פיטורים בלייטריקס הישראלית: 70 עובדים יעזבו את החברה

לייטריקס הודיעה כי תבצע שינוי מיקוד לכיוון הבינה המלאכותית היוצרת, על חשבון חלק פעילות האפליקציות שלה שלא עמדו ביעדי הצמיחה • העובדים שיפוטרו מהווים כ-12% ממצבת כוח-האדם של החברה

ד''ר זאב פרבמן, מנכ''ל לייטריקס / צילום: אייל מרילוס
ד''ר זאב פרבמן, מנכ''ל לייטריקס / צילום: אייל מרילוס

לייטריקס יוצאת לסבב פיטורים חדש מזה שנתיים. החברה הירושלמית שעומדת מאחורי אפליקציית Facetune הפופולרית הודיעה כי תבצע שינוי מיקוד לכיוון הבינה המלאכותית היוצרת, וזאת על חשבון חלק מפעילות האפליקציות שלה שלא עמדו ביעדי הצמיחה. כחלק מהמהלך תפטר החברה כ-70 עובדים, כ-12% מעובדיה בעולם. בדיוק לפני שנתיים, בתחילת יולי, פיטרה לייטריקס כ-80 עובדים - מתוכם 70 בישראל. באותה תקופה, העסיקה החברה 680 איש במרכזי הפיתוח והמכירות שלה בעולם.

ההייטק הישראלי מתאושש: רבעון ראשון זה שנתיים ללא ירידה בגיוסים
המיליארדר שמצליח ליהנות מהעליות בתחום ה-AI בלי אנבידיה

נוסף לפיטורים, לייטריקס תצמצם את הפעילות סביב כמה אפליקציות למשתמש הקצה, כמו פוטו-ליפ ו-ווידאו-ליפ שעוסקות בעריכת תמונות ווידאו, בהתאמה, ותעביר כמה מהעובדים לפעילות החדשה שהשיקה לפני כחודשיים, סטודיו LTX - מערכת מבוססת בינה מלאכותית המיועדת לאנשי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה. הפלטפורמה מאפשרת ליצור באמצעות פקודה קולית קטעי וידאו ואף סצינות שלמות, אם כי באיכות שמספיקה לצורכי הפקה פנימיים.

המוצר קיבל תגובות חיוביות מקהילת האמנים, וכעת החליטו בלייטריקס להגדיל את המאמץ וההשקעה בתחום, על חשבון אפליקציות עריכה למשתמש הקצה, שזוכות לתחרות עזה מצדם של מוצרי בינה מלאכותית חדשים. לטענת החברה, היא תמשיך לפתח את האפליקציה המרכזית, פייסטיון, ו"תפעל לקידום ולהעמקה של יכולות הבינה המלאכותית המשולבות באפליקציות".

עיתוי גל הפיטורים איננו מקרי: ה־1 ביולי הוא ראשיתו של חציון חדש וחברות רבות מנצלות אותו על־מנת להכריז על ארגון מחדש או שינויים פרסונליים. גם צ'ג, פורטל הסטודנטים שמחזיק מרכז פיתוח בישראל, החליט לסגור את פעילותו בארץ, בין השאר, בשל עליית הבינה המלאכותית. החברה נפגעה מעליית הצ'אט בוטים כמו ChatGPT, ג'מיני או קופיילוט, שמסייעות לסטודנטים בלימודים באותה הרמה, ולעתים אף ברמה גבוהה יותר מזו שמספקת צ'ג.