הפרסומת של ממתקי עלית היא האהובה ביותר השבוע, ואיפה מתברגת נועה תשבי?

חברת הביטוח מגדל החליפה סלוגן, נפרדה מהפרזנטור הקודם, השקיעה כ-1.6 מיליון שקל ומתברגת במקום השביעי בזכירות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • במלונות דן בוחרים במסר של על-זמניות כדי להחזיר את הישראלים לאילת

קמפיין עלית / צילום: צילום מסך מהקמפיין
קמפיין עלית / צילום: צילום מסך מהקמפיין

אווירת נוסטלגיה חזקה מנשבת מהפסקת הפרסומות, ובעידן שבו ההווה לכל הפחות שנוי במחלוקת, שלא לומר מזעזע, ברור לגמרי מדוע הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת למגירת הממתקים של עלית.

לא נערכים מראש: כך גורמת לנו המלחמה להזמין דברים ברגע האחרון
3 הערות על שוק התקשורת: חבלי הלידה, סיבוב הפרסה והעובדים

כמעט בכל בית יש מגירה או ארון מנחם כזה, והחיבור עם השיר של יהונתן גפן מהכבש השישה-עשר ("ריח של שוקולד"), שעבר התאמה במילים, נראה כמעט טבעי. בתוספת הקריינות של הבן אביב גפן, נשאר רק לתהות למה נורית גפן היא לא הסבתא שיש לה אגוזי, עד חצות, פסק-זמן, טוויסט ועוד (ושכמו אקדח בהצגה, חוזרת במערכה האחרונה).

בחברת הביטוח מגדל החליטו להשקיע בשנתיים הקרובות עשרות מיליוני שקלים בקמפיינים פרסומיים ושיווקיים, וכחלק מכך גייסו פרזנטורית חדשה, נועה תשבי - שמאז פרוץ המלחמה בלטה מאוד בפעילות ההסברה הגלובלית שלה למען ישראל. עצם הבחירה עורר שיח רחב ברשתות, רובו אוהד לתשבי, שנתפסת כ"ראויה" לקמפיין אחרי שנה של התנדבות.

נועה תשבי בקמפיין מגדל / צילום: צילום מסך מהקמפיין
 נועה תשבי בקמפיין מגדל / צילום: צילום מסך מהקמפיין

בחברה נפרדו מהפרזנטור גורי אלפי ומהסלוגן הוותיק "טוב שיש מגדל מאחוריך", ובמקומם צועדת תשבי במבוך הכלכלי של החיים ומסבירה לצופה את המציאות. התחושה היא של משהו שכבר ראינו פחות או יותר, אבל הנוכחות החזקה שלה מפצה על כך.

הפרסומת מסתיימת כשהיא מגיעה לראש המגדל (אלא מה), עם מסר בן שתי מילים: "רואים רחוק". במדינה שבה קשה לתכנן שני צעדים קדימה בלי לקחת סיכון, יש בכך אמירה מחייבת. הפרסומת מתברגת במקום השביעי בזכירות והשמיני באהדה.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מגדל היא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר, עם כ-1.6 מיליון שקל. ההשקעה השנייה בגודלה שייכת לבנק הפועלים עם כ-860 אלף שקל, שהושקעו בפרסומת המשכנתה לתושבי הצפון - וזו הפרסומת הזכורה ביותר השבוע.

ההשקעה השלישית בגודלה - כ-855 אלף שקל - שייכת לחברת הנדל"ן גינדי, שמקדמת את מגדל המגורים TLV באמצעות הדיירים הנוכחיים שלו שרובם צעירים ונאים. הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

עם בוא הקיץ עלו במלונות דן בקמפיין שמציג את המותג כעל-זמני, קצת כמו שמפרסמים שעוני יוקרה בחו"ל. במקום לחשוש מכך שמלון ותיק ייתפס כמיושן, ברשת בחרו להדגיש את החוויה המשפחתית שנמשכת לאורך הדורות עם כל הסטייל והגלאם. גם הבחירה בפרזנטורית ובשיר המלווה מתיישבים עם התפיסה הזו: סנדי בר מדגמנת סיטואציות על רקע השיר הוותיק "בואי לאילת". 

הפרסומת - שנראית בעיקר כמו קמפיין דוגמנות שיקי למותג אופנה, כלומר הכי רחוק שיש ממלונות המפונים באילת - מתברגת במקום השמיני בזכירות והחמישי באהדה.

סנדי בר בקמפיין מלונות דן / צילום: צילום מסך מהקמפיין
 סנדי בר בקמפיין מלונות דן / צילום: צילום מסך מהקמפיין

משקיעים קצת פחות
ההשקעה בפרסום עומדת השבוע על 32 מיליון שקל, לעומת 35 מיליון שקל בשבוע שעבר.

המשרד האהוב
שלושת המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם באומן-בר-ריבנאי (ממתקי עלית), גליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח 9) ומקאן תל אביב (טורנדו).

העידן שלו
הזמר והשחקן עידן עמדי חזר למסך כפרזנטור של חברת הנדל"ן דמרי, והשבוע נודע כי יככב גם בקמפיין מפעל הפיס תמורת שכר של 2 מיליון שקל. כמו במקרה של נועה תשבי, גם כאן נרשמו פרגונים רבים.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.