גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבכירה שעזבה את מטא כדי למצוא לאנבידיה מנוע צמיחה חדש

אלכסיס ביורלין, אחת הנשים הבכירות בעולמות השבבים וה-AI, גויסה במיוחד לצוות של מנכ"ל אנבידיה כדי להוביל את חטיבת הענן ● בראיון לגלובס היא מספרת איך ישפיעו שירותי הענן על עסקי ענקית הטכנולוגיה, והאם היא למעשה קוראת תיגר על לקוחותיה

אלכסיס בלאק ביורלין / צילום: NVIDIA
אלכסיס בלאק ביורלין / צילום: NVIDIA

כשמסתכלים על אנבידיה, אפשר להתבלבל ולחשוב שזו רק חברת חומרה המספקת שבבים. אבל במסגרת הכנס השנתי שלה GTC 2024, היה נראה שחשוב לה מאוד להראות שהיא גם חברת תוכנה. אנבידיה לא מסתירה שעסקי הענן הם התחום הבא שהיא מתכננת לכבוש, וברור לה לחלוטין שמדובר במנוע צמיחה חשוב שיניב לה הכנסות רבות בעתיד, בטח כשתגבר התחרות.

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית
בדיקה טכנולוגית | מגיוס עובדים ועד עולם הרכב: בשורת ה־AI של אנבידיה

כדי לפתח ולקדם את עסקי הענן שלה, אנבידיה גייסה במיוחד את אלכסיס בלאק ביורלין לכהן כסגנית נשיא ומנהלת כללית תחום DGX Cloud, שירות הענן למחשבי על מבית אנבידיה. ביורלין, שהצטרפה לחברה לפני כחצי שנה, גויסה ממטא - שם הובילה את תחום תשתיות מחשוב העל. היא גויסה ישירות לצוות של המנכ"ל ג'נסן הואנג, מה שממחיש עד כמה מדובר בסגמנט קריטי במיוחד עבור החברה.

 

ביורלין נחשבת לאחת מהנשים הבכירות ביותר בעולם ה-AI והשבבים, ובעברה כיהנה גם כסגנית נשיא בכירה ב-Broadcom ובאינטל. בראיון ראשון לתקשורת הבינלאומית מאז הצטרפותה לאנבידיה, היא מספרת לגלובס על המשאבים הרבים שהחברה משקיעה בתעשייה הזו וכמה הם רואים בה משמעותית לעסקיהם.

תהפוך לחברת ענן?

"במהלך הכנס השנה הכרזנו על השקעות משמעותיות שונות שעשינו בתחום, שמדגישות כמה חשוב לנו לפתח ולקדם את הענף. אנחנו ממשיכים להרחיב את היכולות כדי להציע שירות גלובלי ונהיה זמינים ברחבי העולם. כל ההשקעות הללו נועדו כדי לפגוש את הלקוחות במיקום שלהם במסע הבינה המלאכותית", אומרת ביורלין לגלובס. "אנחנו משקיעים השקעה אדירה כדי לעזור ללקוחות שלנו להגשים את החלומות שלהם דרך הבינה המלאכותית ובאמצעות הפלטפורמות השונות".

ביורלין עומדת כאמור בראש DGX Cloud, שירותי הענן שאנבידיה מספקת ללקוחות שלה - שם נמצאות הטכנולוגיות העדכניות ביותר של החברה. האקוסיסטם של אנבידיה, משמע לא רק המעבדים אלא גם תוכנת הקודה, מאפשר שימוש ישיר בכל יכולות הבינה המלאכותית של החברה דרך הענן, כאשר כל המודולים השונים שלה יהיו זמינים קודם כל דרך הענן.

באנבידיה מקווים להציע שירותים שאין במקומות אחרים או שהיתרון של החברה בהם מובהק. למשל, בכנס הכריזה על NIM, חנות ליישומי בינה מלאכותית, שמאפשרת לאנבידיה לתווך בין מודולים של AI לבין חברות שלא יודעות איך להתעסק בזה. אנבידיה מציעה יכולות מקצה לקצה כדי לאפשר אימון למודולים השונים או יכולות יישום - והכל דרך הענן שלה. הדבר אמור לסייע למפתחים לייצר ולשחרר מוצרים בצורה מהירה ופשוטה יותר.

אנבידיה למעשה הופכת לחברת ענן, והמשמעויות אדירות. בחברה כבר עתה מתפארים בכך שההכנסות השנתיות הגיעו למיליארד דולר מסגמנט התוכנה, ורוצים לקחת את הביצועים האלו צעד קדימה. זה אומר להשקיע יותר גם בתחום חדש שעד כה לא דיווחה עליו - השירותים. גיוסה של ביורלין וההכרזות סביב הענן מראים שאנבידיה לא רק הופכת את עצמה לחברת ענן, אלא גם מתעדפת את התחום ומסמנת אותו כמנוע צמיחה משמעותי בעתיד.

אז האם אנבידיה הופכת למתחרה של ספקיות הענן כמו גוגל, אמזון ומיקרוסופט? "לא הייתי אומרת שנהפוך לספקית שירותי ענן לכשעצמה, אבל ללא ספק, חברת מחשוב ענן", מדגישה בזהירות ביורלין. "אנחנו פועלים על גבי שרתי ספקי הענן ורואים בהם שותפים מלאים. כדי להפעיל את שירותי הענן שלנו אפשר לבחור בכל אחד מהספקים. בסופו של דבר, בינה מלאכותית כל כך נפוצה שאנחנו רוצים להיות מסוגלים להציע גמישות עבור הצרכנים שלנו, בלי להתפשר בביצועים. אנשים יבחרו את שירותי הענן שלהם, וזה יהיה עולם של מולטי-קלאוד גם שנים קדימה. המטרה שלנו היא להציע את ענן הבינה המלאכותית הטוב ביותר, יחד עם ספקי הענן שאנחנו משתפים איתם פעולה", היא אומרת.

תציע את "הפתרון המלא"

עבדת אצל ענקיות טכנולוגיה מרתקות. למה דווקא אנבידיה?
"אני רוצה להיות במרכז העשייה לבינה המלאכותית ובמרכז בניית התשתיות, ואני רוצה לעשות את זה בסדר גודל ענק. אין מקום בעולם כמו אנבידיה, שאפשר לעבוד ולהתקרב לקהילת המפתחים, ומציע אקוסיסטם עצום כמו שאנחנו מאפשרים בכל הענפים השונים. זו הייתה נקודת הנחיתה האחרונה עבורי".

לדבריה, להבדיל מחברות אחרות בשוק "לאנבידיה יש את הפתרון המלא. יש לנו את היכולת לגעת במשתמש הקצה ולאפשר את המשימה, את החזון של ה-AI, בין אם זה בתחום הבריאות, בתחום הרכב, בתעשייה ובממשלות. אנבידיה היא החברה החדשנית ביותר בעולם, ובגלל זה אני כאן".

מה החזון שלכם לתחום הענן?
"כאמור, לתת את הפתרון המלא ללקוחות. אנחנו מנסים להוביל את המוצר שלנו לפתרון Full Stack - מהיכולת לעבוד עם הסיליקון ועד העיצוב של הדגם. כל זה כמובן ביעילות אנרגטית, עם פריסת חוויות ושימושי AI חסכוניים יותר לצד חווית משתמש טובה. מאימון המודולים ועד ליישום והשגת המסקנות הנדרשות. נסייע לחברת לצרוך בצורה קלה את המודולים ונאפשר להן להיות הכי חדשניות בתעשייה שלהן".

מה צריך לעשות כדי להביא את הטכנולוגיה הכי חדישה בתחום?
"אני מאמינה שפתרון ה-Full Stack של אנבידיה הוא התשתית הכי טובה לתכנות והיא פנומנלית הן ביחס לאימון והן ביחס ליישום. אני באמת מאמינה ביסוד, שאופטימיזציה של המערכת של אנבידיה זה המקום אליו הולך עתיד ה-AI, כדי לאפשר לאנשים לצרוך בצורה קלה יותר בינה מלאכותית. הענן עבר כבר תהליך של 20־30 שנה לתוך ההיסטוריה, אבל הבינה המלאכותית נולדה בענן וצריכה להיות בענן כי היא צריכה להיות בכל מקום - ממרכזי נתונים גדולים ועד לצרכן הקצה. אז אנחנו חייבים להמשיך ולפתח את האקוסיסטם שמאפשר זאת".

וזה התפקיד של ביורלין בחברה. כאמור, אנבידיה אומרים בבירור שתחום הענן בעדיפות גבוהה במיוחד, כדי לאפשר ללקוחות לצרוך דרך הענן את מוצרי החברה. לביורלין רקורד מרשים במיוחד ביחס לקריירה שלה, כך שגיוסה לא מפתיע. "אני חושבת שזה תחום מלא בהזדמנויות לכולם. בינה מלאכותית היא כניסה של עידן חדש במחשוב, שנגיש לכל האנושות, ולכן נראה כמות עצומה של גיוון בתחום. הכביש פתוח לכל מי שרוצה".

על עבודתה באנבידיה היא מספרת שזו סביבה "מכילה להפליא" ושנרקמים בה רעיונות מנצחים. עוד היא אומרת שהתרבות הארגונית מהווה הזדמנות מעולה לנשים ומיעוטים חסרי ייצוג לבוא ולבנות קריירה. טיפ חשוב שהיא נותנת לנשים שמגיעות להתייעץ איתה הוא "להישאר טכנית". "כמובן שצריך לאמץ למידה ותמיד לדבר, ולקבוע את המקום ליד השולחן - כי לכולם יש מקום ליד השולחן וכל רעיון שווה שמיעה. אחת העצות הכי חשובות שאני נותנת לנשים זה לדעת שאת זו שקובעת את המסע שלך. חפשי תרבויות שמאפשרות חדשנות ומאפשרות לרעיונות לשגשג. חפשי סביבה שאת יכולה להצליח בה".

***גילוי מלא: הכותב היה אורח אנבידיה בכנס GTC 2024

עוד כתבות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב