ההצהרות על פגיעה אפשרית בחשמל הפכו לגנרטור של הענף, שרושם גידול בהכנסות

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • מנתוני הפניקס גמא עולה כי החשש מפתיחת חזית צפונית הגדיל את מכירות הגנרטורים והמטענים הניידים

גנרטור. הביקוש זינק / צילום: יח''צ
גנרטור. הביקוש זינק / צילום: יח''צ

החשש מפתיחת חזית צפונית, ואמירתו של מנכ"ל נגה שאול גולדשטיין כי קיים חשש מנפילת החשמל בישראל, הובילו את הציבור לחנויות החשמל ולרכוש מוצרי חירום.

לפי מדד הפניקס גמא, התוצאה היא עלייה של 12% במחזור הקניות של ענף החשמל, שנבעה מעלייה של 9% במספר הקניות וכן עלייה של 3% בגובה הקנייה הממוצעת (מחירו של גנרטור ממוצע המתאים לבית עומד על 2,500-5,000 שקל). 

לפי נתוני המדד, זה הענף שרשם את העלייה הגבוהה ביותר במחזור הקניות השבוע (23-29.6.24), ולמעשה הכמעט יחיד שרשם עלייה (בענף המחשבים נרשמה עלייה מינורית של 1%).

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות
3,000 שקל לגנרטור: הביקושים מזנקים, ולא רק בצפון הארץ

מדד הפניקס גמא בוחן את מחזור הקניות בכרטיסי אשראי בישראל, את מספרן ואת גובהן הממוצע בשבעה ענפים במשק. בעוד שבשבוע הקודם נרשמה עלייה ברוב הענפים, השבוע כאמור נרשמה מגמה הפוכה. 

מחזורי הקניות בענף האופנה וההלבשה ירדו ב־9%, ענף המזון רשם ירידה של 4%, האופטיקה ירדה ב־12%, בענף בתי הקפה והמסעדות נרשמה ירידה של 4%, ובתחום התיירות והנסיעות - שבשבוע הקודם זינק ב־22% - נרשמה השבוע ירידה של 9%.

"החשש של רבים על רקע איומי מלחמה בחזית הצפונית השפיע על רכישותיהם, כפי שראינו גם בפעמים הקודמות כשדווח על התחממות בגזרה הצפונית", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "נראה כי החדשות גרמו לציבור פחות להגיע לקניונים ולצאת לבלות, ולעומת זאת לרכוש יותר מוצרים חיוניים".