפרט בכל הנוגע למפונים. כמו כן, מתווה הביקורת על הצבא הותאם למצב הלחימה.

אנגלמן שוחח עם ראש הממשלה על הפערים בטיפול הממשלתי בעורף שעלו בסיורו וביקש מראש הממשלה "להורות לכלל הגורמים לשתף פעולה באופן מלא עם צוותי הביקורת על מנת שאזרחי ישראל יקבלו תשובות על הכשלים שקדמו לטבח שמחת תורה ב-7 באוקטובר, בפן המדיני, הצבאי והאזרחי".

19:50 - צה"ל חיסל פעיל טרור בטול-כרם שהיה מעורב בשורה של פיגועי טרור

צה"ל עדכן כי בפעילות משותפת עם שב"כ הותקפה דירת מבוקשים בטול-כרם שבחטיבת מנשה, שבה היה סעיד ג'אבר, פעיל טרור שהכווין מתווי טרור. הוא היה מעורב בשורה של פיגועי ירי ומטענים לעבר אזרחים וכוחות צה"ל באזור טול-כרם, וכן הכוונה של פיגועים נוספים והקמת תשתיות טרור.

בשבוע האחרון המבוקשים, שחוסלו בדירה, היו מעורבים בביצוע פיגועי ירי וניסיונות פיגועי משיכה באמצעות מטענים באזור מרחב התפר, בין היתר סמוך ליישוב בת חפר. כמו כן, היה להם קשר למחבלים המעורבים בפיגוע בקלקיליה שבו נרצח אמנון מוכתר ז"ל.

19:30 - גלנט ברפיח: "נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את הצינור אוויר שלהם ולא מאפשרים להם לבנות את הכוח שלהם מחדש"

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב ברפיח, שם הבהיר כי הפעולה בעיר הדרומית בעזה תמשיך עד לפירוק יכולות חמאס: "הלחימה כאן ברפיח מסמנת דבר מאוד חשוב, אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס - מעבר רפיח, המנהרות. התוצאה היא - אין להם מאיפה להתחמש, אין להם מאיפה להצטייד, אין להם דרך להביא תגבורות, אין להם דרך לטפל בנפגעים שלהם ואת הדבר הזה אנחנו רואים היטב".

הוא הוסיף: "נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את הצינור אוויר שלהם, ולא מאפשרים להם לבנות את הכוח שלהם מחדש".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

מסירות הרכב נחתכו / עיבוד: טלי בוגדנובסקי צילום: יוסי כהן

מסירות הרכב נחתכו ב-15%, והיבואנים יוצאים בגל הנחות כדי לעורר את השוק

הביקוש בשוק הפרטי בנסיגה ומחסני יבואני הרכב הופכים צפופים יותר ויותר - והם נאלצים לצמצם את המלאים באמצעות מבצעים והנחות ● בשוק ה"אפס קילומטר" ההוזלות אפילו יותר עמוקות, כולל על כלי רכב חשמליים ● זו בשורה טובה, אם כי זמנית, למחפשי המציאות

דריה למאן-בלומנטל / צילום: טים קר (Tim Kerr)

האקזיט הישראלי שהקפיץ את מניית אחזקות הביומד

סכום הרכישה של בלקין, שפיתחה טכנולוגיה מבוססת לייזר לטיפול בגלאוקומה, יכול להגיע עד 466 מיליון דולר ● ביולייט תקבל תמורת העסקה כ-8.9 מיליון שקל בשלב הראשון ● מאז שדיווחה על העסקה, זינקה ביולייט ב-40%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: Shutterstock

כבר שנים מנסים לפצח את הנוסחה: באיזה יום כדאי להיכנס לשוק המניות?

סיסמאות כמו "צא במאי וחזור בנובמבר", "אפקט ינואר" ו"ראלי סוף השנה" מבקשות כבר שנים לתזמן עונתיות מסוימת בשוק המניות ● צללנו לסטטיסטיקות בניסיון לזהות אם יש יום בשבוע שבו מומלץ להשקיע במניות, הן עבור מדד ת"א 125 והן עבור S&P 500 ● אז מהו יום המזל שלכם?

בנין טכנולוגית להבים, נהריה / צילום: בר - אל

קו ראשון לים: המפעל בנהריה נמכר ב-155 מיליון שקל

מתחם טכנולוגיית להבים בנהריה נמכר לקרן מרתון, ומשתרע על שטח של כ-51 דונם, עם מבנים בשטח בנוי כולל של כ-22,300 מ"ר ● נת"ע תשכור מקבוצת עזריאלי משרדים בשטח של 12,000 מ"ר בפארק העסקים בחולון ● וגם: משרד השיכון ורשות החדשנות הוציאו קול קורא לקידום טכנולוגיות ייצור בענף הבנייה ● חדשות השבוע בנדל"ן

אריאלה רנדלשטיין, בנק הפועלים / צילום: ענבל מרמרי

מנהלת המשכנתאות של בנק הפועלים: "רואים התנהגות יותר נבונה של הצרכנים. כבר לא קונים את דירת החלומות"

מנהלת המשכנתאות בבנק הפועלים, אריאלה רנדלשטיין, מדברת על האתגרים של שוק הדיור הפועל תחת מלחמה ולאחר שהמחירים חזרו לעלות ● "אומנם התחלות הבנייה לא ירדו, אבל אנחנו בפער היסטורי של ביקוש מול היצע"

השוק מאבד אמון? אג"ח ממשלת ישראל צונחות, והתשואות בשיא של 13 שנים

בימים האחרונים זינקה התשואה על איגרת החוב הממשלתית ל־10 שנים, והיא עומדת על 5.2% ● הסיבה המרכזית: חשש מהתלקחות מלחמה בצפון ● במקביל זינקה פרמיית הסיכון של מדינת ישראל לשיא של יותר מעשור ● פרופיט: "אלה רמות מחירים לא בריאות, אבל אנחנו בתוך המלחמה" ● וגם: האם מדובר בהזדמנות השקעה?

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן לאחר העימות הראשון לנשיאות / צילום: ap, Gerald Herbert

"סוגיית-הגיל" האחרת: בוחרים ותיקים צוברים כוח ברחבי העולם

בארה"ב, בבריטניה ובצרפת, פנסיונרים דוחקים במועמדים לשמור על פנסיות יקרות והטבות אחרות שלהם ● "אם אתה צעיר, יש לך פחות השפעה"

בניית משרדים / צילום: טלי בוגדנובסקי

כל מה שצריך לדעת על החוק החדש שמסעיר את ענף הנדל"ן

השבוע נכנס לתוקף חוק שמאפשר ליזמים לפנות לרשות הארצית לקבלת היתרי בנייה, ולהימנע מהמתנה ממושכת בוועדות המקומיות ● לצד ציפייה לשיפור דרמטי בקיצור לוחות הזמנים ורווחיות הקבלנים, בעיריות מזהירים מפגיעה בעצמאותן

משרדי איביי בישראל. בעיגול: המנכ''ל אמיר די־נור / צילומים: רמי זרנגר, ענבל מרמרי

הפיטורים בישראל חשפו ענקית קמעונאות מנומנמת: מה עובר על איביי?

איביי, שהחלה כמובילה בתחום, מסכמת את גל הפיטורים השלישי בשנה וחצי ● עובדים ששוחחו עם גלובס סיפרו כי החברה פיטרה את "שתי המחלקות הכי מניבות", דבר שמעורר את החשש מסגירה בישראל ● מרכישת פייפאל ועד המתחרות שהצליחו לעקוף: אלו הטעויות שעשתה

מנהיג מפלגת הלייבור, קיר סטארמר / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett

שיקם את הלייבור ועושה קידוש כל שישי: המועמד שצפוי להיות רה"מ של בריטניה

מנהיג מפלגת הלייבור, קיר סטארמר, צפוי לפי הסקרים לכבוש את השלטון בבחירות בבריטניה מחר (ה') ● מהמאבק שניהל נגד הקולות האנטישמיים במפלגתו, ועד להבטחות לטיפול בכלכלה ובשירות הציבורי - כך הצליח המועמד שנחשב "נוקשה ומשעמם" לסחוף את הציבור

תיכנס לסל התרופות? ה-FDA אישר את התרופה של אלי לילי לאלצהיימר. אלו המשמעויות

קיסאנלה, התרופה של אלי לילי לטיפול באלצהיימר, אושרה ע"י ה-FDA לשיווק ● "זו אולי לא תרופת הפלא שייחלנו לה, אבל כרגע אין תרופה אחרת", אומר פרופ' דוד טנה, מנהל מכון שבץ מוח וקוגניציה בביה"ח רמב"ם ● מהן תופעות הלוואי ומי יכול לקבל את התרופה? ● גלובס עושה סדר

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה / צילום: ap, Adel Hana

גורמים שמעורים במו"מ: לראשונה תשובת חמאס מאפשרת התקדמות, יש בסיס למשא ומתן

הותר לפרסום כי סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נפל בפיגוע בכרמיאל לאחר שחיסל את המחבל ● מפקד בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפת כטב"ם סמוך לצור, ארגון הטרור מגיב בירי כבד ליישובים בצפון • הפיגוע בכרמיאל: נקבע מותו של הצעיר שנפצע, פצוע נוסף במצב קשה • גלנט בגבול עזה - במסר לחיזבאללה: "הטנק שיצא מהקרב ברפיח יכול להגיע עד הליטני" • עדכונים בולטים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; תשואות אג"ח ישראל בשיא של 13 שנה

ת"א 35 טיפס ב-0.6%, ת"א 90 הוסיף כ-0.2%, ות"א 125 עלה ב-0.5% ● התשואה על אג"ח ממשלת ישראל ל-10 שנים עומדת על כ-5.2% ● סיגמא: האג"ח הקונצרניות בישראל מהוות חלופה ראויה לאג"ח ממשלתיות בבחינה של יחסי סיכון-סיכוי ● דיסקונט: "בנק ישראל לא יוריד את הריבית בשבוע הבא ● אנליסטים בוול סטריט מנתחים את ההשלכות של בחירת טראמפ לנשיאות על שוק האג"ח

בהודו משוכנעים: ישראל עומדת בפני הפסד אסטרטגי

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הכאוס בין הפלסטינים ברחובות עזה יוצא משליטה, עינב צנגאוקר פועלת להדחת נתניהו כדי להחזיר את בנה החטוף, בהודו פורסים את כל הבעיות שעומדות בפני ישראל, וקואליציית Teach NY היהודית מכוונת את מאמציה להשפיע על הבחירות בניו יורק ב-2025 ● כותרות העיתונים בעולם

אולפן חדשות 13 / צילום: יח''צ

הדרמה של חדשות 13: העובדים מחריפים את המאבק נגד ההנהלה. מה הצעד הבא?

מאז הודיע דירקטוריון חדשות 13 על מינויה של יוליה שמאלוב־ברקוביץ' למנכ"לית, מנהלים העובדים מאבק עיקש נגד ההחלטה ● מדוע זה קורה, מי אחראי למינוי, מה טוענים בהנהלה, למה הרשות השנייה לא מתערבת, והאם בכלל יש סיכוי לשינוי כיוון? ● גלובס עושה סדר

נתיבי איילון / צילום: איל יצהר

למרות ההתנגדויות, המכרז צפוי לצאת לדרך: בקרוב תשלמו על כניסה עם רכב לת"א

גורמים בממשלה מעריכים שהמכרז, שנאמד במאות מיליוני שקלים ובוטל כבר פעם אחת, ייצא לדרך עוד השנה על אף התנגדותה של שרת התחבורה מירי רגב ● אגרת הגודש צפויה להיכנס לתוקף עד שנת 2026, ומוערך שהיא תתרום יותר ממיליארד שקל בשנה לקופת המדינה

יישום התכנית גורם לחשש אצל ראשי ערים כמו דימונה / צילום: Shutterstock

הקיבוצים יגדלו פי שניים? ההחלטה שמעוררת סערה

התוכנית כוללת הגדלת היישובים הכפריים במאות יחידות דיור, ומעוררת התנגדויות בעיקר בקרב ראשי העיר בפריפריה ● החשש נובע מזליגת אוכלוסייה חזקה ליישובים הכפריים שבסביבה, על חשבון התפתחות עירם

שר המשפטים יריב לוין וח''כ שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

אושר בטרומית: הצעת חוק להעברת בחירת נציב השופטים לכנסת

ברוב של 54 מול 51 מתנגדים, הכנסת אישרה את הצעת החוק לשינוי בחירת נציב תלונות הציבור על השופטים ● היועמ"שית הודיעה לשר המשפטים לוין כי לעמדתה, התיקון יביא ל"פוליטיזציה של הליך מינוי הנציב, תוך דחיקה החוצה של השיקולים המקצועיים בבחירתו"

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

הפרוטוקולים של הפד: הריבית לא תרד עד שנתקרב ליעד של 2% אינפלציה

הנאסד"ק שבר אתמול שוב את השיא, ומדד ה-S&P 500 חצה לראשונה את רף 5,500 הנקודות • יו"ר הפדרל ריזרב: "רוצה לראות צמצום נוסף כדי להוריד את הריבית" ● המסחר בוול סטריט יינעל היום ב-20:00 שעון ישראל

שמואל דונרשטיין / צילום: איל יצהר

על רקע הקשיים בענף הבנייה: רב בריח פורסת מחדש את החובות לבנקים

רב-בריח מסרה כי ההלוואות לזמן ארוך וקצר שנטלה מהבנקים ייפרסו על פני תקופה ארוכה יותר. לדברי החברה, ההלוואות "יותאמו לפעילות החברה ולהשקעות בה, וזאת בדרך של מיון של כ-70 מיליון שקל מאשראי זמן קצר לזמן ארוך"