גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מלחמת הסייבר בין ישראל לאיראן מגיעה לתשתיות

הכותרות שמגיעות מאיראן, לפיהן מתקפת סייבר שיתקה את הנמל המרכזי שלה ("חשוב כמו נמל חיפה ונתב"ג ביחד"), מפנות זרקור לשינויים בעולם הסייבר ● ההתמקדות עוברת לפגיעה בטכנולוגית תפעוליות בתעשייה ובתשתית, שסובלות מהגנות חלשות יחסית

נמל שאהיד רג’אי באיראן, שלפי דיווחים זרים שותק במתקפת סייבר שישראל הייתה מעורבת בה  / צילום: ארגון הנמלים והספנות האיראני
נמל שאהיד רג’אי באיראן, שלפי דיווחים זרים שותק במתקפת סייבר שישראל הייתה מעורבת בה / צילום: ארגון הנמלים והספנות האיראני

עולם הצללים של הסייבר לא מפסיק לעלות אל פני השטח ולתבוע את מקומו כאחת החזיתות החשובות בכל סכסוך בינלאומי. בחצי השנה שחלפה, לפי פרסומים בארה"ב, התרחשה עליית מדרגה משמעותית בתדירות ובחומרה של מתקפות הסייבר בין איראן לישראל, שנבעה לא רק מהתגברות המתח בזירה הגיאופוליטית העולמית (מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין), הזירה המקומית (ישראל מול איראן) ומשבר הקורונה, אלא ממה שנראה כמו שינוי מדאיג במוטיבציה של הצדדים לעשות שימוש ביכולות התקיפה הטכנולוגיות שבידי הצדדים ובמוטיבציה לעשות בהן שימוש.

את האירועים האחרונים, מתקפת הסייבר של האיראנים על תשתיות מים בישראל ואת פעולת התגמול הישראלית על נמל באיראן, לפי פרסומים זרים, יש לבחון ולהבין לאור ההתגוששות הבינגושית בין מעצמות העולם: בין סין ורוסיה מצד אחד לבין ארה"ב מצד שני, כשבתווך - ישראל, איראן, ערב הסעודית, סוריה ומדינות נוספות, שכל אחת היא שחקנית במשחק, אבל גם כלי משחק בו.

נמל בנדר עבאס באיראן

האירועים שתופסים את הכותרות בימים האחרונים הם רק חולייה בשרשרת. משתמע מהפרסומים כי בין ישראל לאיראן מתחוללת מלחמת סייבר, כשמדי פעם אירועים שונים עולים לכותרות. האירוע המכונן על פי גורמים אמריקאים, הוא מתקפת סטקסנט נגד תשתיות פרויקט הגרעין באיראן ב-2012, שבו נפגעה יכולת העשרת האורניום של האיראנים, ונגרם נזק לצנטריפוגות שלהם. אירוע שאחת התוצאות שלו, מעבר למבוכה הגדולה של האיראנים והפגיעה בתוכנית הגרעין, הייתה מאמצים אדירים של האיראנים להגן על תשתיותיהם. אם נשאיל מעולם המלחמה בווירוסים, החשיפה ליכולות הישראליות הייתה יכולה לעורר את מערכת החיסון האיראנית ולהאיץ את פעולתה. נראה שבימים האחרונים המערכת הזאת אותגרה.

נמל משותק ואוניות תקועות בים

בפעולה שעלתה לאחרונה לכותרת, נמל שאהיד רג’אי בבאנדר עבאס, הטרמינל המרכזי של הנמל הימי העיקרי של איראן בדרום מזרח המדינה, משותק כמעט לחלוטין כבר יותר מ-10 ימים. השלטונות באיראן ממעטים להתייחס לכך רשמית, אבל בשתי התגובות שהוצאו נמסר כי מתקפת הסייבר נכשלה וכי הנמל פועל כסדרו. אלא שהאמירה הזו, לפי גורמי הערכה בישראל כנראה רחוקה מהאמת.

דיווחים מודיעיניים מאיראן, וכן צילומי לוויין ומודיעין מראים כי הנמל שרוי עדיין בכאוס. עשרות אוניות מטען וגם מכליות נפט, ממתינות מחוץ לנמל ותורים ארוכים של משאיות משתרעים לאורך קילומטרים מהכניסה אליו. באנדר עבאס הוא הנמל הימי המרכזי של איראן ומשמש השער הכלכלי שלה למזרח הרחוק, אל סין והודו, שתיים מהמדינות שהקשר המסחרי והכלכלי עימן חשוב לאיראן.

לדברי גורם ישראלי המעורה בעולם הסייבר, יותר מסביר שהמתקפה המדוברת בוצעה לא רק על ידי ישראל, אלא כמתקפה משולבת עם מדינה אחרת, ככל הנראה ארצות-הברית. לאמריקאים היכולות החזקות ביותר בעולם, ושיתוף הפעולה עם ישראל, שנחשבת פורצת דרך בתחום, כנראה נרחב. איכות התקיפה מראה כי היא התבצעה בכמה גלים, תוך שיתוק של מערכות תפעול ומערכות הגנה, שניסו לחסום אותה.

הדיווחים בתקשורת האמריקאית תומכים באפשרות הזו. פקיד בכיר במשרד האנרגיה האמריקאי העוסק בלוחמת סייבר ובהגנת מתקנים אזרחיים, אמר בתדרוך בשבוע שעבר כי הממשל מסייע לכל בעלות בריתו, לרבות ישראל, בהגנה על מתקנים אזרחיים ממתקפות סייבר זרות, ובתגובה למתקפות אלה.

האלוף (מיל’) עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אומר כי התקיפה המיוחסת לישראל נראית משמעותית והיא הדגימה יכולת סייבר מעצמתית. נראה שיש כאן מסר ישראלי ברור לאיראן שלא תעז לפגוע שוב במתקנים אזרחיים, שכן היא פגיעה יותר מישראל. עם זאת, ידלין הביע תהיה האם ההאקרים האיראניים פעלו בישראל לפי הנחיה מהשלטונות או שהייתה זו פעולה עצמאית.

הנזק הכלכלי מינורי, אבל המסר חזק

לדבריו, "האיראנים יודעים לעשות היטב את חשבון העלות תועלת. מה שראו בנמל הבהיר להם שהם מאוד פגיעים ולעומת זאת המתקפה על המתקנים בישראל שלא השיגה תוצאות של ממש, כי לישראל יכולות מגננה גבוהות מפני מתקפות כאלה".
ידלין הוסיף, כי ההנהגה בטהראן בדרך כלל רציונלית ולכן אינו צופה הסלמה של ממש או מלחמת סייבר באופק, אם כי גם בעבר הם נהגו לעיתים באופן לא רציונלי. לכן לפי הערכתו, תהיה תגובה - אך מינורית יחסית. ידלין מעריך, כי לבד מהנזק הכספי של עיכוב בהעמסת ופריקת האוניות, הנזק הכלכלי הישיר אינו גדול מזה, אבל גם לא היה מכוון לכך - המטרה הייתה העברת המסר שקיימת יכולת התקפית נגד העורף האזרחי שלה ויכולת לשתק אותו כלכלית.

לדברי גורמים מערביים, הנזק גדול ממה שהאיראנים מוכנים להודות: "הנמל, שחשיבותו לאיראן היא כמו נמל חיפה ונתב"ג ביחד, שותק כליל למשך כמה ימים ורק בתחילת השבוע החל לפעול ובאופן חלקי ביותר. אוניות מטען שהיו בדרכן לנמל המתינו בים, וספינות של חיל הים האיראני הוזעקו כדי לסייע בהתרת הפלונטר בכניסה לנמל".

המשמעות היא פגיעה של במסחר הבינלאומי של איראן. הנזק הישיר נאמד במיליוני דולרים בכל יום, אבל הנזק האמיתי הוא בעיקר הרתעתי. כלומר, התובנה באיראן ובעולם כי היא חשופה בעורף הכלכלי שלה למתקפות סייבר העשויות לשתק אותה. אם הנמל משותק כך - כל מערכת אזרחית אחרת יכולה להוות יעד למתקפה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר ביום ג’, במה שנראה כרמז לעניין, כי "צהל ימשיך לפעול בכלים מגוונים ובשיטות יחודיות לפגיעה באויב, וכי ביום פקודה יגלה האויב שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה".

אחד האירועים המשמעותיים במלחמות הסייבר, שלא זכה לתהודה משמעותית, הוא מתקפה שבוצעה נגד מיליוני חשבונות בנק של אזרחים איראנים בנובמבר 2019. אירוע שלא זכה לפעולת תגמול איראני בסמוך לה, משום שעל פי הערכות האירוע היווה מבוכה רבה למשטר. אותו אירוע, על פי גורמים במערב, היה עליית מדרגה וזאת בשל ההיקף הרחב שלה, והעובדה שהיא בוצעה נגד אזרחים מן השורה.

חלק ממאבק בין מעצמות שונות

התקיפה על הנמל באה על רקע האצת תהליכים גיאופוליטיים בהתגוששות בין ארה"ב לבין סין ורוסיה, שהביאה להתקרבות אינטרסים בין סין לאיראן. על פי הסברה, קפיצת המדרגה ביכולות האיראניות נובעת מהכשרה סינית. אחד המוקדים של העימות בין המעצמות מתרחש במזרח התיכון שבו נקודת החיכוך היא מאמצי ישראל וארה"ב לבלום את ניסיונות האחיזה של סין באמצעות רוסיה, איראן וסוריה בנקודות אסטרטגיות באזור (במסגרת תוכנית ההתפשטות העולמית של סין שקרויה "דרך המשי" או "דרך אחת חגורה אחת").

בעקבות המתקפה מבקשות עוד מדינות ללמוד את פרטיה, ואיראן, לפי דיווח אחד לפחות, ביקשה סיוע רוסי לחקירת האירוע ולהגנה על מתקניה ממתקפות עתידיות. רוסיה נחשבת מעצמת סייבר, ולהאקרים רוסיים מיוחסות תקיפות בעולם. לפני שנה פורסם כי האקרים רוסיים, העובדים כנראה עם השלטונות במוסקבה ומכונים "טורלה", פרצו למערכות מחשב של ארגונים אזרחיים, רובם תעשייתיים, בצ’כיה, אסטוניה ובבריטניה. בדיווח נאמר כי ההאקרים "רכבו" על שרתים ותוכנות ריגול של איראן, ובכך העבירו את ה"אשמה" למדינה האיסלמית. במקרה הזה לא היה ברור אם הרוסים עבדו בשיתוף פעולה עם איראן או רק השתמשו בלי רשותה במערכות שלה. במערב משוכנעים כי יש קשר הדוק בין שתי המדינות בתחום הסייבר.

את מתקפות הסייבר הללו, יש לראות כחלק מאותה התגוששות בינלאומית, שחלק ממנה מקבל ביטוי בתקיפות של חיל האוויר בסוריה, וחלק גדל והולך מקבל ביטוי בדמות מתקפות סייבר.

באותו אופן, כפי שאנו רואים הצטיידות של הסורים במערכות נ"מ מתקדמות, שמשנות את המאזן האסטרטגי, כך עולם הסייבר חווה לאחרונה עליית מדרגה ושינוי ביכולות. את השינוי הזה אפשר לסכם בהתגברות המוטיבציה של הצד שכנגד לבצע תקיפות מהסוג של מתקפת סטקסנט. באירועים כאלה, מתקפת סייבר גורמת לשינוי בעולם הפיזי. בכך הן בעצם מקרבת את הסייבר, שנתפס עד כה בעיני רבים יותר כ-"פשע מחשבים" בעולם הווירטואלי, לכיוון שיותר דומה ל-"כלי נשק", כמו שאנו מכירים אותם שמבצעים נזק בעולם הפיזי - פוגמים, שוברים, משמידים.

לפגוע במערכות בטיחות ובמכונות

מתקפות מסוג זה, הן לא נגד מחשבים לשם מחיקת או גניבת מידע, אלא נגד בקרי אבטחה, מחשבים זעירים בציוד תעשייתי, שמשמשים כמערכות בקרת הבטיחות של המתקנים. כאלה, למשל, שמוודאים שהטמפרטורה או הלחץ במכונות לא יחרוג מגבולות מסוימים.

בדצמבר 2017 אירעה במזרח התיכון מתקפה חריגה בחומרתה שהראתה שהתוקפים עלו בתעוזתם והראו כי הם מוכנים לבצע תקיפה בתשתית קריטית, שמשולה לחיתוך כבלי הברקסים במכונית ושבמפעלים קריטיים עלולה לגרום להתלקחויות ופיצוצים. מבדיקות שנערכו עולה, כי הווירוסים כאלה היו קשורים או נוצרו לשם תקיפות של בתי זיקוק בסעודיה ובבחריין.

המתקפות אם כן, עברו מעולם טכנולוגיות המידע (IT) לטכנולוגיות תפעוליות (OT), ובעולם זה, בהן יש אינספור מערכות הפעלה וטכנולוגיות שיוצרו ב-50 השנים האחרונות - קיים פער אינהרנטי משמעותי בין צרכי ההגנה ליכולת ההגנה.

ציוד תעשייתי ותשתיתי נמצא בכל תעשייה ולא רק בתשתיות כמו מים וחשמל, אלא גם במזון ובתרופות ובתחבורה. לכן נדרשת היום הערכה מקיפה מחודשת של היקף מאמצי ההיערכות, העלאת המודעות לחומרת האיומים, והעלאת הילוך בשיתוף הפעולה המשקי בנושא. משבר הקורונה הראה כי הדבר אפשרי, עתה ייתכן שיש ליישם זאת גם בתחום הגנת הסייבר.

עדיין מסוכנת למרות הכלכלה קורסת

המתקפה על הנמל תופסת את איראן בתקופה רגישה במיוחד. היא סופגת לאחרונה מכות קשות. העיצומים הממושכים שכפתה ארצות-הברית הקטינו מאוד את הכנסותיה מענף הנפט ומוצריו. שער המטבע הקורס הביא להחלפת המטבע ולמחיקת ארבעה אפסים. במישור הצבאי משמרות המהפכה ספגו מכה קשה עם חיסול מנהיגם קאסם סולימאני.

ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן מהמכון למחקרי בטחון לאומי, אומר כי הכלכלה האיראנית נמצאת במצב רע בשל העיצומים, והיא הידרדרה עוד יותר בימי הקורונה. לדבריו, נתח הכלכלה הגדל והולך של מסחר ושירותים, שצמח על חשבון ענף הנפט השרוי בעיצומים, ספג בעצמו מכה קשה בשל המגבלות שהוטלו עם התפרצות הקורונה. לפי אומדנים אחרונים, למשק האיראני נוספו 3-6 מיליון מובטלים, נתון העשוי להוסיף לזעם כלפי השלטונות.

עם זאת, איראן הייתה ונותרה מסוכנת ומחויבת לתגובה על המתקפות עליה, בין אם הן צבאיות בסוריה ובין אם הן מתקפת הסייבר. יש המעריכים, כי התגובה האיראנית תגיע, אך ככל הנראה תהיה עקיפה באמצעות ארגוני טרור נתמכים ולא באופן ישיר. 

עוד כתבות

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

הוא עורך דין צמרת, היא תעשיינית מצליחה, עכשיו השותפות ביניהם נחשפת

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ