לוין הציע למנות את יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון ונתקל בהתנגדות עזה

הצעתו של שר המשפטים - למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון למשך שנה - נתקלה בהתנגדות השופטים, חברי לשכת עורכי הדין וח"כ קארין אלהרר • ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית והמשך ההפיכה המשטרית - לא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה"

שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף
שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף

שר המשפטים יריב לוין הציע היום (ה') בישיבה של הוועדה לבחירת שופטים למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון למשך שנה.

הצעתו של לוין נתקלה בהתנגדות השופטים, חברי לשכת עורכי הדין וחברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד. 

15 שופטים חדשים מונו לבתי הדין לעבודה. הרשימה המלאה
פוגלמן על אי-מינוי נשיא לעליון במשך 7 חודשים: "מצב חסר תקדים"
האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים
מה הקריטריון למינוי שופטים לעליון? הוועדה דנה בנושא ולא הגיעה להסכמות

נשיא בית המשפט העליון הוא זה שימנה את ועדת החקירה הממלכתית לבחינת ה-7 באוקטובר. באוקטובר פורש ממלא-מקום נשיא העליון עוזי פוגלמן, והשופט יצחק עמית צפוי להתמנות במקומו כממלא-מקום, והוא גם השופט הוותיק ביותר, שאמור להתמנות לפי שיטת הסניוריטי - אותה שיטה שלוין מנסה לבטל מאז נכנס לתפקידו כשר המשפטים.

אלרון פורש בעוד שנה וחצי, ולכן ההצעה של לוין הייתה למנותו במינוי זמני. כאמור, להצעה אין היתכנות, מאחר שרוב חברי הוועדה (6) מתנגדים לה נחרצות. 

באוגוסט 2023 הודיע אלרון כי יתמודד לתפקיד נשיא בית המשפט העליון למרות שיטת הסניוריטי הנהוגה בישראל מזה עשרות שנים. 

ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית והמשך ההפיכה המשטרית" 

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, מסר: "שר המשפטים, בשיתוף השרה המשיחית סטרוק, מוכיח פעם נוספת שההפיכה המשטרית עודנה בוערת בעצמותיו, עם הצעה שערורייתית שמטרתה להמשיך ולקדם את הרס מערכת המשפט, להשתלט פוליטית על מינוי נשיא בית המשפט העליון ובדרך לשלוט בוועדת החקירה הממלכתית על אסון ה-7 באוקטובר.

"לא נקבל את הצעתו של השר שמונע בבריונות את בחירת נשיא העליון בוועדה לבחירת שופטים, ולא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה מקום המדינה, השיטה היחידה שמבטיחה אי-תלות פוליטית של נשיא העליון בשר הממנה ובשלטון".