גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

גבול לבנון / צילום: Shutterstock
גבול לבנון / צילום: Shutterstock

עדכונים שוטפים

22:40 - המשט מטורקיה לא יצא היום לכיוון הרצועה, המארגנים: "ישראל מפעילה מהלכים דיפלומטיים"

לפי גורמים בטורקיה, מארגני המשט טענו כי "ישראל מפעילה מהלכים דיפלומטיים נרחבים למנוע את המשט". לטענת המארגנים, גורמים בישראל לחצו על גינאה-ביסאו שלא לאשר את הנפת הדגל שלה על הספינה המרכזית של המשט "אקדניז". הדין הבין-לאומי הימי קובע כי אסור לספינה להפליג ללא דגל. אם כן - זו עילה למעצר.

20:38 - מטח ש לכ-10 רקטות שוגר מלבנון לצפון הגולן. לא הופעלו התרעות, כל הרקטות נפלו בשטח פתוח. אין נפגעים

20:30 - שר ההגנה האמריקני אוסטין לויד: איראן צריכה להטיל ספק ביעילותן של מערכות הנשק שלה לאחר כישלון המתקפה על ישראל

20:00 - צה"ל מאשר: חיסלנו מחבל בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האיסלאמית בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את המחבל מצעב חלף, בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האיסלאמית בלבנון, שקידם מתווי טרור רבים נגד ישראל. המחבל פעל בשיתוף פעולה עם שלוחת חמאס בלבנון, תוך תיאום וביצוע פעולות טרור נגד ישראל.

19:35 - האו"ם חוקר 14 עובדי אונר"א שישראל האשימה בהשתתפות באירועי 7.10

דובר מטעם האו"ם אמר כי האו"ם חוקר 14 עובדים של אונר"א שישראל האשימה בהשתתפות באירועי 7 באוקטובר. על פי הדובר, שלושה מקרים הושהו לאחר שישראל לא הביאה מידע מספק, ושבעה מקרים הובאו לטיפול האו"ם במהלך מרץ ואפריל. בנוסף, חוקרי האו"ם יבקרו בפעם השנייה בישראל במהלך חודש מאי.

19:30 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "אני חושב שיש מומנטום חדש בשיחות המו"מ"

היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן אמר בריאיון ל-MSNBC. "אני מאמין שיש מאמץ מחודש עם קטר, מצרים וישראל כדי לנסות למצוא דרך להתקדם בשיחות. אני חושב שיש מומנטום חדש".

19:24 - דובר האו"ם: חוקרי האו"ם יבקרו בישראל בפעם השנייה בחודש מאי

18:17 - דיווח: המחוסלים בלבנון השתייכו לארגון הטרור אל-ג'מאעה אל-אסלאמיה, והם תכננו לבצע פיגוע גדול בישראל

17:20 - דובר צה"ל: צה"ל תקף מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים טיר חרפא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, טנקים ירו לצורך הסרת איום במרחבים יארין וא-דהירה שבדרום לבנון.

במקביל לתקיפת צה"ל, דווח בלבנון כי כטב"ם תקף רכב בכפר מידון בבקאע וביצע סיכול ממוקד. על פי ההערכות, שני בני אדם נפגעו. במקביל דווח כי מטוסי חיל האוויר פעלו בכפר כילא, סמוך למטולה.

16:47 - נתניהו על בית הדין בהאג: "לעולם לא נפסיק להגן על עצמנו"

על רקע החשש מצווי מעצר לבכירים ישראלים, רה"מ נתניהו אמר: "ישראל לא תקבל כל ניסיון של בית הדין הפלילי בהאג לערער את זכותה הבסיסית להגן על עצמה. ההחלטות של בית הדין יהוו תקדים מסוכן שמאיים על חיילים ואישי ציבור של כל דמוקרטיה שנלחמת בטרור נפשע. לעולם לא נפסיק להגן על עצמנו".

16:40 - חשד לפיגוע דקירה ברמלה: בת 18 נפצעה קשה סמוך לשוק בעיר

גבר התנפל על בת 18 סמוך לשוק ברמלה ודקר אותה בגבה. לאחר שניסה להימלט - אזרח חמוש נטרל אותו. המשטרה בוחנת את נסיבות האירוע.

16:15 - "תוכנית החירום" של מצרים לקראת פעולה ישראלית ברפיח

גורמים מצריים ששוחחו עם העיתון הפרו-קטרי אל-ערבי אל-ג'דיד' אמרו כי במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לעיר הדרומית ברצועה - שעלולה לצאת לפועל כבר ביום שלישי הקרוב. לפי אותם מקורות, שלושה מחוזות של אזור תעלת סואץ הונחו להעלות כוננות לרמה גבוהה. בנוסף, כחלק מההיערכות למצב חירום, בוטלו חופשות לאנשי רפואה במחוזות אלו.

15:50 - נושאת המטוסים האמריקנית דווייט אייזנהאוור עזבה את ים סוף

לאחר יותר מחמישה חודשים - נושאת המטוסים האמריקנית דווייט אייזנהאוור עזבה את ים סוף ונכנסה הבוקר לים התיכון מתעלת סואץ. נושאת המטוסים הארי טרומן אמורה להצטרף בתקופה הקרובה במקומה לתחום האחריות של הצי החמישי במזרח התיכון.

15:00 - דיווח: שר ההגנה הרוסי נפגש עם מקבילו האיראני: "מוכנים להגדיל את שיתוף הפעולה"

בצל המתיחות בין איראן לישראל: סוכנות הידיעות הרוסית ריה דיווחה היום כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו נפגש עם מקבילו האיראני. שויגו אמר כי רוסיה "מוכנה להגדלת שיתוף הפעולה הצבאי עם איראן".

14:00 - צה"ל פינה את שרידי הטיל האיראני שנפל בדרום

מסוק צה"לי העביר את הטיל במטרה לחקור אותו לנסות ללמוד על איכותו. במערכת הביטחון מנסים להבין את הטווחים והדיוק שלו על מנת לשפר את יכולות היירוט.

13:30 - צה"ל: מיפינו את בית המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר ז"ל

כוחות צה"ל מיפו הלילה את בית המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר לפני כשבועיים. בפעילות נוספת בכפר דאחייה נעצר מבוקש, והוחרם רובה. בכפרים קבטיה, ג'יוס, ג'ילזון ואדנא - נעצרו חמישה מבוקשים נוספים.

לפי הודעת דובר צה"ל, במהלך החג תוגברה האבטחה ביישובים, בצירים ובצמתים המרכזיים ביהודה ושומרון. בשיתוף עם כוחות מג"ב, לוחמי צה"ל אבטחו תפילה המונית במערת המכפלה, והכוננות הגבוהה באזור נמשכת.

13:15 - דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה

דיווח ברשת ABC: שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כתב במכתב ליו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון כי שלושת הגדודים שממשל ביידן מצא כי הפרו זכויות אדם של אזרחים פלסטינים יוכלו להמשיך ולקבל סיוע צבאי מארה"ב מכיוון שישראל נוקטת צעדים כדי להתמודד.

12:40 - סוכל ניסיון פיגוע בבנימין

לוחמי צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע בחוות מכוך שבחטיבת בנימין: כוחותינו עצרו לפני זמן קצר שני מחבלים שהגיעו לחווה בבנימין כשבידי אחד מהם גרזן בכוונה לבצע פיגוע במרחב. לאחר סריקות ברכבם, אותרו גרזנים וסכינים נוספים. המחבלים ואמצעי הלחימה הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

09:50 - דחייה נוספת במשט הטורקי לרצועת עזה

מארגני המשט הטורקי לרצועת עזה הודיעו הבוקר על דחייה נוספת. לפי טענת מארגני המשט, בראשות IHH - ארגון אשר מוגדר בישראל כארגון טרור ועמד מאחורי משט המאווי מרמה ב־2010, ישראל לחצה על גינאה ביסאו למשוך את הדגל שלה מהספינה המרכזית "אקדניז". לפי דיני הים, אסור על ספינה ללא דגל לצאת מנמל, ואם כבר שטה - זו עילה למעצר.

9:45 - אזרח ישראל נהרג מפגיעת טיל נ"ט של חיזבאללה

שריף סועאד, אזרח ישראלי, נהרג הלילה מירי נ"ט להר דב. סועאד, תושב מראס אל עין שבגליל, נפגע מהירי במהלך ביצוע עבודות תשתית כאשר נהג במשאית הנדסית, זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

06:43 - ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות בארה"ב נמשכות

במהלך הלילה עשרות מפגינים פרו-פלסטינים נעצרו בהפגנה באוניברסיטת אוהיו (OSU) בגין הפרות סדר במהלך הפגנה אנטי ישראלית. מפגינים הניפו דגלי חיזבאללה במהלך הפגנה באוניברסיטת פרינסטון שבניו ג'רסי.

ניתוח | הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות 
ראיון | המומחה שמודה: ישראל לא לחצה מספיק על חמאס ולכן אין עסקת חטופים 

04:27 - בגלל הסיוע של ביידן לישראל: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית בערבית התפטרה מתפקידה

הרה רארית, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית בערבית, הודיעה על התפטרותה כמחאה על מדיניות הבית הלבן בנוגע למלחמה של ישראל בעזה. הדוברת עבדה במחלקת המדינה כ-18 שנים. במכתב שפרסמה ב"לינקדאין" כתבה: "דיפלומטיה ולא נשק. צריך לתת כוח לשלום ולאחדות". מדובר במקרה ההתפטרות השלישי מהמחלקה בצל המלחמה.

01:26 - חילופי אש במרחב הר דב: חיזבאללה שיגר נ"ט, צה"ל הגיב בירי ארטילרי

כוחות צה"ל תקפו הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי הקרב תקפו את תשתית טרור במרחב כפר שובא, לצד מבנה צבאי במרחב מרכבא. במהלך הלילה זוהו שני שיגורי נ"ט שחצו מלבנון לעבר מרחב הר דב, כוחות צה"ל השיבו ירי ארטילרי ותקפו את מקורות הירי באמצעות טנקים.

תיעוד מהתקיפות: https://bit.ly/3UztV4M

00:10 - בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה

הטקס המרכזי, שתוכנן להיערך ב-10 במאי, בוטל על רקע הנחיות ביטחון חדשות. נזכיר כי אתמול נעצרו במקום קרוב ל-100 פורעים שהשתתפו בהפגנות אנטי-ישראליות.

23:40 - החות'ים טוענים: תקפנו ספינה במפרץ עדן

הדובר הצבאי של הארגון טען כי החות'ים תקפו ספינה בים האדום, כאות "סולידריות עם הפלסטינים שנלחמים בעזה".

23:11 - דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה

בסוכנות הידיעות דווח כי בשבוע הבא תתקיים בריאד פסגה מדינית שתדון בעתיד הרצועה בצל המלחמה. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להשתתף, וייתכן שגם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון. עוד צפויים להשתתף נציגים מהאיחוד האירופי, ירדן, מצרים, קטאר והרשות הפלסטינית. אחד המקורות אמר שמדובר ב"פגישת משבר לשיחות ראשוניות", שלא צפויות להניב החלטה קונקרטית.

22:08 - הפנטגון: ארה"ב החלה בבניית המזח הזמני מול חופי הרצועה

צה"ל אישר יוזמה חדשה של ציר לוגיסטי מהחוף בעזה (JLOTS- Joint Logistical Over- the-Shore), בהובלת פיקוד המרכז של ארצות הברית. יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי והיא כוללת בניית רציף צף זמני בחופי הרצועה והעברת סיוע מהים לעזה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12 

עוד כתבות

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל"ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

מגמה חיובית בוול סטריט; מניות השבבים מטפסות

הנאסד"ק עולה ב-0.6% ● הדאקס עולה ב-0.5%, בלונדון לא מתקיים היום מסחר ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

משפחות החטופים / צילום: Paulina Patimer

גורם בחמאס: החלטנו להשהות את המו"מ לעסקת חטופים

נשיא ארה"ב ורה"מ שוחחו כחצי שעה, בבית הלבן מבהירים: "עסקה היא הדרך הטובה ביותר להימנע ממבצע ברפיח" • מקור בחמאס: דוחים את חזרת המשלחת לקהיר - עד לתוצאות מאמצי המתווכות • פגיעה ישירה של כטב"ם נפץ במטלה, חיל האוויר תקף בעומק דרום לבנון • הותר לפרסום: סמל מיכאל רוזל נהרג במטח הפצמ"רים אתמול מרפיח לכרם שלום • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהימה את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע