בבריטניה מבקשים מהאזרחים הצעות לקיצוצי תקציב - בפייסבוק

ממשלת בריטניה תשתף פעולה עם פייסבוק במיזם שמטרתו לעודד את תושבי הממלכה להעלות הצעות לקיצוץ בתקציב השנתי ■ פנייה דומה לעובדי המגזר הציבורי הניבה 60 אלף הצעות שונות שנאספו בפרק זמן של שבועיים בלבד

ממשלת בריטניה תשתף פעולה עם הרשת החברתית פייסבוק במיזם שמטרתו לעודד את תושבי הממלכה להעלות הצעות לקיצוץ בתקציב השנתי שלה. העיתון "גרדיאן" מדווח כי הממונה על התקציב במשרד האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, כבר פנה לעובדים במגזר הציבורי בבריטניה כדי לשמוע את דעותיהם על הקיצוץ הצפוי בתקציב. לדברי משרד האוצר, הניסיון הניב 60 אלף הצעות שונות שנאספו בפרק זמן של שבועיים בלבד.

כעת, מתרחב המיזם אל כלל האוכלוסייה באמצעות עמוד ייחודי בפייסבוק, שיקבל הצעות בנושא מהציבור עד סוף חודש אוגוסט. "האזרחים מודעים לכך שעל הקואליציה החדשה להתמודד עם הגירעון שהיא ירשה, אם ברצונה להימנע מאסון כלכלי בבריטניה", הסביר אוסבורן. "זו המטרה של התקציב הנוכחי. וכמו שכל משפחה יודעת, כשיש פחות כסף, צריך לחשוב איך להוציא אותו בתבונה. לכן, אנחנו פונים אל הציבור", הוסיף.

קמרון: "אנשים רוצים להשפיע"

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הוסיף כי "אנחנו מאוד מתרגשים לשתף פעולה עם פייסבוק כדי לשתף את הציבור בתוכניות התקציב השנתי. יש רוח אזרחית נפלאה ברחבי הממלכה ואנשים באמת רוצים ליזום ולהשפיע על מה שקורה. אני מאמין ששיתוף הפעולה שלנו עם פייסבוק ייתן להם הזדמנות לעשות זאת", אמר קמרון.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שביקר לאחרונה בבריטניה ואף נועד עם קמרון, אמר כי "הרצון של הממשלה לשתף פעולה עם פייסבוק כדי להגיע אל האוכלוסייה הוא רק תחילת הדרך. אני בטוח שלמשתמשי פייסבוק בבריטניה יש המון רעיונות מצוינים שיכולים לסייע לממשלה ולא רק בנושא התקציב", מסר צוקרברג.

אין זו הפעם הראשונה בה הממשל הבריטי משתמש בכלי החברתי של פייסבוק. באפריל השנה החליטה ועדת הבחירות המרכזית בבריטניה כי כל מבקר בריטי בפייסבוק יישאל אם הוא כבר נרשם להצבעה בבחירות הקרובות, וזאת כדי לעודד קהל צעיר להשתתף בבחירות. אם לא עשה כן, הופנה הגולש לאתר ועדת הבחירות המרכזית, שם יכול היה להירשם להצבעה בקלפי הקרובה למקום מגוריו. לפחות 3.5 מיליון בריטים לא נרשמו בפנקס הבוחרים בבחירות ב-2001, והוועדה חששה כי גם בבחירות הנוכחיות יהיה מספרם נמוך.