תוך 4 חודשים: השווי של פייסבוק זינק ב-42% ל-9.5 מיליארד דולר

כך על-פי פרסום עסקאות שבוצעו בשוק הפרטי, בהן נמכרו מניות רגילות של החברה לפי 21 דולר למניה - לעומת 14.77 דולר למניה בחודש יולי השנה ■ בשוק מצפים להנפקת החברה תוך 12-18 חודשים

פייסבוק אמנם עדיין לא נסחרת בבורסות, אך שווי המניות שלה בשוק הפרטי זינק ב-42% ב-4 החודשים האחרונים ל-9.5 מיליארד דולר. זאת, לאחר שמספר החברים ברשת החברתית עבר את רף ה-300 מיליון, והחברה דיווחה על מעבר לתזרים מזומנים חיובי.

מניותיה של פייסבוק נמכרות כיום בכ-21 דולר למניה ב-SecondMarket, לעומת מחיר של 14.77 דולר למניה בחודש יולי השנה. SecondMarket, כמו גם Sharespost, הן חברות המאפשרות לעובדיה של פייסבוק בעבר ובהווה למכור את מניותיהם.

במהלך 60 הימים האחרונים בוצעו באמצעות SecondMarket כ-12 עסקאות למכירת מניות פייסבוק, האחרונה בשבוע שעבר.

פיסבוק, הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם, עשויה לבצע במהלך 12-18 החודשים הבאים הנפקה ציבורית - כך מעריכים אנליסטים בשוק.

נציין כי לפייסבוק ישנן גם מניות בכורה, המוחזקות על-ידי מייסדיה ועל-ידי קרנות הון הסיכון שהשקיעו בה בתחילת הדרך. בעת ביצוע הנפקה ציבורית רשאים מחזיקי מניות הבכורה להמיר את אחזקתם למניות רגילות, מה שמאפשר להם למכור אותן לשוק הציבורי בהנפקה - דבר שעשוי להגדיל עוד יותר את שווי השוק של החברה.