גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock
10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

למרות מגמת המימושים בוול סטריט בימים האחרונים, המדדים המובילים שם עדיין מציגים תשואות חיוביות מתחילת השנה, עם עליות של 4%-5%, כשבחודשים האחרונים הם אף רשמו שיאים חדשים. מדד S&P 500 למשל רשם את הרבעון הטוב ביותר שלו מאז 2019 ברבעון הראשון של 2024. על רקע המגמה החיובית המתמשכת, שהחזיקה מעמד למרות המצב הגיאופוליטי העולמי והעיכוב הצפוי בהורדת הריבית על ידי הפד, בשל נתוני האינפלציה האחרונים, יש מי שמעלה את החשש כי ייתכן שהתפתחה בועה חדשה בשוק המניות.

שוק ההון מלא בנתונים סותרים. מה באמת עומד לקרות לשווקים? 
WSJ | תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה  
תחזיקו מזומן: ההמלצה החריגה של מנהל ההשקעות 

באופנהיימר כתבו השבוע כי מגמת העלייה בשווקים שנמשכה לאורך כל 2023 וגם השנה, והסנטימנט החיובי מצד המשקיעים, הובילו לשיאים במדדי המניות. לדבריהם, "אפיקי צמיחה ממשיכים להוביל, אך בניגוד לשנה שעברה מגמת העליות לא הייתה מוגבלת במיוחד למניות 'צמיחה', אלא רחבה יותר, וכללה גם סקטורים רבים המוגדרים בתוך אפיקי 'ערך', כמו האנרגיה והפיננסים".

עם זאת באופנהיימר סבורים שהמשקיעים סלקטיביים יותר (כנראה ביחס לתקופת הבועה במניות הטכנולוגיה של שנת 2021), ומתחשבים בתמחור יחסי מול שיעורי צמיחה ורווחיות, מה שגרם לאפיקי צמיחה מסוימים להציג ביצועי חסר על רקע תמחור גבוה.

לקראת עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה, באתר Business Insider ריכזו לאחרונה רשימה של עשר חברות גדולות שנסחרות בוול סטריט (כולן עמדו בשווי של למעלה מ־10 מיליארד דולר בסוף חודש מרץ) שהתמחור שלהן הוא היקר ביותר. זאת, על בסיס היחס בין שווי השוק למכירות החברה. עם זאת, כאמור, בימים האחרונים המגמה הייתה שלילית יותר בשווקים, וגם ברוב המניות שברשימה היו מימושים, שהקטינו את השווי שלהן.

כפי שניתן לראות, חלק מהחברות היקרות מושפעות מטרנד ה־AI, אך יש גם כאלה שרחוקות מאוד מהתחום - לדוגמה, רשת מסעדות של מזון מהיר או חברת תוכנה שידועה בהחזקות הביטקוין הגדולות שלה. כך או כך, בביזנס אינסיידר מתריעים שייתכן כי העליות במניות הללו אינן בנות קיימא - קביעה שבימים האחרונים החלה להתממש.

החברה מקליפורניה עוסקת בתחום הפרסום הדיגיטלי, ומציעה תוכנה לאוטומציה של פרסום בזמן אמת. מנכ"ל החברה הוא המייסד ג'ף גרין, שהקים אותה ב־2009 והנפיק אותה בנאסד"ק ב־2016. בשנה הקודמת היא רשמה הכנסות של מעל 1.9 מיליארד דולר, צמיחה של 23%, ורווח נקי Non-GAAP של 628 מיליון דולר (הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים היה 179 מיליון דולר). אנליסטים צופים המשך צמיחה ב־2024 להכנסות של 2.39 מיליארד דולר. בניגוד ל־Business Insider שמעלה חשש שהמניה יקרה, רוב האנליסטים שמסקרים את The Trade Desk ממליצים עליה בהמלצות חיוביות, ומחיר היעד הממוצע למניה גבוה בכ־13% מהמחיר הנוכחי.

פלנטיר היא חברת תוכנה שמתמקדת בתחום ניתוח דאטה, בין היתר באמצעות כלים מבוססי AI. בין מייסדי החברה נמצא גם פיטר ת'יל, שהקים גם את פייפאל. פלנטיר החלה להיסחר לראשונה בניו יורק בשנת 2020 באמצעות רישום ישיר (ללא הנפקה) במחיר של 10 דולר, ומאז היא יותר מהכפילה את עצמה, אם כי איבדה כ־40% מהשיא שבו נסחרה בתחילת 2021. לאחרונה נחשף בגלובס שפלנטיר תמכור לישראל טכנולוגיה מבוססת מודיעין שמסייעת בשדה הקרב.

רשת המסעדות האמריקאית Wingstop מתמחה במכירת כנפי עוף בלמעלה מ־2,200 סניפים שהיא מפעילה. החברה סיימה את השנה שעברה עם רווח נקי של 70.2 מיליון דולר, ועם EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 147 מיליון דולר, עלייה של 36% לעומת 2022. לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניה הוא כ־350 דולר, נמוך מהמחיר שלה בנאסד"ק, אך רובם חיוביים או ניטרליים כלפי מניית ווינגסטופ.

קלאודפלייר מספקת פתרונות אבטחה, תשתיות וביצועי רשת עבור אתרים, אפליקציות ושירותי SaaS. החברה הונפקה בבורסת ניו יורק לפני קרוב לחמש שנים במחיר של 15 דולר למניה, ונסחרת היום במחיר שגבוה מ־90 דולר. לפי התחזית שלה היא צפויה לרשום השנה צמיחה של 27% בהכנסות ושל 9.5% ברווח התפעולי.

קראודסטרייק היא חברת אבטחת סייבר שהונפקה לראשונה בנאסד"ק ביוני 2019, ומאז מנייתה זינקה ביותר מ־800%. החברה האמריקאית פועלת גם בישראל וביצעה שלוש רכישות בארץ, האחרונה שבהן הייתה של פלואו סקיוריטי ב־200 מיליון דולר. נראה שהאנליסטים המסקרים את המניה לא חושבים שהיא יקרה: 45 מחזיקים בהמלצות חיוביות, 4 ניטרליים ואין אף אחד שלילי, ומחיר היעד הממוצע למניה גבוה ב־28% מהמחיר בבורסה.

לג'נד ביוטק היא חברה הנמצאת בשלב המסחרי של חייה, והיא מפתחת ומשווקת תרופות אונקולוגיות ואחרות. ב־2023 רוב הכנסותיה הגיעו משיתופי פעולה שיש לה וכן מהסכמי רישוי. החברה אינה רווחית, וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות ב־2023 הסתכם ב־518 מיליון דולר.

מניית החברה ירדה בשבוע האחרון בכ־8% והשלימה ירידה של כ־13% מתחילת החודש הנוכחי, כך שאם נראה היה שהשווי מנופח, כעת הוא פחות מנופח (יחס שווי שוק למכירות של 31.2, לעומת כ־35.8 בתחילת החודש). שווי החברה גם ירד אל מתחת ל־10 מיליארד דולר.

מניית אנבידיה היא אחת הבולטות בוול סטריט בשנה וחצי האחרונות, והעליות החדות בה מגיעות על רקע העובדה שהיא נתפסת כאחת הנהנות המרכזיות מההתפתחות ב־AI, מה שמשתקף גם בתוצאות הפיננסיות שלה. בשנת הכספים האחרונה הכנסותיה צמחו ב-126% ל־60.9 מיליארד דולר, הרווח הנקי לפי כללי GAAP זינק ב־581% ל־29.8 מיליארד והרווח הנקי Non-GAAP טיפס ב־286% ל־32.3 מיליארד דולר. החברה מייצרת שבבים עבור יישומי AI. יש לה גם פעילות בישראל, ולפני כמה שנים שילמה כ־7 מיליארד דולר תמורת מלאנוקס הישראלית.

חברת השבבים הבריטית Arm Holdings הונפקה לראשונה בספטמבר בשנה שעברה, לפי שווי של 54 מיליארד דולר - ההנפקה הגדולה ביותר בוול סטריט ב־2023. מחיר המניה בהנפקה נקבע על 51 דולר, כלומר המחיר כיום משקף תשואה תלת־ספרתית על מחיר ההנפקה. מניית Arm זינקה ב־50% ביום אחד לאחר שפרסמה דוחות טובים ותחזית חיובית על רקע ביקושים חזקים, בפרט מתחום ה־AI. לפי נתוני Yahoo Finance, רוב האנליסטים שמסקרים את החברה חיוביים, חלקם ניטרליים ורק אחד שלילי, אך מחיר היעד הממוצע למניה נמוך ממחיר השוק.

מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy) היא חברת תוכנה המספקת שירותי בינה עסקית וענן, והיא גם מחזיקה במטבעות ביטקוין. בסוף 2023, לפי דוחות החברה, היו לה 190 אלף מטבעות ביטקוין לאחר שרכשה קרוב ל־32 אלף במהלך הרבעון האחרון של השנה (מאז היא רכשה עוד מטבעות). מחיר הביטקוין עלה מתחילת השנה בכ־40% ביחס לדולר. בחודש שעבר, החברה אף גייסה חוב בהיקף של מאות מיליוני דולרים כדי לרכוש עוד ביטקוין.

בשל ההחזקות הגדולות בביטקוין, כשהמטבע יורד גם המניה מגיבה בהתאם. ב־10 ימים האחרונים הביטקוין איבד כ־15% מערכו (מעל 10,000 דולר), ומניית MicroStrategy נפלה אף יותר, בכ־21.5%.

אסטרה לאבס עוסקת בתחום השבבים לקישוריות בדאטה סנטרים, המתאימים לתשתיות ענן ו־AI. החברה הונפקה לראשונה בנאסד"ק ב־19 במרץ וביום המסחר הראשון שלה המניה זינקה ב־72%, זאת לאחר שגם מחיר ההנפקה היה גבוה מהטווח שאליו החברה כיוונה. אסטרה לאבס הציגה ב־2023 צמיחה של 45% לכ־116 מיליון דולר, וצמצמה את ההפסד הנקי שלה ב־55% ל־26.3 מיליון דולר.
צילום: איל יצהר

עוד כתבות

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים