הצעת התקציב של מע"ץ ל-2004: לא יפורסמו מכרזים חדשים

כל 47 הפרויקטים שבתקציב הם פרויקטים המשכיים; נזק רב לקבלנים

מע"ץ לא תפרסם מכרזים חדשים לעבודות פיתוח בשנת 2004. כך עולה מהצעת התקציב שהכין משרד התחבורה. על-פי ההצעה, יעמוד תקציב מע"ץ על 1.8 מיליארד שקל. כל 47 הפרויקטים הנכללים בתוכנית העבודה של מע"ץ לשנת 2004 הם פרויקטים המשכיים.

כך למשל כביש 471, כביש מכבית, שתוקצב ב-95 מיליון שקל. עלות הפרויקט שהחל בשנת 1997 נאמדת ב-565 מיליון שקל, והושקעו בו עד כה 345 מיליון שקל. כביש הרוחב 7, מגדרה ועד יסודות, תוקצב ב-20.6 מיליון שקל - הפרויקט החל בשנת 1999, ועד כה הושקעו בו 133 מיליון שקל מתוך 153 מיליון שקל.

גם בכביש הרוחב 531 - הקטע המזרחי, שעבודתו החלה בשנת 1997, נאמדת סך ההשקעה עד סוף 2003 ב-345 מיליון שקל. בשנת 2004 הפרויקט מתוקצב ב-95 מיליון שקל.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים והבונים, יהודה שגב, אמר ל"גלובס": "מנובמבר 2002 לא יצא אף מכרז חדש, ולצערנו אנחנו לא רואים השקעה בתשתיות כבישים במדינה. לקבלנים שעובדים עם מע"ץ, כ-30 חברות, נגרם נזק כלכלי אדיר, כיוון שהיה ידוע מראש על השקעה שנתית של מיליארד שקל. אותן חברות רכשו מראש אמצעי ייצור וכלי עבודה, ולצערנו הרב חלק ניכר מאותו ציוד פשוט מושבת".

במע"ץ אומרים, שהדברים בשלב הזה, טרם הפיכת מע"ץ לחברה, עוד עשויים להשתנות. התקציב, על רקע הפיכת מע"ץ לחברה, צפוי להיות שונה בעיקר על סמך הכוונה לשנות את היחס בין תקציבי פיתוח לתחזוקה.