בשיתוף

מה זו הלוואה?

@noga_gefen להבין כסף זה חשוב🙃 #למהזה_כמהזה #בריאותפיננסית ( בשיתוף @הראל ביטוח ופיננסים | Harel ♬ Relaxed everyday loop BGM - Milk

להורים

הסבירו לילדים כי הלוואה בעצם עולה כסף, ומשלמים עליה ריבית - שהיא בעצם "מחיר" ההלוואה; תוכלו להדגים זאת וירטואלית באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים, שמראים מהו הסכום הכולל של הלוואה וההחזר לאורך תקופה. יחד עם זאת, הסבירו להם שהלוואה נדרשת לעיתים למטרות שונות ומשמשת מכשיר להתקדמות בחיים – למשל, משכנתא לרכישת דירה.

חנכו את הילדים מגיל צעיר לא להסתמך על הלוואות, ובגילאים צעירים אף איסרו עליהם ללוות כסף מחברים. הדרך להצליח להסתדר עם מה שיש מחדדת אצל הילדים את ההכרח לתעדף מה לעשות עם הכסף ומה לוותר. הקושי בתיעדוף הזה בשל אשליית העושר שמביאה איתה הלוואה, ממסמסת את יכולת התיעדוף, ומסמוס זה הוא אחד הקשיים העיקריים שקיימים היום בחינוך הפיננסי. 

הפעלה

פעילות לטווח העליון של הגילים: דברו איתם כשאתם רואים פרסומות להלוואות. האם הכל טוב, מה המשמעות של לקנות כל מה שרוצים בהלוואה, ובכלל – האם זה טוב לקנות כל מה שרוצים, ומה בעצם הפרסומות מוכרות לנו? תנו להם לחפש את הריבית על ההלוואה באינטרנט ולחשב כמה בעצם זה עולה לקנות דברים בהלוואה. ונסו להמחיש להם מה משמעות של החזר חודשי על תקציב דמי הכיס שלהם.

צפו במושגים נוספים

כל הזכויות שמורות לגלובס

תקנון