הדמות: אן שרלי "האסופית"
תפקיד: גיבורת הספר "האסופית" וסדרת טלוויזיה המוקרנת בנטפליקס -
"ANNE WITH AN E"
הניצוץ: אן שרלי היא גיבורת סדרת הטלוויזיה הקנדית המוקרנת בימים אלה בנטפליקס. הסדרה מבוססת על הרומן "האסופית". בנעוריי קראתי את הספר עשרות פעמים, בכל פעם מצאתי בו נדבך נוסף - סאב-טקסט שלא זיהיתי קודם, שמחתי לגלות שעכשיו הוא הפך לסדרה מצליחה.
הסדרה מספרת על היתומה, אן שרלי, אותה מאמצים מרילה ומתיו קטברט. אן מתמודדת בה עם נושאים כמו דחיה חברתית, אהבת השונה, הקהילה הגאה, כפיה דתית, מעמד האישה - ובכל אלה היא נאבקת באמצעות אומץ, דמיון, אהבת אדם ובעיקר שאיפה להתקדם (אגב, אם טרם צפיתם, שווה בינג' משפחתי). אן לא מתייאשת, תמיד ממציאה משהו חדש, מקפידה על ראיה רחבה ועל מגוון תחומי עניין. כך למשל, כשמועצת העיר מחליטה לסלק מהעיירה מורה מודרנית בעלת רעיונות מתקדמים, אן יוזמת הפגנה גדולה; היא גם פורצת עם המפגינים לישיבת המועצה, מדברת בלהט על הקדמה וחשיבותה, וההחלטה משתנה.
ציטוט: "זאת הרגשה נפלאה כשיש מטרה לשאוף אליה. אני שמחה כל כך שיש לי הרבה מטרות כאלה ונדמה שהן לא נגמרות - זה מה שנפלא בזה. ברגע שאת משיגה מטרה אחת, את רואה אחרת מנצנצת הלאה משם, גבוה יותר".
מה למדתי מהדמות: קראו שוב את הציטוט מעלה - לדעתי זו מהות השיווק. לא לנוח, להיות ערניים ולנסות לצפות מראש שינויים ותזוזות בשוק, להגיב במהירות ולשאוף להשיג עוד ועוד מטרות. שיווק הוא תחום שדורש מהעוסקים בו להגיב במהירות, לזהות מגמות, לחפש אחר הטכנולוגיה הרלוונטית ולהיות הראשונים שיאמצו אותן. כל זה היה נכון כמובן גם לפני הקורונה, אבל אני חושבת שהמגפה האיצה את הדברים. הדמיון, האומץ והרעב התמידי לחציית הרף הבא - הם חלק מה-DNA של עולם השיווק וכעת יותר מתמיד.
פעילות איגוד השיווק בעת הקורונה - לחשוב תמיד קדימה
השאיפה קדימה עומדת לנגד עינינו באיגוד השיווק הישראלי - היא האתגר שלנו. מטרתנו היא לספק לחברים באיגוד את הידע הנדרש על מנת להיות המובילים והמעודכנים ביותר, לחפש את החידוש הבא, הטרנד, הטכנולוגיה המתפתחת וכאמור להביא אותם אל אנשי השיווק.
בתקופת הקורונה החלטנו שאנחנו ממשיכים לקיים את הפעילויות שלנו ולא עוצרים לרגע. גם בזום אבל לא רק. כך למשל ערכנו כנסים וירטואליים - הן את כנס החדשנות והן את כנס השיווק לצעירים, כששניהם משודרים אונליין. וכשכולם שאלו, אז מה תעשו עכשיו? ידענו שזה רק עניין של זמן עד שנגיע לשיא הבא, הגדול והמהדהד. ואכן, בינואר האחרון שודר כנס השיווק הראשון של האיגוד בטלוויזיה וזכינו להכרה לאומית.
אז מה הלאה? כמו אן שרלי, אנחנו כבר מביטים אל עבר המטרה הבאה, המנצנצת מרחוק - ויודעים שהיא זו שתביא אותנו אל השיא הבא.