דיווח: ביידן אמר למקורב שהוא שוקל לפרוש מהמרוץ לנשיאות

ב"ניו יורק טיימס" מדווחים כי ביידן אמר למקורב שלו כי הוא יודע שאולי לא יוכל להציל את מועמדותו אם לא יצליח לשכנע את הציבור בימים הקרובים כי הוא כשיר לתפקיד • דובר הקמפיין של ביידן על הפרסום: "שקרי לחלוטין. אם ה'ניו יורק טיימס' היו מספקים לנו יותר מ-7 דקות להגיב, היינו אומרים להם את זה"

ג'ו ביידן לאחר העימות מול טראמפ / צילום: ap, Gerald Herbert
ג'ו ביידן לאחר העימות מול טראמפ / צילום: ap, Gerald Herbert

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוקל ברצינות אם יוכל להתאושש אחרי ההופעה הקשה שלו בדיבייט הנשיאותי בשבוע שעבר - כך מדווחים הערב (ד') ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, ביידן אמר למקורב מרכזי שלו כי הוא יודע שאולי לא יוכל להציל את מועמדותו אם לא יצליח לשכנע את הציבור בימים הקרובים כי הוא כשיר לתפקיד.

הנשיא, שמקורבו הדגיש כי הוא עדיין נאבק לבחירתו מחדש, הבין כי הופעותיו הקרובות בציבור, ביניהן ריאיון ב-ABC ועצרות קמפיין בוויסקונסין ובפנסילבניה, חייבות להיראות טוב. "הוא יודע שאם יש לו עוד שני אירועים כאלה, נהיה במקום אחר", אמר המקורב, בהתייחסות להתרסקות בדיבייט מול טראמפ.

דובר הקמפיין של ביידן אמר לפוקס ניוז כי הפרסום "שקרי לחלוטין. אם ה'ניו יורק טיימס' היו מספקים לנו יותר מ-7 דקות להגיב, היינו אומרים להם את זה". יועץ בכיר של ביידן, שדיבר עם ה'ניו יורק טיימס' בעילום-שם, ציין כי "הנשיא מודע היטב לאתגר הפוליטי העומד בפניו". 

זה טבעי שביידן, בן 81, ייתקע במהלך משפט, ישכח מדי פעם שמות או יערבב עובדות - אך גורמים בסביבתו אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי לאחרונה נראה שהתקריות האלה רבות יותר, בולטות יותר ומדאיגות יותר.

עם זאת, בימים שאחרי הדיבייט מול טראמפ, יועצים ואנשים אחרים שנתקלו בו ציינו כי ביידן במצב טוב - ערני, קוהרנטי וכשיר, עסוק בדיונים מסובכים ובניהול משברים, למשל בנושאי ביטחון לאומי קריטיים. גורמים שנכחו בחדר המצב בליל המתקפה האיראנית על ישראל תיארו נשיא "פיקודי", שמדבר בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו על מנת למנוע הסלמה שהייתה מלבה את המזרח התיכון. "תן לי להיות ברור", אמר לו ביידן, "אם אתה פותח במתקפה גדולה על איראן, אתה לבד".