מצננים את המסך: מותגי המזגנים משתלטים על הפסקת הפרסומות

טורנדו, אלקטרה ותדיראן מתברגים במקומות הרביעי, השישי והשביעי בזכירות, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק לאומי והמהלך המשותף עם ארקיע, והאהובה ביותר - בפעם השמינית - שייכת לביטוח 9

מורגן פרימן בקמפיין תדיראן / צילום: צילום מסך
מורגן פרימן בקמפיין תדיראן / צילום: צילום מסך

רגע לפני שהקיץ מגיע באופן רשמי, חברות המזגנים דואגות להפגין נוכחות מרשימה בהפסקת הפרסומות הישראלית. שלוש מתוכן מתברגות השבוע בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה, וכל אחת מהן בוחרת באסטרטגיה אחרת - מבלי לוותר על שימוש בפרזנטורים מוכרים מאוד.

השינויים בשופרסל נמשכים: תיפרד ממשרד הפרסום גיתם
לקראת יורו 2024: בתחרות בין מותגי הספורט, נייקי מנצחת

הראשונה היא טורנדו, שעלתה השבוע עם סרטון חדש במסגרת הקמפיין למזגן האינוונטר. נעמי לבוב לובשת את דמות האישה המעצבנת אך מצחיקה (כמו קודמתה בתפקיד), כשהפעם היא לא עושה 'פאדיחות' לבת שלה - אלא מביכה את עצמה ישירות מול מתקין המזגנים, שמטפס עם המעלית למקום הרביעי בזכירות.

החברה השנייה היא אלקטרה, שנפרדה משלישיית "מה קשור", ועלתה בקמפיין עם שלושה פרזנטורים חדשים - ברק בכר, לירון ויצמן ודר זוזובסקי. כל אחד מהם מופיע לבדו בסרטון קצר וכמעט מינימליסטי, שבו הוא נכנס לסלון ענק, מתיישב על ספה ענקית, ואומר משפט אחד: "אם שואלים אותי, ברור שאלקטרה". ככה פשוט, מקום שישי בזכירות.

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך
 נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך

חברת המזגנים השלישית היא תדיראן, שבעזרת הפרזנטור זוכה האוסקר מורגן פרימן פונה לרגשות האשמה של הצופים: "תארו לעצמכם, אם בלחיצת כפתור לכם ולמשפחותיכם יכולים להיות חיים הרבה יותר טובים, הייתם לוחצים על זה?", כשהכוונה היא לשלט של המזגן. נראה שהפנייה הישירה עוזרת, והפרסומת מתברגת במקום השביעי בזכירות.

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לבנק לאומי, שלרגל הקיץ ובמקביל לעליית מחירי הטיסות, יצא בקמפיין הנחות משותף עם חברת התעופה ארקיע. המהלך עלה בהשקעה גבוהה יחסית לקמפיין חסויות (מעל 165 אלף שקל), מה שעשוי להעיד על החשיבות המיוחסת למהלך. אגב, הפרזנטור גל תורן אינו נכלל בו.

דר זוזובסקי בקמפיין אלקטרה / צילום: צילום מסך
 דר זוזובסקי בקמפיין אלקטרה / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר - בפעם השמינית (!) - שייכת לביטוח 9, לאודי כגן ולמיונז שכבר לא בתוקף. מתברר שגם אחרי יותר מחודשיים מאז שעלתה, ההומור שלה כן בתוקף. עם זאת, פרסומת חדשה בסדרה כבר קיימת (דברו עם נאחצ'ה) - ומעניין יהיה לעקוב אחר ביצועיה בשבועות הקרובים.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, בזק היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר עם כמיליון שקל. במקום השני מבחינת השקעה נמצא בנק מזרחי טפחות עם כמיליון שקל עבור קמפיין "למי קראת עסק קטן", והגוף השלישי מבחינת השקעה הוא טורנדו עם כ-800 אלף שקל. כל המפרסמים הללו התברגו בדירוג.

ענף המזון משגר רק נציג אחד למדד, מילקי של שטראוס - עם פרסומת קצרה וצנועה בהרבה מקודמתה. גם כאן אילן פלד וגיה באר גורביץ' מככבים, ואפילו השיר הוא אותו שיר, אבל העיקר שיש חתנון נון נון נון נון.

המשרד האהוב 
גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9) ומקאן ת"א (פרטנר וטורנדו) אחראים לפרסומות האהובות ביותר.

ההשקעה בפרסום צונחת
מ-32 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-27 מיליון שקל השבוע.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.