גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הקטל נמשך: שני פועלים נהרגו מקריסת קיר בטון באתר עבודה באשדוד

התאונה קרתה במסגרת עבודות תשתית של חברת החשמל מול העירייה ● שר העבודה יואב בן צור מסר: "במשמרת שלי לא אתן שיזלזלו בחיי אדם, ולכן אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים לקחת אחריות"

זירת התאונה באשדוד / צילום: כב''ה
זירת התאונה באשדוד / צילום: כב''ה

שני פועלים כבני 50, נהרגו היום (ד') לאחר שקיר בטון קרס עליהם באתר עבודה ברחוב ז'בוטינסקי באשדוד, במסגרת עבודות תשתית של חברת החשמל מול העירייה.  

דירות רק לאזרחים: המדינות שלא רוצות משקיעי נדל"ן זרים 
מחקר: 40 אלף דירות בישראל בסכנה גבוהה לקריסה בעת רעידת אדמה 

הרשות הארצית לכבאות והוצלה מחוז דרום דיווחה על חילוץ שני הרוגים במקום, ובהודעה שנמסרה לתקשורת דווח כי "התקבלו הודעות על מספר לכודיםבמוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום. צוותי כבאות והצלה מתחנת אשדוד שהגיעו למקום זיהו חומה שקרסה על מספר לכודים. לוחמי האש החלו בחילוץ הלכודים מתחת לחומה והעברתם לכוחות הרפואה במקום ולאחר בדיקה ללא רוח חיים. לוחמי האש מבצעים בדיקות וסריקות נוספות לוודא שאכן אין לכודים נוספים או נפגעים ועד לזיכוי הזירה". 

ממגן דוד אדום נמסר כי "בשעה 13:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על שני פועלים שנפגעו מחפץ כבד במהלך עבודתם באתר בנייה ברחוב לוחמי אש באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לשני פועלים מחוסרי הכרה במצב קשה". בהמשך מד"א עדכן כי "לאחר פעולות החייאה, חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותם של שני פועלים כבני 50". 

חובש בכיר של מד"א שנכח בזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את שני הפועלים שוכבים כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מחבלת ראש קשה. סיפרו לנו שהם נלכדו תחת קיר בטון שקרס וחולצו על-ידי פועלים אחרים שהיו באתר. מיד ביצענו בהם פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות, אבל הפציעות שלהם היו קריטיות, ונאלצנו לקבוע את מותם"

גם ניידת איחוד והצלה שהגיעה למקום דיווחה כי לדברי העובדים, במקום קרסה עליהם חומה תוך כדי עבודתם באתר הבנייה. "כוחות כיבוי פעלו לחילוץ גופותיהם, ולמרבה הצער נקבע מותם בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו".

ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לתאונת עבודה קטלנית ברחוב בן גוריון בעיר אשדוד, לאחר שככל הנראה קיר מבנה קרס ופגע בשני  עובדים, שמותם נקבע על-ידי גורמי הרפואה. חוקרי המשטרה נמצאים בזירה ופתחו כאמור בחקירת הנסיבות תוך איסוף ממצאים.

מזרוע הבטיחות במשרד העבודה נמסר כי הם בודקים את נסיבות האירוע. 

"רעה חולה"

מינהל הבטיחות במשרד העבודה מסר כי "היום, שני עובדים של קבלן משנה של חברת החשמל נהרגו בשדרות בן גוריון באשדוד במהלך עבודת תשתית.

"על-פי הממצאים בשטח, התאונה הקטלנית אירעה כתוצאה מקריסת קיר של הגדר במהלך עבודות חפירה להטמנת כבלי חשמל בשטח. מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה נמצאים כרגע בזירת התאונה יחד עם המשטרה שחוקרת את נסיבות האירוע".

שר העבודה יואב בן צור מסר: "תאונות העבודה בישראל נהפכו בשנים האחרונות לרעה חולה אשר גובה מאיתנו קורבנות רבים. על-פי הנתונים, חלק לא מבוטל מהתאונות נגרמות מרשלנות וזלזול בהוראות החוק.

"במשמרת שלי לא אתן שיזלזלו בחיי אדם, ולכן אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים לקחת אחריות ולהירתם במאבק הנחוש במיגור תאונות העבודה ובהסדרת ההפקרות.

"משרד העבודה יקדם מדיניות ברורה בלתי מתפשרת בכלל ענפי המשק. מפקחי הבטיחות של משרד העבודה קיבלו הנחיה ממני לתגבר את הפיקוח כדי לגלות ליקויים ולהציל חיי אדם".

במענה לשר יואב בן צור, ד"ר הדס תגרי, מי שמנהלת את הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, מסרה: "אנחנו פונים לשר העבודה החדש יואב בן צור לקדם ללא דיחוי שורת צעדים דחופים לשיפור מצב בטיחות העובדים, שבכללם: התקנת תקנות להרחבת האחריות לבטיחות באתרי בנייה, קביעת תקן קבוע ומחייב למספר מפקחי בטיחות תעסוקתית בהתאם למספר העובדים במשק, פרסום מדיניות פיקוח ואכיפה, ביצוע הכשרות בטיחות לעובדים פלסטינים ושלילת היתרים ממעסיקים רשלנים והנהגת שקיפות ואמינות בנתוני תאונות העבודה המתפרסמים על-ידי מנהל הבטיחות התעסוקתית". 

עוד כתבות

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

הבורסות באירופה עולות; פלנטיר צוללת ב-15% במסחר המוקדם בוול סטריט, דיסני ב-6%


מדד פוטסי עולה ב-1% ● לאחר 10 ימים של עליות, הנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל