גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בוול סטריט; התשואות על האג"ח הממשלתיות זינקו

מדד נאסד"ק ננעל עם עליה של 0.6% ● נעילה ירוקה באירופה, מדד הקאק זינק ב-1.3% ● התשואות על אג"ח ממשלתיות בארה"ב מזנקות ● המסחר באסיה ננעל בעליות קטנות ● ג'יי.פי מורגן: "מדד S&P 500 ירד במחצית השניה של השנה ב-22%" ● טבע תחת חקירה של ה-FTC

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה ירוקה בניו יורק. מדד נאסד"ק עלה היום ב-0.6%, מדד הדאו ג'ונס ננעל סמוך לקו ה-0 ומדד S&P 500 עלה ב-0.1%.

מיקרוסופט  עלתה היום ב-2.1%,  אלפאבית  הוסיפה 0.5%, אפל טיפסה ב-2.9%,  אמזון  עלתה ב-2%, ומניית טסלה זינקה ב-6%.

למרות שצפי הורדת הריבית המרכזית על ידי הפד קטן מאז תחילת השנה, אסטרטגים בשוק ממשיכים להיות אופטימיים, כך לפי ה-CNBC. סימה שה, אסטרטגית שווקים ראשית ב-Principal Asset Management, אמרה לאתר האמריקאי כי "החוזק של הכלכלה האמריקאית, שדוחה את הורדת הריבית של הפד הוא גם זה שדוחף את הכנסות החברות כלפי מעלה", ובכך גם את שווי המניות.

עוד הוסיפה שה כי בעבר, תקופות של חוסר תזוזה בריבית הפד היו גם תקופות של צמיחה אצל חברות, כמו בשנים 1995-1996, וכי היא מאמינה שיתפתחו בשוק הזדמנויות נוספות מלבד ענקיות הטק.

21:50

נמשכות העליות בניו יורק. מדד נאסד"ק מתקדם כעת ב-0.7%, מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.2% ומדד S&P 500 עולה ב-0.1%.

בשוק החוב בארה"ב נרשמות עליות חדות. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים מזנקת כעת ב-14 נקודות בסיס לרמה של 4.48%, והתשואה על האגרות לשנתיים עולה ב-5 נקודות לרמה של 4.77%.

מיקרוסופט  עולה כעת ב-1.4%,  אלפאבית  מוסיפה 0.3%, אפל מטפסת ב-2.3%,  אמזון  עולה ב-2%.

מניית נייקי מתאוששת כעת ב-2%, לאחר שבשבוע שעבר איבדה כ-22%. זאת בעקבות  דיווח של קמעונאית הספורט הגדולה בעולם, על ירידה צפויה של כ־10% בהכנסותיה ברבעון הראשון של שנת 2025 לעומת השנה הנוכחית, והורידה את תחזית המכירות לשנת 2025 כולה. 

20:45

וול סטריט חוזרת למגמה חיובית. מדד נאסד"ק עולה כעת ב-0.6%, בעוד מדד הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 עולים ב-0.2% כל אחד.

מניית טסלה מזנקת ב-5.6% לאחר הודעות כי היא צפויה לעמוד ביעד המכירות לרבעון השני, שצפויים להתפרסם השבוע. השינוי לטובה שם את טסלה על המסלול לרצף עליות בן 5 ימים, הארוך ביותר מאז יולי 2023. למרות רצף העליות האחרון, המניה עדיין נחשבת לחלשה מבין 7 המופלאות של וול סטריט, עם ירידה של 15% מתחילת 2024.

מניית טבע מתאוששת מהירידות שנרשמו מוקדם יותר במסחר, לאחר פרסום שהחברה תחת חקירה של ה-FTC בארה"ב.

19:00

יום רגוע בוול סטריט, מדד נאסד"ק עולה ב-0.4%, מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.1%, ומדד S&P 500 נסחר בצמוד לרמות הבסיס.

ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט  ואלפאבית  רושמות עליות קלות, בעוד אנבידיה  פותחת את המחצית השניה של 2024 בירידה קלה, וגוררת איתה מניות שבבים נוספות כמו קוואלקום  ו-AMD .

18:35

בורסות אירופה ננעלו בירוק. מדד קאק זינק ב-1.3%, פוטסי הוסיף 0.2% ומדד דאקס עלה ב- 0.5%. 

ברקע העליות, נמצאים מדגמי תוצאות הבחירות שפורסמו אמש (א') בצרפת לפיהם כ-34% מהצרפתים הצביעו לגוש המובל על ידי מפלגת "האיחוד הלאומי" של מרין לה-פן, לעומת 29% שהצביעו לגוש שמאל רחב ו-22% בלבד שהצביעו לגוש המרכז, בראשות הנשיא המכהן עמנואל מקרון. התוצאה מהווה תבוסה חריפה למקרון.

18:20

מניית התרופות הישראלית טבע  יורדת כעת בוול סטריט, לאחר שפורסם כי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) פתחה נגדה בחקירה, לאחר שיצרנית התרופות סירבה לבטל את הפטנט שרשמה על תרופות לאסתמה ומשאפים, כך לפי דיווח בוושינגטון פוסט.

לפי הדיווח, ה-FTC שלחו לחברה דרישה להגיש מסמכים, בהם תקשורת פנימית, נתונים כספיים הקשורים לרווח מתרופות הרשומות כפטנט בארה"ב ועוד.

לפי הנציבות, חברות התרופות מבצעות שינויים מינורים בתרופות כדי להשאיר אותן תחת פטנט ולהלחם בתחרות, בזמן שהן מחייבות מאות דולרים על מוצרים רפואיים כמו משאפים, כך לפי הוושינגטון פוסט.

לטבע ניתנה האפשרות להגיש את המסמכים עד ה-24 ביולי.

17:15

אחרי הפתיחה הירוקה, וול סטריט נסחרת במגמה מעורבת. בעוד שהעליות בדאו ג'ונס ממשיכות, מדד S&P 500 נחלש כעת ב-0.1%, ומדד נאסד"ק יורד ב-0.2%.

מניית השבבים אנבידיה ממשיכה בירידות של הימים האחרונים, ומאבדת כעת 3%.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות קלות. מטבע הביטקוין עולה ב-1.7% לרמה של 62.6 אלף דולר ליחידה. האית'ר מוסיף 1.7% אף הוא, ומטבע עומד על 3.4 אלף דולר.

16:30

וול סטריט פותחת את שבוע המסחר בירוק. מדד S&P 500 עולה ב-3%, נאסד"ק מוסיף 0.2% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.4%. המסחר היום פותח את המחצית השניה של 2024, לאחר שביום שישי ננעלה המחצית הראשונה עם עליות יפות. מתחילת השנה מדד נאסד"ק טיפס ב-17%, מדד S&P 500 עלה בכ-15% ומדד דאו ג'ונס הסתפק בעלייה צנועה יותר, של 3.7%. 

בשוק החוב בארה"ב נרשמות עליות חדות. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים מזנקת כעת ב-10 נקודות בסיס לרמה של 4.44%, והתשואה על האגרות לשנתיים עולה ב-6 נקודות לרמה של 4.77%.

גם המסחר באירופה ממשיך במגמה חיובית, בהובלת מדד קאק הצרפתי שמזנק בכ-1.8%. מדד דאקס עולה ב-0.6% ומדד פוטסי הבריטי עם עלייה קטנה של 0.2%.

15:27

סימילרווב  רוכשת חברה משוויץ, 42matters. סכום הרכישה לא נמסר. החברה הנרכשת מספקת דאטה ואנליזה על עולם האפליקציות. סימילרווב נסחרת בשווי שוק של 611 מיליון דולר אחרי עלייה של 46% במניה במחצית הראשונה. 

15:11

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים, ובעיקר מדד הקאק הצרפתי שמזנק בכ-1.6% וזאת לאחר שלפי מדגמים שפורסמו אתמול (א') במדינה, כ-34% מהצרפתים הצביעו לגוש המובל על ידי מפלגת "האיחוד הלאומי" של מרין לה-פן, לעומת 29% שהצביעו לגוש שמאל רחב ו-22% בלבד שהצביעו לגוש המרכז, בראשות הנשיא המכהן עמנואל מקרון. התוצאה מהווה תבוסה חריפה למקרון.

מדדי דאקס ופוטסי נסחרים כעת בעליה של כ-0.4%. 

בוול סטריט יפתח אחר הצהריים הרבעון השלישי של השנה והחוזים העתידיים נסחרים בטרום מסחר בעליות קטנות של כ-0.3% במדדים המובילים. 

14:21

חברת האוטוטק הישראלית ארבה רובוטיקס  מדווחת היום על אבן דרך בפעילותה העסקית: החברה נבחרה על-ידי יצרנית רכב גדולה (ששמה לא דווח) לפיתוח מערכות רדאר לייצור סדרתי. החברה דיווחה שאחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות בעולם בחרה בשבביה של ארבה לפיתוח מערכות רדאר מהדור הבא, וציינה כי ההכנות לפיתוח יחלו באופן מיידי.

כזכור, ארבה רובוטיקס הנפיקה לאחרונה בבורסה המקומית איגרות חוב להמרה בהיקף של 113 מיליון שקל - אך הכסף לא הועבר לקופתה אלא לחשבון נאמנות. על מנת שהכסף יועבר לחברה נקבעו שני תנאים: הראשון הוא זכייה במכרז לאספקת מוצריה כספק שבבים יחיד לרדאר הדמיה לאחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות (בהן למשל פולקסווגן, מרצדס-בנץ, פורד או טויוטה); וכן שממוצע שערי הנעילה של מנייתה בנאסד"ק במשך 30 ימי מסחר רצופים לא יפחת מ-3.1 דולר ומחזור המסחר לא יפחת מ-100 אלף מניות ביום. על התנאים להתממש עד סוף מרץ 2025. נכון להיום, מחיר המניה בנאסד"ק הוא 1.91 דולר ושווי השוק של ארבה מגיע ל-154 מיליון דולר. הדיווח מהיום הוא חלק משמעותי לקראת עמידה בתנאי הראשון.

13:03

המסחר באירופה מתנהל הבוקר בעליות שערים, ובעיקר מדד הקאק הצרפתי שמזנק בכ-1.3%% וזאת לאחר שלפי מדגמים שפורסמו אתמול (א') במדינה, כ-34% מהצרפתים הצביעו לגוש המובל על ידי מפלגת "האיחוד הלאומי" של מרין לה-פן, לעומת 29% שהצביעו לגוש שמאל רחב ו-22% בלבד שהצביעו לגוש המרכז, בראשות הנשיא המכהן עמנואל מקרון. התוצאה מהווה תבוסה חריפה למקרון.

מדדי דאקס ופוטסי נסחרים כעת בעליה של כ-0.2%. 

11:41

קספר קוצ'לי, כלכלן ביוליוס בר התייחס לבחירות בצרפת אתמול, שהתאפיינו בשיעור ההצבעה הגבוה ביותר בסיבוב הראשון מאז 1997, זעזעו את מבנה הרוב הקיים בפרלמנט הצרפתי. 

"שוקי האג"ח והאירו הגיבו בשלילה להכרזה על בחירות הבזק, אך קיימות החוב לא אמורה להוות בעיה מיידית בהתחשב בכך שממשלת צרפת משלמת כיום ריביות נמוכות על יתרת החוב שלה. תוצאות הסיבוב הראשון הפחיתו את הסיכוי לרוב מוחלט של ימין או שמאל, והפחיתו עוד יותר את הסיכונים ליישום שינויים במדיניות הפיסקלית המונעת על ידי ההוצאות. בהתאם לכך, האירו התחזק בתגובה, וחזר לכיוון היעד שלנו של EUR/USD 1.08, והפחית חלק מהירידה הקשורה לסיכוני הבחירות". 

10:32

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות שערים, ובעיקר מדד הקאק הצרפתי שמזנק בכ-3% וזאת לאחר שלפי מדגמים שפורסמו אתמול (א') במדינה, כ-34% מהצרפתים הצביעו לגוש המובל על ידי מפלגת "האיחוד הלאומי" של מרין לה-פן, לעומת 29% שהצביעו לגוש שמאל רחב ו-22% בלבד שהצביעו לגוש המרכז, בראשות הנשיא המכהן עמנואל מקרון. התוצאה מהווה תבוסה חריפה למקרון.

התחזקות מפלגות הימין בבחירות לפרלמנט האירופי הביאה עד כה לעלייה בפרמיית הסיכון של מספר מדינות החברות בגוש האירו כפי שהיא נמדדת בתשואת אג"ח מדינה לעשר שנים מול תשואת אג"ח מקבילה של ממשלת גרמניה.

מדד דאקס הגרמני ופוטסי הבריטי עולים ב-1% וב-0.6% בהתאמה. 

08:49

המסחר באסיה נפתח הבוקר בירידות קלות על רקע פרסום נתוני הפעילות העסקית בסין. מדד שנחאי עולה ב-0.6% בעקבות מדד פעילות הייצור שהצביע על ירידה ביוני בפעם השניה ברציפות, לעומת זאת, הסקטור הפרטי הצביע על עלייה. בהונג קונג לא יתקיים מסחר היום, מדד ניקיי עולה ב-0.1%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים כעת על עליות של כ-0.2% במדדים המובילים. אחר הצהריים יחל בארה"ב שבוע מסחר מקוצר לרגל יום העצמאות בארה"ב (חופשה בחמישי ומסחר מקוצר ברביעי). זהו גם היום הראשון של של הרבעון השלישי והמחצית השניה של השנה. 

המחצית הראשונה של השנה האירה את פניה למשקיעים במניות. המדדים המובילים המשיכו את המגמה החיובית של השנה שעברה ושברו שיאים - חלקם מספר פעמים. מתחילת השנה מדד נאסד"ק טיפס ב-17%, מדד S&P 500 עלה בכ-15% ומדד דאו ג'ונס הסתפק בעלייה צנועה יותר, של 3.7%.

בשישי האחרון נרשמה נעילה אדומה בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, מדד ה-S&P 500 ירד בכ-0.4% והנאסד"ק ננעל בירידות של 0.7%.

כאמור, סוף השבוע האחרון היה אחד הגרועים בתולדותיה של נייקי . קמעונאית ביגוד הספורט דיווחה ביום שישי על ירידה של כ־10% בהכנסותיה ברבעון והורידה את תחזית המכירות לשנת 2024 כולה. המניה צללה ב־20% ביום אחד ומחקה 27 מיליארד דולר משוויה. 

טראמפ מדיה , החברה של המתמודד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ ירדה בכ-4% אחרי שעלתה במסחר המוקדם, על רקע העימות הנשיאותי שנערך בלילה שבין חמישי  לשישי בינו לבין נשיא ארה"ב ביידן.

הצוואה של וורן באפט: כך יתחלק הונו של משקיע העל 

מחירי הנפט נסחרו בירידות קלות בסוף השבוע האחרון. מחירה של חבית מסוג ברנט עמד על 84.8 דולר ומחירה של חבית מסוג WTI סביב 81.5 דולר.

בסקירתו השבועית, גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ציין כי "בטווח הקצר, וכל עוד לא תהיה החרפה גלובלית ניכרת בזירה הביטחונית, נראה כי המשך היקף הייצור הגבוה של נפט בצפון אמריקה, בשילוב עם קידום פרויקטים נוספים בתחום האנרגיה והרחבת הייצור העתידי של ארגון OPEC+, יפעלו להגדלת ההיצע הגלובלי".

על פני זמן צפויה ירידה בביקוש לנפט ולתזקיקים לפיכך בלאומי צופים "ירידה במחיר הנפט, ומנגד עליית מחיר הגז הטבעי, וגם האורניום".בארה"ב בשישי האחרון פורסם מדד המחירים המועדף על הפדרל ריזרב, ה־PCE, אשר נותר בחודש מאי ללא שינוי, כאשר אינפלציית הליבה ירדה מ־2.8% בקצב שנתי ל־2.6%.

מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, כתב כי "זהו אמנם צעד נוסף בכיוון הנכון, אך נזכיר כי מהחלטות הריבית האחרונות והתבטאויות של בכירי הפד עולה כי היו מעדיפים להמתין ולראות מספר חודשים של נתונים משכנעים לפני שבוועדת השוק ישקלו להפחית את הריבית". 

במבט אל השבוע שלפנינו, למרות שבוול סטריט שבוע המסחר יהיה מקוצר, שלל נתונים או אירועים ישפיעו על השוק. 

הנתון החשוב ביותר יתפרסם רק בשישי - כמידי יום השישי הראשון בכל חודש יתפרסמו נתוני האבטלה החודשיים בארה"ב, אלה ישפכו אור נוסף על תזמון הורדת הריבית. הצפי הוא לתוספת של 182 אלף משרות, הרבה פחות מהחודש הקודם - 272 אלף משרות.

יו"ר הפד ג’רום פאוול ינאם השבוע בכנס הבנקים המרכזיים שיערך בפורוטוגל, ברביעי יפורסמו פרוטוקלי ישיבת הריבית של הפד שנערכה לפני שבועיים.

באירופה שוררת אי ודעות משמעותית: לפי מדגמים שפורסמו אתמול (א') במדינה, כ-34% מהצרפתים הצביעו לגוש המובל על ידי מפלגת "האיחוד הלאומי" של מרין לה-פן, לעומת 29% שהצביעו לגוש שמאל רחב ו-22% בלבד שהצביעו לגוש המרכז, בראשות הנשיא המכהן עמנואל מקרון. התוצאה מהווה תבוסה חריפה למקרון.

התחזקות מפלגות הימין בבחירות לפרלמנט האירופי הביאה לעלייה בפרמיית הסיכון של מספר מדינות החברות בגוש האירו כפי שהיא נמדדת בתשואת אג"ח מדינה לעשר שנים מול תשואת אג"ח מקבילה של ממשלת גרמניה.

למרות מחצית השנה הטובה של מדד הדגל של ארה"ב, S&P 500 שעלה 14.5%, לא כולם אופטימיים לגבי ההמשך.

בג’יי.פי. מורגן למשל פסימיים למדי - שם מצפים שהמדד ירד בחודשים הקרובים.
האסטרטג הראשי של הבנק, מרקו קולאנוביץ’ חזר על עמדתו הדובית לגבי המדד והוא מייעץ למשקיעים להקטין את החשיפה למניות: "בהסתברות גבוה תמונת המקרו מתרחקת מהשאיפה לנחיתה רכה", קולאנוביץ’ צופה משבר כלכלי או אינפלציה גבוהה שתאלץ את הפד לשמור על ריבית גבוהה, "ולכן גובר החשש מנחיתה קשה", הבנק צופה הורדת ריבית אחת בלבד השנה.

קולאנוביץ’ טוען שישנם מספר סיכונים, ואלה כוללים סיכונים פוליטים וסיכונים גיאו-פוליטים, שוק מניות ריכוזי, הנסיקה המוגזמת של מניות המם ושל מטבעות הקריפטו, זאת בעוד הסממנים הכלכליים מצביעים על האטה או מיתון, "ולמרות זאת, המניות נסחרות בסביבות השיאים שלהם". בבנק צופים שהמדד יסיים את השנה ב-4,200 כ-22% פחות מרמתו הנוכחית.

ג’יי.פי. מורגן אינם יחידים. פטר ברזין, אסטרטג ראשי בחברת המחקר BCA research התראיין למרקט ווטצ' ואמר שהוא עדכן למטה את תחזיתו למדד S&P 500 ל-3,750 נקודות, אפילו פחות מג’י.פי. מורגן (4,200). גם ברזין מצפה שכלכלת ארה"ב תכנס למיתון לא צפוי, מתי? "בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה", הוא גם מצפה שהמיתון יתפשט גם לאירופה.

ברזין צופה שההאטה בשוק העבודה תתגבר במהירות ותעיב על הוצאות הצרכנים, הוא מצביע על נתוני הבנקים שכבר מלמדים על הכנסות נמוכות יותר וחסכון יורד, ובעקבות הצרכנים יגיעו גם העסקים שיפחיתו את השקעותיהם.

עוד כתבות

השוק מאבד אמון? אג"ח ממשלת ישראל צונחות, והתשואות בשיא של 13 שנים

בימים האחרונים זינקה התשואה על איגרת החוב הממשלתית ל־10 שנים, והיא עומדת על 5.2% ● הסיבה המרכזית: חשש מהתלקחות מלחמה בצפון ● במקביל זינקה פרמיית הסיכון של מדינת ישראל לשיא של יותר מעשור ● פרופיט: "אלה רמות מחירים לא בריאות, אבל אנחנו בתוך המלחמה" ● וגם: האם מדובר בהזדמנות השקעה?

ח''כ מירב כהן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אושר בכנסת: החוק שמאפשר לעצור סליקת אשראי לעסקים שעושקים קשישים

תיקון לחוק הגנת הצרכן שעבר הלילה בכנסת מעניק לרשות להגנת הצרכן שורה של סמכויות רחבות במקרים שבהם שוכנעה כי אדם או חברה עקצו או הטעו קשישים, עולים חדשים ובעלי מוגבלויות ● יוזמת החוק, ח"כ מירב כהן: "מדובר בכלי אכיפה משמעותי שמטרתו להרתיע נוכלים ולעצור בזמן אמת את הפגיעה שהם מייצרים"

ירושלים / צילום: Shutterstock

תכנון המטרו בירושלים יוצא לדרך: איפה יעברו הקווים?

הגוף שמתכלל את בניית תשתיות התחבורה בירושלים פרסם מכרז לתכנון ראשוני ולבדיקת היתכנות להקמת קווי מטרו בעיר ● ברקע: הצפי של העירייה ומשרד התחבורה כי בשנת 2030 יגיעו הרכבות הקלות בבירה לסף הקיבולת שלהן ● אלו האזורים בהם מתוכננים הקווים לעבור

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מירי דווידוביץ', באדיבות Start-Up Nation Central

התאוששות בהייטק? סימני השאלה שמעלה חברת המחקר על הנתונים המעודדים

לאחר שבתחילת השבוע התפרסמו נתונים מעודדים לגבי מצב הגיוסים של חברות הייטק ישראליות - מחקר חדש שופך מים צוננים על האופטימיות ● סכום הגיוס ברבעון השני של 2024 אכן עלה - אך רובו הושג ע"י מספר קטן של חברות ● עוד מגלה מכון המחקר כי מספר המשקיעים בהייטק הישראלי הולך ופוחת במידה דרמטית

מסעוד פזשכיאן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

"אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם": המועמד המפתיע לנשיאות איראן

ביום שישי הקרוב ייגשו להצביע אזרחי איראן לסיבוב נוסף של הבחירות לנשיאות ● בסיבוב הראשון הוביל הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן, אך הוא לא השיג את המינימום הדרוש לניצחון ויתמודד מול השמרן הקיצוני סעיד ג'לילי ● "אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם", פרס פזשכיאן את משנתו בכנס בחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם חיילי מילואים בצפון / צילום: קובי גדעון-לע''מ

נתניהו נגד התדרוך ל"טיימס": "הפסקת מלחמה? זה לא יקרה"

רס"ן במילואים אייל אבניאון ורס"ר במילואים נדב אלחנן נולר נפלו במרכז רצועת עזה • "ניו יורק טיימס": צה"ל לא ערוך להרחבת הלחימה אחרי מלחמה כה ארוכה, בכירי הצבא דוחפים להפסקת אש • נתניהו הכחיש את הדיווחים: "זה לא יקרה. אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר שנשיג את כל מטרותיה" • עדכונים שוטפים

אפי דהאן מנכל פייפאל / צילום: שלומי יוסף

דווקא בזמן הקריאות לחרם על ישראל, יותר עסקים קטנים מוכרים בשוק הגלובלי

כ-60% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל מדווחים על פגיעה כלכלית בעקבות המלחמה - כך עולה מסקר חדש של פייפאל ● כ-40% מאלו שמוכרים אונליין, פונים לזירה הבינלאומית ● ישראל מתגייסת

יסמין סאקס פרידמן / צילום: דוברות הכנסת

האם תושב הנגב מקבל רק שליש מתקציב התרבות של תושב תל אביב?

מה פערי התקצוב בתרבות בין המרכז לדרום? התמונה מורכבת ממה שנראה ● המשרוקית של גלובס

מארין לה פן (משמאל) יו''ר מפלגת הימין הקיצוני בצרפת וז'ורדן ברדלה, מועמד מפלגתה של לה פן לראשות הממשלה, באירוע תמיכה / צילום: ap, Daniel Cole

רעידת אדמה באירופה: הצרפתים אמרו לא לרפורמות כלכליות ולהגירה, והם לא לבד

תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לפרלמנט מלמדות כי הציבור אמר לא לרפורמות, בהן העלאת גיל הפרישה, והוא בעיקר הצביע בעד סגירת גבולות ומדיניות של אנטי-הגירה ● איך יושפעו היהודים בצרפת, ומה יהיו ההשלכות על אירופה כולה?

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

מדד הנאסד"ק שבר שיא נוסף; אפל ננעלה בשיא כל הזמנים

אפל התחזקה ב-1.6% והגיעה לשיא כל הזמנים ● הנאסד"ק טיפס ב-0.8% ושבר את שיא כל הזמנים שקבע אתמול בסיום המסחר ● יוליוס בר: "האירו מתחזק מול הדולר בתגובה לתוצאות הבחירות בצרפת" • אנליסטים בוול סטריט מנתחים את ההשלכות של בחירת טראמפ לנשיאות על שוק האג"ח

נושאת המטוסים האמריקאית קרל וינסון שמשתתפת  בתרגיל הימי RIMPAC / צילום: Reuters, Qian Weizhong/VCG

מסר לסין: ישראל משתתפת בתרגיל צבאי בהוואי

בשבוע שעבר נפתח בהוואי התרגיל הימי הנחשב לגדול בעולם - RIMPAC ● בתרגיל משתתפת ישראל לצד מדינות מוסלמיות בולטות כאינדונזיה, מלזיה ובורניי ● התרגיל מהווה מסר לסין ולרוסיה המאיימות על היציבות בעולם

יאיר אמסטרדם מנכ''ל Verbit / צילום: אודי אלדרוטי

הוא נאלץ לפטר עובדים בגלל הבינה המלאכותית, עכשיו הוא מבטיח: נעזור לעורכי דין להבין כשהעד משקר

יאיר אמסטרדם, שמונה לאחרונה לתפקיד הבכיר בחברת התמלול, מנסה להתנער מהתדמית הטכנוקרטית שדבקה בו ● בראיון ראשון מאז שנכנס לעמדה לאחר עזיבתו הפתאומית של המייסד ו"כוכב התקשורת" תום ליבנה, הוא אומר: "תום הוא דמות מאוד מיוחדת, הוא הפך לדמות ציבורית - אבל זו הייתה החלטה שלו" ● ומבהיר: "יש לי דעות פוליטיות אבל כל עוד אני מנהל בחברה - אני מחויב לה"

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Chiang Ying-ying

אנבידיה מסתבכת בצרפת: ענקית השבבים תואשם בפגיעה בתחרות?

הממונה על ההגבלים העסקיים בצרפת, שנחשב לאקטיביסט במיוחד נגד חברות אמריקאיות, עשוי להאשים את ענקית שבבי הבינה המלאכותית אנבידיה בהתנהגות שנועדה לפגוע בתחרות ● החוק הצרפתי מאפשר להטיל קנסות בגובה עד 10% מהמחזור השנתי העולמי בגין הפרת כללי ההגבלים העסקיים במדינה

סא''ל אירית אלגבי ואסף בר / צילום: ויקטור לוי

האפליקציה שמייצרת התאמה בין כישורי המילואימניקים לתפקידים שצה"ל צריך

מאז פרוץ המלחמה משתמשים מפקדי יחידות באפליקציית Miljobs, שפיתח הצבא ומבוססת על AI, כדי לבחור משרתי מילואים שמגישים מועמדות לתפקידים ● עשרות אלפים כבר רשומים בה ● ישראל מתגייסת

מיקי לוי, יש עתיד / צילום: יח''צ

האם שר האוצר לפיד הוציא לעבודה 60 אלף תלמידי ישיבה?

האם אילוצים כלכליים מוציאים חרדים לעבוד? כן, אבל לא כמו שח"כ מיקי לוי אמר ● המשרוקית של גלובס

נתיבי איילון / צילום: איל יצהר

למרות ההתנגדויות, המכרז צפוי לצאת לדרך: בקרוב תשלמו על כניסה עם רכב לת"א

גורמים בממשלה מעריכים שהמכרז, שנאמד במאות מיליוני שקלים ובוטל כבר פעם אחת, ייצא לדרך עוד השנה על אף התנגדותה של שרת התחבורה מירי רגב ● אגרת הגודש צפויה להיכנס לתוקף עד שנת 2026, ומוערך שהיא תתרום יותר ממיליארד שקל בשנה לקופת המדינה

ירידה במענה לסקרי הלמ''ס / אילוסטרציה: Shutterstock

למה פחות ופחות ישראלים מוכנים לענות על סקרי הלמ"ס ואיך זה ישפיע על הכלכלה

המענה לסקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא חובה עפ"י חוק, אך בשנים האחרונות שיעור המשיבים צנח ● בעוד שב־2012 עמד הנתון על 82%, כיום הוא מגיע ל־43% בלבד ● איך הירידה במענה עלולה להשפיע על המשק, והאם מדובר במגמה ייחודית לישראל?

שוק ההון / צילום: Shutterstock, Daniel Fung

האנליסטים בטוחים: המניה שעומדת לזנק ואלו שעולות בקביעות במחצית השנייה של השנה

ב-CNBC עקבו במשך 50 שנה אחר מדד MSCI World index ומצאו 14 מניות גלובליות שמזנקות בקביעות במחצית השנייה של השנה ● ביניהן אחת שוורן באפט נמנע מלגלות את זהותה במשך זמן רב ואחת שמייצרת שבבי בינה מלאכותית

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; תשואות אג"ח ישראל בשיא של 13 שנה

ת"א 35 טיפס ב-0.6%, ת"א 90 הוסיף כ-0.2%, ות"א 125 עלה ב-0.5% ● התשואה על אג"ח ממשלת ישראל ל-10 שנים עומדת על כ-5.2% ● סיגמא: האג"ח הקונצרניות בישראל מהוות חלופה ראויה לאג"ח ממשלתיות בבחינה של יחסי סיכון-סיכוי ● דיסקונט: "בנק ישראל לא יוריד את הריבית בשבוע הבא ● אנליסטים בוול סטריט מנתחים את ההשלכות של בחירת טראמפ לנשיאות על שוק האג"ח

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: Shutterstock

כבר שנים מנסים לפצח את הנוסחה: באיזה יום כדאי להיכנס לשוק המניות?

סיסמאות כמו "צא במאי וחזור בנובמבר", "אפקט ינואר" ו"ראלי סוף השנה" מבקשות כבר שנים לתזמן עונתיות מסוימת בשוק המניות ● צללנו לסטטיסטיקות בניסיון לזהות אם יש יום בשבוע שבו מומלץ להשקיע במניות, הן עבור מדד ת"א 125 והן עבור S&P 500 ● אז מהו יום המזל שלכם?