ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הותר לפרסום: סמ"ר אייל מימרן נפל בקרב בצפון רצועת עזה

לאחר המטח מלבנון: מאמצים להשתלט על שרפות בכמה מוקדים בצפון, 25 צוותי כיבוי פועלים במקום • הותר לפרסום: רס"ן איתי גלאה נהרג מפגיעת רקטה במתקפה הנרחבת הבוקר של חיזבאללה על הגולן • גורם מדיני: נתניהו אישר להוציא את המשלחת הישראלית לשיחות על עסקת חטופים. הקבינט מתכנס כעת • עדכונים שוטפים

סמ''ר אייל מימרן ז''ל / צילום: N12
סמ''ר אייל מימרן ז''ל / צילום: N12

עדכונים שוטפים

22:23 - שיחות המו"מ לעסקה: ראש המוסד ייפגש בדוחא עם ראש ממשלת קטאר

כחלק מהמשא ומתן לעסקה לשחרור החטופים, דווח ברויטרס כי ראש המוסד דדי ברנע ייפגש בדוחא עם ראש ממשלת קטאר. גורם המעורה בפרטים אמר כי ברנע מגיע לקטאר כחלק "מהמאמץ לקרב את שני הצדדים לעסקה".

22:06 - בכיר בבית הלבן: ביידן אמר לנתניהו בשיחה - הגיע הזמן לסגור את העסקה

גורם בכיר בבית הלבן אמר לאחר שיחת ביידן-נתניהו כי השיחה ארכה כחצי שעה והתמקדה בפרטי המו"מ לשחרור החטופים והפסקת אש. "השיחה עסקה ביישום ההסכם, הייתה עניינית והנשיא בירך על שליחת המשלחת הישראלית".

לפי הגורם בבית הלבן, ביידן בירך על ההתקדמות, ואמר שזו "הזדמנות של ממש". הגורם אמר כי ההערכה היא שבימים הקרובים יהיו בעיות, אף על פי שהממשל מכנה את ההתקדמות "פריצת דרך". לפי הגורם "יהיו עוד קשיים בהמשך, אבל עברנו משוכה חשובה".

21:30 - הותר לפרסום: סמ"ר אייל מימרן נפל בקרב בצפון רצועת עזה

דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (חמישי) כי סמ"ר אייל מימרן, בן 20 מנס ציונה ולוחם בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם מילואים מגדוד 8101, חטיבת אלכסנדרוני (3), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

20:40 - גורם ישראלי: "יש פריצת דרך משמעוית בשיחות לעסקה"

לאחר שנתניהו אישר להוציא את המשלחת הישראלית לשיחות על עסקה, גורם ישראלי אומר לרויטרס: "יש בתשובת חמאס פריצת דרך משמעותית. יש סיכוי אמיתי לעסקה, עכשיו זה תלוי בנתניהו".

19:31 - נתניהו: "בתוך המערכה הקשה מול לבנון קבענו עיקרון - מי שפוגע בנו דמו בראשו"

ראש הממשלה אמר היום בביקור במטה המבצעי (בור) של חיל האוויר בקריה: "בתוך המערכה הקשה מול לבנון קבענו עיקרון - מי שפוגע בנו דמו בראשו. אנחנו מממשים את זה הלכה למעשה. אנחנו יודעים שהדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו נחושים להחזיר את הביטחון לצפון ולהחזיר את התושבים בביטחה לבתיהם".

בביקור השתתפו ר' הסגל, ר' המל״ל, המזכיר הצבאי של רה״מ, מפקד חיל-האוויר, ראש מטה חיל האוויר, ראש להק מבצעי אוויר ומפקדים בכירים נוספים.

19:23 - הקבינט מתכנס כעת לדון בעסקת חטופים, ראש המוסד יעמוד בראש המשלחת לשיחות

19:10 - נתניהו וביידן שוחחו: "רה"מ חזר על המחויבות של ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. בנוסף, נתניהו שיתף את הנשיא האמריקני בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן "מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה".

18:34 - הותר לפרסום: לוחם צה"ל נהרג במתקפת חיזבאללה בצפון

דובר צה"ל התיר לפרסום הערב כי רס"ן במיל' איתי גלאה, בן 38 מרמת גן, נפל בלחימה בצפון הארץ. איתי, סגן מפקד פלוגה ביחידה 8679 בעוצבת יפתח, נהרג מפגיעת רקטה באחד מהמטחים במתקפה הנרחבת של חיזבאללה לגולן. הוא הניח אחריו אישה בהיריון מתקדם ושני ילדים. איתי הוא ההרוג ה-27 בחזית הצפונית מתחילת המלחמה.

17:00 - גורם מדיני: נתניהו אישר להוציא את המשלחת הישראלית לשיחות לעסקה

לאחר דיון מקדים שקיים, ראש הממשלה נתניהו אישר להוציא את משלחת המשא ומתן בעניין החטופים. ראש הממשלה נתניהו חזר והדגיש שהמלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל יעדיה ולא רגע אחד לפני.

16:45 - דיווח בלבנון: תקיפות ישראליות בעיירה א-נקורה בדרום המדינה

16:30 - מאמצים להשתלט על כמה מוקדי שרפות שפרצו לאחר המטחים לצפון

25 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע מחוז צפון ומחוזות נוספים, רשות הטבע והגנים, טייסת הכיבוי "אלעד", מוא"ז גולן וכיתות הכוננות פועלים בשעה זו בכמה מוקדי שרפות שפרצו ברמת הגולן והגליל העליון לאחר מטח הירי הכבד מלבנון.

לוחמי האש השיגו שליטה על השרפות במרחב איילת השחר ומרכז הגולן וכעת עיקר המאמץ מתמקד במוקדים המרכזיים באזור יער ביריה ורמת הגולן.

16:25 - מחבלים הסתתרו בבית ספר של אונר"א בעזה - והותקפו מהאוויר

חיל האוויר תקף מחבלים ששהו בבתי ספר של אונר"א, ששימשו כמפקדות של מחבלי חמאס מהן הכווינו פעולות טרור נגד כוחות צה"ל במרחב העיר עזה.

13:14 - צה"ל: חיזבאללה שיגר 190 רקטות ו-20 כטב"מים

לפי צה"ל, חיזבאללה שיגר 190 רקטות ו-20 כטב"מים במתקפה על הצפון. רוב הכטב"מים ששוגרו יורטו, חלקם על-ידי מטוסי קרב וחלקם על-ידי כיפת ברזל. שברי מיירטים הסבו נזקים למספר מבנים, והרקטות ששוגרו לגולן גרמו לשריפות, שבכיבוי והצלה עדיין פועלים לכבות. מספר נפגעים קל מריצה למרחב המוגן, וכמה נפגעי חרדה.

12:29 - דובר צה"ל: חיל האוויר תוקף עמדות שיגור בדרום לבנון. לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב יירטו בהצלחה מספר מטרות ושיגורים שחצו לשטח ישראל

12:23 - שר הביטחון יואב גלנט אישר את שדרוג תנאי הרבש"צים

השדרוג כולל הגדלה משמעותית של ההשתתפות בתקצוב היישובים שתביא לעלייה בשכר הרבש"צים בעשרות אחוזים, להגדלת תקנים ולרכישת ציוד מתקדם.

12:02 - חיל האוויר החל גל תקיפות נרחב בלבנון

11:56 - אזעקות במעיין ברוך, במטולה, בכפר גלעדי, במרגליות, בבית הלל, בכפר יובל, בקריית שמונה, במשגב עם, במנרה ובתל חי

11:53 - שברי מיירט נפלו על גג קניון בעכו וגרמו נזק קל; דיווח על פגיעה ברגבה

11:36 - פגיעה ישירה בעכו; חיזבאללה: "שיגרנו 20 כטב"מים ו-200 רקטות" 

11:24 - הסלמה בצפון: רצף אזעקות גם בנהריה וביישובי הסביבה

11:30 - חיזבאללה טוען: 12 כטב"מים חצו לישראל. היעד - בסיסי צה"ל"; אזעקות גם בעכו

10:45 - אזעקות בלתי פוסקות לאורך גבול לבנון - וגם ברמת הגולן ובאילניה שבגליל התחתון

ההתרעות החלו בשעה 10:25 ונמשכו ברצף - במשך יותר מרבע שעה. מיירטים נשלחו לעבר מספר מטרות שחצו מלבנון, והתקבלו דיווחים על יירוטים בגליל העליון. המטח הכבד הוא המשך לירי התגובה של חיזבאללה על חיסול מפקד יחידת "עזיז" של חיזבאללה, אבו נעמה נאסר, בעיר צו. לכתבה המלאה 

10:30 - התרעות הופעלו בגליל העליון

התרעות רבות מחשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורות יישובים בגליל העליון, בהם שניר, קיבוץ דן, שאר ישוב, דפנה, הגושרים, רג'ר, שעל, קלע, הגושרים, עין קנייא, מג'דל שמס, נמרוד, נווה אטי"ב, מסעדה, נאות מרדכי, שדה נחמיה, כפר בלום, כפר סאלד, גונן, עמיר, שמיר ולהבות הבשן.

10:00 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה

09:28 - שוטרי מרחב ירקון פינו את המפגינים שחסמו את נתיבי איילון. הכביש נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

 08:49 - מפגינים הבעירו צמיגים בכביש 4 דרום באזור נתניה, שיבושים גם בכביש החוף במחלף ינאי 

08:47 - פרטים חדשים מהמתווה החדש והפליאה של גורמים במשא-ומתן מהודעת "הגורם הביטחוני"

בעיתון הלבנוני "אל־אח'באר" דווח הבוקר כי ההתקדמות במשא-ומתן נובעת מהצעה של ראש ה-CIA וויליאם ברנס בתיאום עם קטאר, מצרים וטורקיה. על-פי הדיווח, הוא הציע "נוסח ברור יותר" לסעיף הפסקת האש בין שלב א' ל-ב', שעליו הייתה המחלוקת בתקופה האחרונה. גורם ישראלי בכיר: "קיבלנו תשובה בלי דרישה להתחייבות להפסיק את המלחמה כבר בשלב א'". לכתבה המלאה

08:30 - מפגינים נגד הממשלה חוסמים את נתיבי איילון צפון סמוך למחלף ארלוזורוב

איילון דרום חסום ליד מחלף קק״ל / צילום: אביב אטלס Aviv Atlas

08:20 - מיצג למען החטופים הוצב לצד כביש החוף

13 מכוניות שרופות עם בלונים צהובים הוצבו לצד כביש החוף בין מעגן מיכאל לנתניה. המיצג נועד להזכיר לאלפי הנהגים שנוסעים בכביש את 120 החטופים שעדיין מוחזקים בידי חמאס בעזה. 

08:15 - מפגינים נגד הממשלה חוסמים את איילון דרום באזור מחלף קק"ל

6:50 - צה"ל תקף לאורך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לאורך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנה צבאי במרחב שיחין ושלוש תשתיות טרור במרחב בלאט. בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום למרחב שבעא שבדרום לבנון.

06:11 - הותר לפרסום: סרן רואי מילר ז"ל, מפקד מחלקה בגבעתי, נפל בצפון רצועת עזה

באירוע שבו נפל מילר ז"ל נפצעו קשה קצין לוחם ולוחם נוסף מגדוד רותם שבחטיבת גבעתי. דובר צה"ל: "הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו". לכתבה המלאה

סרן רואי מילר ז''ל / צילום: דובר צה''ל
 סרן רואי מילר ז''ל / צילום: דובר צה''ל

05:34 - יועצו של ביידן שוחח עם גורמים צרפתיים על המצב בלבנון

עמוס הוכשטיין, יועצו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נפגש עם גורמים צרפתיים ושוחח איתם על המאמצים להשיב את השקט למזרח התיכון. מהבית הלבן נמסר: "צרפת וארה"ב חולקים את אותה מטרה - לפתור את הסכסוך באמצעים דיפלומטיים ולאפשר לאזרחים הישראלים והלבנונים לחזור לביתם".

04:16 - מפגינים פרו-פלסטינים עלו על הגג של הפרלמנט באוסטרליה

המפגינים הרימו שלטים מעל בניין הפרלמנט בבירה קנברה בהם הכיתוב "מהנהר עד הים פלסטין תהיה חופשית". אחד המפגינים האשים במגפון את ישראל ברצח עם. ג'יימס פטרסון, פוליטיקאי מהאופוזיציה, קרא לאירוע "הפרה בוטה של הביטחון של הפרלמנט" וקרא לחקירה של האירוע. 

00:55 - שרי החוץ של ארה"ב וסעודיה דנו בשיחות המשא-ומתן לעסקה ובסוגיית "היום שאחרי"

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שוחח עם עמיתו פייסל בן פרחאן, שר החוץ של סעודיה. על-פי הודעת הדובר מתי מילר, השניים דנו במאמצים הדיפלומטיים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה שתכלול את שחרור החטופים והגדלה ממשית של הסיוע ההומניטרי לרצועה.

עוד דווח כי השניים דנו בשאלת "היום שאחרי" ושוחחו על "הדרך לבסס ממשל, להבטיח ביטחון ולשקם את הרצועה ביום שאחרי", בנוסף לשיח על "יעדים משותפים" כמו קידום היציבות האזורית והמאמצים להפחתת המתיחות לאורך הגבול של ישראל עם לבנון. 

00:01 - חמאס מגיב אחרי שמסר את תשובתו למתווכות: "מתייחסים בחיוב לתוכן השיחות" 

22:40 - הותר לפרסום: סרן אילייאלישע לוגסי, מפקד צוות בגדוד 75, נפל בקרב בצפון הרצועה.

סרן אילייאלישע לוגסי ז"ל, בן 21 מקריית שמונה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. באותו אירוע נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים מגדוד 75 בחטיבה 7.  לוגסי נפצע בתחילת המלחמה ולאחר מספר שבועות של החלמה בבית התעקש לחזור ולהילחם. לכתבה המלאה

סרן איליי אלישע לוגסי ז''ל / צילום: דובר צה''ל
 סרן איליי אלישע לוגסי ז''ל / צילום: דובר צה''ל

21:28 - גורמים שמעורים במשא-ומתן: לראשונה תשובת חמאס מאפשרת התקדמות, יש בסיס למשא-ומתן
ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה. ראש ה-CIA עדכן את ראש המוסד: שר הביטחון יואב גלנט בירר אתי פרטים על העסקה. גורם מדיני: גם אם חמאס ישיב בחיוב למתווה - המשא-ומתן יארך זמן רב. לכתבה מלאה

20:40 - המוסד הודיע כי ישראל קיבלה מהמתווכות את תשובת חמאס, וגורמים המעורים במשא-ומתן אמרו: "חמאס הלך לקראת מתווה נתניהו שאומץ בידי ביידן". במקביל, גורם מדיני אמר כי גם אם חמאס ישיב בחיוב על המתווה, המשא-ומתן יימשך זמן רב. 

20:10 - ראש השב"כ הציג לראש הממשלה את ממצאי התחקיר על שחרור מנהל שיפא

ראש השב"כ הציג לראש הממשלה את ממצאי התחקיר במסגרתו הופקו לקחים בנוגע לאישור שמות של אסירים שמשוחררים לאור מצוקת מקומות הכליאה. במסגרת התחקיר ניתנה למנהל בכיר בשב"כ הערה פיקודית.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12