משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן • משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

דורון כהן / צילום: איל יצהר
דורון כהן / צילום: איל יצהר

מי יהיה יו"ר רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, שאמונה על 2.5 טריליון שקל של כספי ציבור? מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, דורון כהן, הוא המועמד המועדף על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לתפקיד הרגולטור הפיננסי המפקח על גופים חוץ-בנקאיים, ובהם חברות ביטוח, קרנות פנסיה, גמל והשתלמות, וכן על מתן שירותים פיננסיים מוסדרים כגון נותני אשראי חוץ-בנקאי, שירותי תשלום והעברת כספים, חברות פינטק ונותני שירותים פיננסים במטבעות וירטואליים.  

שני שמות נוספים שנחשבים למועמדים הם ממלא-מקום יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן. לפי הידוע לגלובס, באוצר פועלים כדי להביא את מועמדותו של דורון כהן בפנים ועדת האיתור.

בלעדי | בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים
עסקה בגודל פי 2 משוויה: החברה הביטחונית שמזנקת

כחלק מההליך הרגיל הכרוך באישורם של מועמדים לתפקידים בכירים בשירות המדינה, משרד המשפטים בוחן ניגודי עניינים אפשריים שלהם. במקרה של כהן ניגוד העניינים הפוטנציאלי נוגע בשתי נקודות עיקריות: הראשונה היא קרבת דם בינו לבין דירקטורית במגדל, אחד הגופים המפוקחים על-ידי רשות שוק ההון. כהן הוא אחיה של מעיין כהן-מועלם, המכהנת כדירקטורית בלתי תלויה במגדל חברה לביטוח. השני נוגע להיותו יו"ר של חברת האשראי החוץ-בנקאי קרדיטו, שמחזיקה ברישיון מטעם רשות שוק ההון.

פרט לתפקידו באוצר, כהן שימש בעבר כמנכ"ל וכדירקטור בדסק"ש וכן כמנכ"ל סלקום. 

בינואר האחרון פורסם בגלובס לראשונה כי למעלה משנה וחצי לאחר שבראש רשות שוק ההון משמש גל כממלא-מקום, מבלי שמונה יו"ר קבוע, הוקמה סוף-סוף ועדת איתור. מאז חלפו למעלה מ-3 חודשים.