שווי הווילות באיי יוון צנח בכ-45%: וילה מוצעת ב-750 אלף אירו

"זה מקום מפחיד לביצוע השקעות כרגע" ■ יוון מתכוונת להעלות את "השווי ההוגן" שניתן לנכסי הנדל"ן לשם חישובי עלויות המס כבר בשנה הבאה - מה שמרתיע את הקונים העשירים ואת כוכבי הוליווד

שוויין של הוילות באיי יוון המשופע במיליונרים וכוכבים הוליוודיים צנח בכ-45% על רקע משבר החוב של המדינה אשר הקטין את הביקושים לבתי קייט במדינה.

וילה בנויה למחצה באי מיקונוס שבים האגאי מוצעת על ידי חברת תיווך אתונאית בתמורה ל-2 מיליון אירו, לאחר הפחתת מחירה בכחצי מיליון אירו. אותו המתווך גם מחפש קונה לבית בו 3 חדרי שינה באי קורפו בעבור 750 אלף אירו, לעומת 1.4 מיליון אירו שביקשו המוכרים במקור. עד כה לא הוגשו הצעות לקניית הנכס. לכל המתעניינים - סוכנות התיווך נקראת PloumisSotiropoulos.

"זה מקום מפחיד לביצוע השקעות כרגע" אמר מייק ברנהולץ, מתווך בסוכנות Prestige Property Group המתמחה בשיווק נכסי נדל"ן באיי יוון. "המצב אינו צפוי להשתפר עד אשר התמונה הכלכלית תתבהר".

ביוון הגובלת באלבניה, מקדוניה, בולגריה וטורקיה ישנם יותר מאךף איים ואת חוף הים העשירי באורכו בעולם. המדינה מושכת כ-15 מיליון תיירים מדי שנה, כך על פי נתוני הלמ"ס היווני.

ירידות מחירי בתי היוקרה שנרשמו גם בספרד שם נרשמה ירידה של 8%-10% מהשיא ב-2008, כמו גם בפורטוגל ובאיטליה, היו מתונות יותר מהירידות שנרשמו ביוון.

יוון מתכוונת להעלות את "השווי ההוגן" שניתן לנכסי הנדל"ן לשם חישובי עלויות המס כבר בשנה הבאה. הכנסות המדינ צפויות לעלות בשל כך, העריך לאחרונה שר האוצר היווני."עלויות המס הם בהחלט גורם מעורר דאגה בעיני המשקיעים ביוון" אמר ליאם ביילי, מנהל חברה למחקר בתחום הנדל"ן בלונדון והוסיף כי "גורם המס מכוון ישירות לכיסם של הקונים בעלי האמצעים".