גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

 

מאז פרוץ הקורונה ועד היום התחזק מאוד סגמנט הרכישות ברשת, והחברות השונות מאמצות כמעט כל שיטה חדשה וכל תמריץ כדי לגרום לצרכנים לרכוש שם יותר. לצד זאת, יש מי שחיפשו דרכים להוזיל את הרכישות ולחסוך כסף, ופיתחו כלים מתאימים שלכל צרכן כדאי להכיר.

בדיקה טכנולוגית | לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר
בדיקה טכנולוגית | טסים לחו"ל? הנה מה שכדאי לכם לדעת על ה־e-SIM
בדיקה טכנולוגית | הבינה המלאכותית הגיעה לג'ימייל, ועוד כלים שכדאי להכיר

כאן נציג כמה תוספים אינטרנטיים שיעזרו לכם להוציא פחות, ולצמצם עלויות. לא כל התוספים עובדים עם כל אתרי הקניות, וחלק מהתוספים יכולים לאסוף נתונים על פעילות הגלישה של המשתמשים - לכן, מומלץ לקרוא את מדיניות הפרטיות לפני שמתקינים אותם.

נזכיר כי ברכישת מוצרים ביותר מ־75 דולר יהיה עליכם לשלם מס, בהתאם לתקנות היבוא האישי של רשות המסים. לכן, חשוב לשים לב להיקף הרכישות הכולל, ולבדוק מה יהיה גובה המס שתצטרכו לשלם. אז מה שווה להכיר לפני שרוכשים מוצר חדש ברשת? לפניכם התשובות.

PayPal Honey קופונים להורדת המחיר

אחד התוספים הפופולריים החינמיים הוא PayPal Honey, שמחפש ובודק אוטומטית קודי קופונים זמינים ביותר מ־30 אלף אתרים. אם נמצא קוד פעיל, הוא מיושם עם החיסכון הגדול ביותר על עגלת הקניות. יתרה מכך, Honey יכול לחפש בשבילכם מחירים יותר טובים באמזון.

איך זה עובד? עליכם להתקין את התוסף הרלוונטי לדפדפן שלכם. כשאתם רוכשים באתר מסוים, תוכלו לראות את האות h בדפדפן. ואם הוא בצבע כתום זה אומר שהתוסף תומך באתר. כל הקופונים שנמצאים עבור אותו אתר יוארו בצבע ירוק.

בדומה ל־Honey, יש טראקרים נקודתיים לאתרים. דוגמה לזה הוא Keepa, שמיועד נקודתית לאמזון. הוא עוקב אחרי מחירי המוצרים לאורך הזמן, ומודיע כשהם יורדים.

"שם זה זול יותר": התוסף הישראלי

בשנה האחרונה התפרסם תוסף שנקרא "שם זה זול יותר", שהייחוד שלו בכך שהוא פועל על אתרים ישראלים. בדומה למה ש־Honey יודע לספק, גם מבחינת קופונים וגם מבחינת השוואת המחירים, מתקינים את התוסף ונותנים לו לרוץ. כשהוא מזהה עמוד מוצר, הוא יציע לכם אתרים עם מחירים טובים יותר או קופונים שאתם יכולים להשתמש בהם.

לצורך הבדיקה, ניסינו את התוסף. גילינו שאולי יותר זול במקום אחר, אבל הוא עצמו לא בדיוק עובד היטב. כשניסינו אותו ב־KSP הוא לא הצליח לזהות עמודי מוצר, וכשחיפשנו באייבורי מחשב מסוים, הוא הציע תיקי מחשב במקום מוצר דומה של המחשב.

Camelizer: מעקב אחרי מחירים

אחד התוספים המעניינים שכדאי להכיר הוא ה־Camelizer, שעוקב אחרי היסטוריית המחירים ומראה לכם אותה. הנתונים האלה מאפשרים לדעת האם כדאי לחכות מעט לפני הרכישה או שהמחיר נמוך ביחס למה שהיה בחודשים הקודמים, ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות. יתרה מכך, אפשר לסמן לתוסף שיעדכן במייל כשיש מחיר מבוקש מסוים.

ChatGPT וג'מיני: לשאול את הצ'אטבוטים

כפי שהם מסייעים בשורה ארוכה של תחומים, הצ'אטבוטים השונים כמו Gemini של גוגל או ChatGPT יכולים לסייע גם ברכישות אונליין. לדוגמה, ניתן להציג להם שאלות כדי להבין את השוני בין מוצרים מסוימים או לדעת מה מוגדר כמחיר טוב או גבוה מדי.

במקרה של ג'מיני, העובדה שהוא מחובר לאינטרנט מסייעת בקבלת מידע זמין ועכשווי יותר, כך שמי שמשלם על גרסת הפרו של ChatGPT ייהנה גם מכך. הצ'אטבוטים יידעו לספק מענה רחב, ולעיתים אף יפנו למקורות שמהם לקחו את המידע.

עם זאת, אם משתמשים רק בצ'אטבוטים ולא במנועי החיפוש, לחברות כמו גוגל יש פתרון כדי עדיין להרוויח כסף - וסביר שישולבו מוצרים ממומנים או מקודמים בצורה לא אורגנית. לכן, צריך לעשות חושבים לפני שמקבלים עצה מצ'אטבוט.

יד שנייה: עשרות אחוזים פחות

לא כל מוצר צריך לרכוש חדש מהניילונים - אפשר גם לקנות יד שנייה. ברגע שהמוצר היה בידיים של מישהו אחר שהשתמש בו מעט או אפילו רק פתח אותו, הדבר עשוי לגרום לירידה משמעותית במחיר.

לכן, אם אתם מחפשים דרך להוזיל בעלויות, ולא חייבים בהכרח מוצר יד ראשונה, ניתן להוזיל את הרכישה הבאה שלכם לעתים בעשרות אחוזים, וכדאי לשקול זאת.

בלאק פריידיי: לחכות לימי הקניות

מדי שנה יש שורה של ימי קניות מיוחדים בינלאומיים כמו בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, חג הרווקים הסיני ועוד. בישראל יש גם ימי קניות כמו Shopping IL. בימים האלה מוצעות הנחות בשיעור גבוה מהמקובל ביתר ימות השנה, כך שאם יש משהו יקר שאתם רוצים לרכוש, כדאי אולי לחכות לנובמבר־דצמבר.

גם בחגי ישראל - כמו חנוכה, פסח וראש השנה - יש מבצעים משמעותיים. חנויות ישראליות רבות, פיזיות ודיגיטליות, מציעות מבצעים ששווים בדיקה.

ישנם עוד כמה טיפים לחיסכון בכסף בקניות ברשת - לדוגמה, מומחים ממליצים לבדוק את האתרים מחוץ לשעות השיא, כי חנויות שונות מציעות הנחות והטבות בשעות לא שגרתיות. לצד זאת, אם יש לכם קודי קידום, מבלוגרים או משפיענים, כדאי להשתמש בהם.

 

עוד כתבות

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: למה כדאי לאמץ את גישת הפרודוקטיביות האיטית בעבודה

פרופ' קאל ניופורט, מחבר הספר "פרודקטיביות איטית", טוען שאנחנו עובדים לא נכון ומזיקים לכלכלה ● הפתרון: לנוח יותר, ולהגיד "כן" פחות ● כך עושים זאת

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

טייקונית הורשעה על שהפכה בנק לכספומט אישי שלה, ונידונה למוות

בעלת אימפריית הנדל"ן הווייטנאמית טרונג מיי לאן הואשמה בהונאה בהיקף של 12 מיליארד דולר, שכוללת שוחד והשתלטות לא חוקית על בנק ● המקרה הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין ממשלתי נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור