גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

 

מאז פרוץ הקורונה ועד היום התחזק מאוד סגמנט הרכישות ברשת, והחברות השונות מאמצות כמעט כל שיטה חדשה וכל תמריץ כדי לגרום לצרכנים לרכוש שם יותר. לצד זאת, יש מי שחיפשו דרכים להוזיל את הרכישות ולחסוך כסף, ופיתחו כלים מתאימים שלכל צרכן כדאי להכיר.

בדיקה טכנולוגית | לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר
בדיקה טכנולוגית | טסים לחו"ל? הנה מה שכדאי לכם לדעת על ה־e-SIM
בדיקה טכנולוגית | הבינה המלאכותית הגיעה לג'ימייל, ועוד כלים שכדאי להכיר

כאן נציג כמה תוספים אינטרנטיים שיעזרו לכם להוציא פחות, ולצמצם עלויות. לא כל התוספים עובדים עם כל אתרי הקניות, וחלק מהתוספים יכולים לאסוף נתונים על פעילות הגלישה של המשתמשים - לכן, מומלץ לקרוא את מדיניות הפרטיות לפני שמתקינים אותם.

נזכיר כי ברכישת מוצרים ביותר מ־75 דולר יהיה עליכם לשלם מס, בהתאם לתקנות היבוא האישי של רשות המסים. לכן, חשוב לשים לב להיקף הרכישות הכולל, ולבדוק מה יהיה גובה המס שתצטרכו לשלם. אז מה שווה להכיר לפני שרוכשים מוצר חדש ברשת? לפניכם התשובות.

PayPal Honey קופונים להורדת המחיר

אחד התוספים הפופולריים החינמיים הוא PayPal Honey, שמחפש ובודק אוטומטית קודי קופונים זמינים ביותר מ־30 אלף אתרים. אם נמצא קוד פעיל, הוא מיושם עם החיסכון הגדול ביותר על עגלת הקניות. יתרה מכך, Honey יכול לחפש בשבילכם מחירים יותר טובים באמזון.

איך זה עובד? עליכם להתקין את התוסף הרלוונטי לדפדפן שלכם. כשאתם רוכשים באתר מסוים, תוכלו לראות את האות h בדפדפן. ואם הוא בצבע כתום זה אומר שהתוסף תומך באתר. כל הקופונים שנמצאים עבור אותו אתר יוארו בצבע ירוק.

בדומה ל־Honey, יש טראקרים נקודתיים לאתרים. דוגמה לזה הוא Keepa, שמיועד נקודתית לאמזון. הוא עוקב אחרי מחירי המוצרים לאורך הזמן, ומודיע כשהם יורדים.

"שם זה זול יותר": התוסף הישראלי

בשנה האחרונה התפרסם תוסף שנקרא "שם זה זול יותר", שהייחוד שלו בכך שהוא פועל על אתרים ישראלים. בדומה למה ש־Honey יודע לספק, גם מבחינת קופונים וגם מבחינת השוואת המחירים, מתקינים את התוסף ונותנים לו לרוץ. כשהוא מזהה עמוד מוצר, הוא יציע לכם אתרים עם מחירים טובים יותר או קופונים שאתם יכולים להשתמש בהם.

לצורך הבדיקה, ניסינו את התוסף. גילינו שאולי יותר זול במקום אחר, אבל הוא עצמו לא בדיוק עובד היטב. כשניסינו אותו ב־KSP הוא לא הצליח לזהות עמודי מוצר, וכשחיפשנו באייבורי מחשב מסוים, הוא הציע תיקי מחשב במקום מוצר דומה של המחשב.

Camelizer: מעקב אחרי מחירים

אחד התוספים המעניינים שכדאי להכיר הוא ה־Camelizer, שעוקב אחרי היסטוריית המחירים ומראה לכם אותה. הנתונים האלה מאפשרים לדעת האם כדאי לחכות מעט לפני הרכישה או שהמחיר נמוך ביחס למה שהיה בחודשים הקודמים, ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות. יתרה מכך, אפשר לסמן לתוסף שיעדכן במייל כשיש מחיר מבוקש מסוים.

ChatGPT וג'מיני: לשאול את הצ'אטבוטים

כפי שהם מסייעים בשורה ארוכה של תחומים, הצ'אטבוטים השונים כמו Gemini של גוגל או ChatGPT יכולים לסייע גם ברכישות אונליין. לדוגמה, ניתן להציג להם שאלות כדי להבין את השוני בין מוצרים מסוימים או לדעת מה מוגדר כמחיר טוב או גבוה מדי.

במקרה של ג'מיני, העובדה שהוא מחובר לאינטרנט מסייעת בקבלת מידע זמין ועכשווי יותר, כך שמי שמשלם על גרסת הפרו של ChatGPT ייהנה גם מכך. הצ'אטבוטים יידעו לספק מענה רחב, ולעיתים אף יפנו למקורות שמהם לקחו את המידע.

עם זאת, אם משתמשים רק בצ'אטבוטים ולא במנועי החיפוש, לחברות כמו גוגל יש פתרון כדי עדיין להרוויח כסף - וסביר שישולבו מוצרים ממומנים או מקודמים בצורה לא אורגנית. לכן, צריך לעשות חושבים לפני שמקבלים עצה מצ'אטבוט.

יד שנייה: עשרות אחוזים פחות

לא כל מוצר צריך לרכוש חדש מהניילונים - אפשר גם לקנות יד שנייה. ברגע שהמוצר היה בידיים של מישהו אחר שהשתמש בו מעט או אפילו רק פתח אותו, הדבר עשוי לגרום לירידה משמעותית במחיר.

לכן, אם אתם מחפשים דרך להוזיל בעלויות, ולא חייבים בהכרח מוצר יד ראשונה, ניתן להוזיל את הרכישה הבאה שלכם לעתים בעשרות אחוזים, וכדאי לשקול זאת.

בלאק פריידיי: לחכות לימי הקניות

מדי שנה יש שורה של ימי קניות מיוחדים בינלאומיים כמו בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, חג הרווקים הסיני ועוד. בישראל יש גם ימי קניות כמו Shopping IL. בימים האלה מוצעות הנחות בשיעור גבוה מהמקובל ביתר ימות השנה, כך שאם יש משהו יקר שאתם רוצים לרכוש, כדאי אולי לחכות לנובמבר־דצמבר.

גם בחגי ישראל - כמו חנוכה, פסח וראש השנה - יש מבצעים משמעותיים. חנויות ישראליות רבות, פיזיות ודיגיטליות, מציעות מבצעים ששווים בדיקה.

ישנם עוד כמה טיפים לחיסכון בכסף בקניות ברשת - לדוגמה, מומחים ממליצים לבדוק את האתרים מחוץ לשעות השיא, כי חנויות שונות מציעות הנחות והטבות בשעות לא שגרתיות. לצד זאת, אם יש לכם קודי קידום, מבלוגרים או משפיענים, כדאי להשתמש בהם.

 

עוד כתבות

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: ישראל באולטימטום לחמאס: עסקה תוך שבוע - או כניסה לרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים