גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

14:35

הבורסה ננעלה לפני כמה דקות, מוקדם מהרגיל בגלל חול המועד. עליות השערים שאיפיינו את הבוקר התמתנו לקראת הנעילה בעקבות ההסלמה הבטחונית בצפון. 

מדד ת"א ננעל בעלייה של 0.2% ומדד ת"א 90 ב-0.3%. מדד הבנקים ירד ב-0.5%. המתיחות בצפון הורידה גם את המדדים נפט וגז ותשתיות אנרגיה ב-0.9%. הירידות פסחו על המדדים שמושפעים יותר מהנעשה בוול סטריט כגון מדד הצמיחה ומדד הדואליות שעלו ביותר מ-1%. מדד הביומד הוסיף 3%. 

המניות שבלטו לחיוב במדד ת"א 125 הן טלסיס , פריון נטוורק  ואודיוקודס . בלטו לשלילה קרסו נדלן , הבורסה לניירות ערך  וארד 

בשוק המט"ח הדולר שנחלש הבוקר מול השקל, התחזק עתה ונסחר ב-3.766 שקלים לדולר. בשוק החוב, תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים ירדה ב-5 נקודות בסיס ל-4.73%. 

14:05

ההתפתחות הבטחונית בצפון בה צה"ל ביצע תקיפות בפאתי עיתא א-שעב וראמיה שבדרום המדינה מורידה את המדדים המובילים שנסחרו הבוקר בעליות - מדד ת"א 35 נסחר בירידות של 0.2%, הבנקים יורדים ב-1%. מדד ת"א 90 שלא מושפע מהבנקים מוסיף ועולה ב-0.4%. המתיחות בצפון מורידה גם את מדד נפט וגז ב-0.9%. 

הירידות פוסחות (בינתיים) על המדדים שמושפעים  יותר מהנעשה בוול סטריט כגון מדד הצמיחה ומדד הדואליות שעולים ביותר מ-1%. מדד הביומד מוסיף 3%. 

בשוק המט"ח הדולר שנחלש הבוקר מול השקל, מתחזק עתה ונסחר ב-3.766 שקלים לדולר. בשוק החוב, תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים יורדת ב-5 נקודות בסיס ל-4.73%. 

13:04

למרות ההתפתחות הבטחונית בצפון בה צה"ל ביצע תקיפות בפאתי עיתא א-שעב וראמיה שבדרום המדינה, המדדים המובילים נסחרים עדיין בעליות, אם כי מתונות יותר.  ת"א 35 עולה ב-0.5% ות"א 90 ב-0.8%. מדד הבנקים עבר לירידה של כ-0.4%. מוקדם יותר טיפסו המדדים המובילים ביותר מ-1%. 

חברת ההתחדשות העירונית אב-גד  חתמה על מזכר הבנות למכירת מלא הזכויות בשטח של 5 דונם המשקף 20 מגרשי משנה המיועדים לבנייה בשכונת גבעת אולגה שבחדרה בסכום כולל של 49 מיליון שקל. החברה תרשום רווח של 17.3 מיליון שקל.

12:13

המסחר בתל אביב מתנהל כעת במגמה חיובית כשהמדדים המובילים עולים ב-0.7%, מדד הבנקים עבר כעת לירידה קלה. 

במדד ת"א 125 בולטות לחיוב מניות פריון נטוורק , כלל ביטוח  ונובה . יורדות נאוויטס פטר יהש  והבורסה לניירות ערך 

חברת מאסיבית  העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירת מדפסות תלת-מימדיות וחומרי הדפסה פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון של השנה - ההכנסות הסתכמו ב-812 אלף דולר לעומת 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה, ירידה של 75%. החברה מכרה ברבעון שתי מדפסות בלבד לעומת שמונה בתקופה המקבילה.

לפי החברה הסיבה לירידה במכירות היא המצב הגיאו-פוליטי בישראל ומעמדה של ישראל אל מול השווקים הגלובליים. 


10:40

בשוק המט"ח המקומי נרשמת כעת נסיגה בדולר מול השקל. המסחר שחוזר לפעילות לאחר חופשה ממושכת - יום המסחר האחרון היה בשישי, 19 באפריל, שכן בראשון לא פורסמו יציגים כמקובל וכך גם בימי החג שני-ושלישי.

הדולר נסחר סביב 3.76 שקלים, ירידה של 0.6% ביחס ליציג שנקבע בשישי, היורו עם תנועות קלות, נסחר בסביבת 4.02 שקלים.

10:55

אלארום  הדואלית מזנקת במסחר לאחר שבאתר סיקינג אלפא פרסמו מאמר על החברה תחת הכותרת: "חלוצה בתחום עיבוד הנתונים וצומחת בשיעור דו ספרתי". החברה  הנסחרת בשווי שוק של כחצי מיליארד שקל מפתחת פתרונות גישה לאינטרנט ואיסוף נתונים מקוונים. 

בסיקינג אלפא מציינים שהחברה הגדילה את תזרים המזומנים שלה ב-50% ברבעון הראשון השנה, שהחברה פועלת בשוק שצומח ב-30% בכל שנה ושיש לה (לאלארום) גמישות פיננסית, לחברה אין חובות כך שתוכל לגדול באופן לא  אורגני. 

10:40

השקט הבטחוני היחסי והעליות בוול סטריט נותנים רוח גבית לשוק המקומי - המדדים המובילים עולה ביותר מ-1% ובין המדדים הענפיים בולטים בעיקר מדד הצמיחה ומדד החברות הדואליות שמוסיפים כ-1.9% לערכם.

בתוך המדדים הנ"ל בולטות נובה , פריון נטוורק , אודיוקודס  ונייס 

אקסיליון , חברה קטנה שמפתחת מערכות תוכנה מבוססת בינה מלאכותית לניהול מערך התחבורה, מזנקת לאחר שחתמה על פיילוט מסחרי בארצות הברית בשיתוף עם אגף התחבורה של מדינת צפון קרוליינה וחברת Kimberly-Horn. הפיילוט צפוי להתחיל במהלך התקופה הקרובה. הפיילוט ינטר כ-10,000 צמתים באזור צפון קרוליינה. 

10:03

המסחר בבורסה המקומית נפתח הבוקר בעליות שערים - מדד ת"א 35 עולה ב-1.2% ומדד ת"א 90 ב-0.7%, מדד הבנקים מוסיף 0.8%. 

מניות שבולטות הבוקר במדד ת"א 35 הן קבוצת עזריאלי , דלק  וטאואר 

 קבוצת דלק:  נחתמה העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה. לאחר השלמת העסקה קבוצת דלק תישאר בעלת השליטה באיתקה ותחזיק בכ-52.7% מהון המניות של איתקה, Eni UK תחזיק בכ-37.3% מהון מניות איתקה, ו-10% ממניות איתקה יוחזקו בידי הציבור.

השלמת העסקה צפויה להגדיל את יכולת ההפקה היומית של איתקה ליותר מ-100,000 שווה ערך חביות נפט ליום, וזאת כבר במחצית השנייה של שנת 2024. העסקה צפויה לייצר תזרים מזומנים משמעותי שיאפשר לאיתקה לחלק דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של עד 500 מיליון דולר בכל אחת מהשנים 2024 ו- 2025.

מיזוג העסקים בין החברות אמור, כך מקווים בדלק לייצר פורטפוליו חזק עם פוטנציאל צמיחה לטווח ארוך ופלטפורמה להמשך גידול הפעילות של איתקה באנגליה ומחוצה לה. 

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, בעלת השליטה באיתקה: "העסקה מהווה הבעת אמון בנכסים של איתקה ובפוטנציאל הצמיחה של החברה. המהלך האסטרטגי יביא להצפת ערך, ויהפוך את איתקה לשחקן מרכזי בים הצפוני, עם נכסים מצוינים ותזרים מזומנים משמעותי שצפוי לגדול בעקבותיה". 

08:23

במסחר במט"ח, אחרי שביום שני הדולר נגע ברמה של 3.8 שקלים, הוא מאבד גובה ונסחר ברמות של 3.76 שקלים לדולר וב-4.02 שקלים לאירו. 


חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה 

08:05

1. שוקי המניות

המסחר בתל אביב צפוי לחזור הבוקר מחופשת החג במגמה חיובית. זאת לאור יומיים של עליות בוול סטריט ולאור השקט (היחסי והשברירי) הבטחוני. למרות זאת המסחר צפוי להיות תנודתי ויושפע בימים הקרובים הן מההתפתחויות הביטחוניות והן מהנעשה בוול סטריט - שם מצפים שלושה ימים סוערים במיוחד: ענקיות הטכנולוגיה ידווחו על תוצאות הרבעון ומדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE) שיפורסם בשישי. כל אלה יהדהדו אל השוק המקומי.

ביום ראשון, ערב החג נצבעה בדרך כלל הבורסה בירוק, מדד ת"א 35 הושפע לטובה ממדד הבנקים שעלה בכ-4% ולרעה ממניות הטכנולוגיה הגדולות. מדד ת"א 90 הוסיף 1.4% לערכו.

בשני ימי החג, נפערו פערים במניות הדואליות שיסגרו מן הסתם הבוקר, רובן עם פערים חיוביים, טבע  ונייס  המובילות את מדד ת"א  35, חוזרות עם פער חיובי של 1.4% ו-2% בהתאמה, נובה  עם פער חיובי של 3.5%. 

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל 

הבורסות באסיה נסחרות הבוקר בעליות - מדד הניקיי עולה ב-2%, שנחגחאי ב-0.3%, הנג סנג ב-1.7% והקוספי הדרום קוריאני ב-1.9%. 

גם החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בעליות של כ-0.4%. 

אתמול בלילה, בהובלת מניות השבבים, ננעלה וול סטריט בירוק - הנאסד"ק קפץ ב-1.6%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.7% וה-S&P 500 הוסיף לערכו כ-1.2%. 

ספוטיפיי טכנולוג'י , חברת הזרמת המוזיקה עקפה את הציפיות בוול סטריט לרבעון הראשון וזינקה בכ-14% למרות צמיחת משתמשים איטית מהתחזית. ג'ט בלו איירווייס  צנחה ב-19% בעקבות תחזית שלילית מהצפוי. 

מניית טסלה  זינקה במסחר המאוחר בכ-12% לאחר שדיווחה את תוצאות הרבעון הראשון, החברה אמנם פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012, אבל דיווחה כי בכוונתה להאיץ את הייצור של מכוניות חשמליות במחירים נגישים יותר.

המשקיעים יחכו היום בדריכות לנעילת המסחר עת תפרסם מטא (פייסבוק)  את תוצאות הרבעון  הראשון. צפי האנליסטים הוא רווח של 4.32 דולר למניה ו-36 מיליארד דולר בשורת ההכנסות, וזאת לעומת 2.2 דולר למניה ו-28.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מחר צפיויות גם אלפאבית (גוגל) ומיקרוסופט לדווח. 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי השבוע נפתח בהתמתנות מסוימת בתשואות על איגרות החוב של ממשלת ישראל, אך הן עדיין נסחרות ברמות שיא שלא נראו מאז שנת 2011 (תשואה של 4.81%). גם פרמיית הסיכון על איגרות החוב הללו (CDS) זינקה לשיא כל הזמנים ועקפה את הרמות של תחילת המלחמה. שני האינדיקטורים הללו יכולים ללמד על ההשפעות של הורדות הדירוג שסופגת ישראל בחודשים האחרונים.

בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו לכל אורך העקום בשבוע שעבר. התשואה ל־10 שנים עלתה לרמה של 4.62% בעיקר בשל הציפיות להתרחקות הורדות הריבית.

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות 

3. שוקי הסחורות והמטבעות

במסחר במט"ח, אחרי שביום שני הדולר נגע ברמה של 3.8 שקלים, הוא מאבד גובה ונסחר ברמות של 3.76 שקלים לדולר וב-4.02 שקלים לאירו. 

מחיר הנפט נסחר הבוקר ללא שינוי וב-83 דולר לנפט אמריקאי ו-88 דולר לחבית לנפט מסוג ברנט. 

בשבת האחרונה, הביטקוין עבר את החציה הרביעית מאז השקתו. אירוע שמתרחש אחת לארבע שנים ובו חציית תגמול הכרייה לכורה. החציה הנוכחית חתכה את התגמול ל-3.125 ביטקוין לכורה. האירוע קרה כאשר המחיר למטבע עמד על 63,977 דולר, ומאז השלים עליה של כ1.75% ונכון לעכשיו עומד על כ-66,600 דולר. בנוסף לאירוע החציה, הושק פרוטוקול חדש בשם רונס "Runes" הצפוי להוסיף פונקציונליות וערך רב לרשת הביטקוין.

בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים, פרוקסיביט, טוענים שהחציה הרביעית של הביטקוין מהווה צומת דרכים חשובה עבור כל המעורבים בעולם הקריפטו והבלוקצ'יין, עם השפעות שעשויות להרחיק לכת ולשנות את פני השוק לשנים הבאות. "בהסתכלות היסטורית, במהלך החודשים שלאחר החציה הביטקוין עולה בצורה משמעותית בין היתר בעקבות כך שכמות הביטקוין שהכורים מסוגלים למכור מצטמצם. באירוע החציה הקודם, במאי 2020, הביטקוין עלה בתוך כשלושה חודשים מאז אירוע החציה בכ-40% מרמה של 8.250 דולר לביטקוין במאי 2020, לרמה של כ-12,000 דולר לביטקוין באוגוסט 2020".

"אבל הספקולציות על השפעות החציה על מחיר הביטקוין מגוונות: יש המעריכים שההשפעות כבר מחושבות במחיר ולכן לא תהיה השפעה מיידית משמעותית, בעוד אחרים צופים ירידה או אף ראלי במחיר. כל אלה משקפים את האי ודאות הטמונה בשוק הקריפטו ובמערכת הביטקוין בפרט".

4. מאקרו

בארה"ב מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד באפריל ל-49.9 נקודות. הצפי המוקדם עמד על 52 נקודות. במקביל, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים ירד ל-50.9 נקודות באפריל מ-51.7 נקודות בחודש הקודם (צפי: 52 נקודות). 

בהמשך השבוע צפויים להתפרסם בארה"ב מספר אינדיקטורים כלכליים חשובים, ביניהם אומדן ראשון לצמיחה ברבעון הראשון של 2024. בלידר שוקי הון מדגישים כי הציפיות בשוק הן להתרחבות של 2.5% בתמ"ג, אך לפי הערכתם צפויה צמיחה מעט חזקה יותר לכיוון של 3%. "בסך הכול, הנתונים הכלכליים בארה"ב מחזקים את ההערכה שאין סיבה כלכלית להוריד את הריבית בקרוב", כתבו בלידר. "הן הצריכה הפרטית והן סקרי התעשייה מצביעים על חוזקה, למרות החולשה בשוק הנדל"ן. ברקע האינפלציה ממשיכה להיות גבוהה מדי".

בשישי יתפרסם מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב ה־PCE, שצפוי לשפוך אור נוסף על מסלול הריבית בארה"ב.

5. תחזית

בבנק אוף אמריקה המליצו בימים האחרונים על שתיים מענקיות הטכנולוגיה. 

הראשונה היא אפל שלמרות הנסיגה במחיר המניה, זוהי הבחירה הראשונה של הבנק ל-2024. אפל  ירדה בכ-13% מתחילת השנה - החברה סבלה הן מהתיקון הכללי בשווקים, הביקוש היורד לאייפונים והתחרות הגוברת. למרות כל הנ"ל, בבנק אוף אמריקה רואים את הפוטנציאל בטווח הארוך - שם מאמינים שהתשואה על ההון של החברה תזנק תודות להכרזות האחרונות על מוצרי הבינה המלאכותית היוצרת, ההשקה הקרובה של אייפונים חדשים והצמיחה ברווח הגולמי בכל רבעון ורבעון.

השנייה היא מיקרוסופט  לגביה סבורים בבנק שהיא בדרך לזינוק של 20%. למרות הסנטימנט השלילי בשוק שהביא לירידות חדות במניות כל ענקיות הטכנולוגיה, בבנק אוף אמריקה מסמנים גם את מיקרוסופט. דוחות ענקית המחשוב צפויים להתפרסם ביום חמישי, ולהערכת בנק אוף אמריקה הן יחשפו צמיחה גבוהה בהכנסות ושורת נתונים חיוביים. הבנק העלה את מחיר היעד של המניה ל־480 דולר בדירוג קניה, שמשקף עלייה של 20% במחיר המניה, בזכות השיפור בשירותי הענן של החברה והפעילות ה־AI שלה, כולל ההשקעה ב־Open AI.
.

עוד כתבות

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל