מארק צוקרברג: "פייסבוק תתרחב מאתר אינטרנט למשהו שימושי יותר"

מייסד פייסבוק: "מצד אחד, פייסבוק היא מערכת שבה חיים עשרות אלפי אפליקציות - ומצד שני, רוב הערך שטמון באפליקציות הללו נמצא רק באתר אחד"

"אני מאמין גדול בקונספט של פלטפורמה, ובעתיד פייסבוק תעבור מהמודל של אתר אינטרנט אחד לעבר מודל של פלטפורמה שמאפשרת הרבה אפליקציות, בין אם אינטרנטיות, סלולריות או כאלו שרצות על המחשב האישי", כך אמר מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, בראיון לבלוגר הטכנולוגי רוברט סקובל.

לדברי צוקרברג, העתיד של פייסבוק מתבסס על החזון של פלטפורמה אינטרנטית נרחבת, שתאפשר ל-200 מיליון המשתמשים שלה לתקשר לא רק עם החברים שלהם ברשת אלא גם עם בתי עסק שרלבנטיים למשתמשים. "המטרה שלנו היא להפוך את פייסבוק למשהו שימושי יותר".

צוקרברג הוסיף כי "מצד אחד, פייסבוק היא מערכת שבה חיים עשרות אלפי אפליקציות - ומצד שני, רוב הערך שטמון באפליקציות הללו נמצא רק באתר אחד". לדבריו, "לאורך הזמן, הערך (של האפליקציות הללו) יעבור דה-סנטרליזציה: מפייסבוק בלבד לעבר המערכת האקולוגית של האינטרנט".

הראיון, שניתן למגזין האינטרנטי "ביזנס אינסיידר" ונערך במשרדי פייסבוק, התפרסם גם במיזם החדש שיזם סקובל, Building43 שמעורר עניין רב ואשר הושק בשבוע שעבר.

לדברי סקובל, האתר עתיד להתמקד פחות בדיווחים חדשותיים, ויותר בניתוח מעמיק יותר של חידושים והמצאות באינטרנט, תוך מתן עצות פרקטיות ליזמים בכל הנוגע ליצירת הכנסות מהאינטרנט.