אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח • עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA
רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, ולאחר שמקורות ישראלים העריכו שזהו ניסיון הטעיה, לשכת ראש הממשלה מסרה הערב (שני) כי "קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על חמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה". עוד נמסר כי "אף שהצעת חמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל". 

במקביל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על הפגזות אינטנסיביות ברפיח ועל כניסה קרקעית של כוחות למזרח העיר. דובר צה"ל עדכן כי "כוחות צה"ל תוקפים ופועלים כנגד מטרות של ארגון הטרור חמאס באופן ממוקד במזרח רפיח".

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הודיע הערב לקטאר ולמצרים על הסכמות ל"תנאי הפסקת האש". גורמים בכירים בישראל הבהירו כי "חמאס לא הסכים להצעה שנידונה בין ישראל למצרים, ולישראל לא הוצגה שום עסקה. מדובר בהטעייה של החמאס שמטרתה להציג את ישראל כסרבנית לעסקה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) התייחס להודעת חמאס ואמר כי "לתרגילים והמשחקים של החמאס יש רק תשובה אחת: פקודה מיידית לכיבוש רפיח. הגברת הלחץ הצבאי, והמשך כתישתו המלאה של חמאס, עד הכרעתו המוחלטת". שר התפוצות עמיחי שיקלי (הליכוד) פרסם ברשת X תמונה עם הכיתוב "פאק חמאס".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12