עו"ד פייסבוק: "לא בטוח אם צוקרברג אכן חתם על חוזה מחייב"

עורכת הדין הגיבה לתביעה שהוגשה נגד מייסד פייסבוק על כך שכביכול חתם על חוזה ב-2003 שעלול להעביר 84% מפייסבוק לידי איש עסקים מניו-יורק ■ "אני לא בטוחה כי צוקרברג אכן חתם - ספקות רציניות באשר לאמינות המסמך"

לאחר שבשבוע שעבר דווח על תביעה משפטית נגד מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, בטענה לבעלות של 84% מהרשת החברתית, עורכת הדין של החברה אמרה היום (ד') כי היא "לא בטוחה אם החוזה לכאורה עלול להביא להעברת רוב הבעלות על הרשת החברתית הגדולה בעולם לתובע פול סגליה".

"אני לא בטוחה כי צוקרברג אכן חתם על החוזה", אמרה עורכת הדין ליסה סימפסון, אשר העלתה "ספקות רציניות" באשר לאמינותו של המסמך.

פייסבוק שווה היום כ-24.6 מיליארד דולר, ואם בעקבות התביעה צוקרברג יצטרך לוותר על 84% מהבעלות - המשמעויות הכספיות ברורות.

בפייסבוק טוענים כי סגליה שמר על שתיקה בנושא במשך 6 השנים האחרונות, והטענה שלו עכשיו היא לא רלוונטית. בנוסף, החוזה על "The Face Book" נחתם לכאורה רק 9 חודשים לפני שהרשת נוסדה.

נזכיר כי בשבוע שעבר איש העסקים מניו-יורק בשם פול סגליה תבע את מארק צוקרברג בטענה כי 84% מהרשת החברתית הגדולה בעולם שייכת לו. בית המשפט קיבל את טענתו של סגליה והוציא צו מניעה זמני לפייסבוק מהעברת נכסים עד להסדרת העניין.

בתביעה, שהוגשה ב-30 ביוני, נטען כי הסכם שנחתם בין התובע לבין צוקרברג ב-2003 - לפיו צוקרברג היה אמור כביכול לפתח עבור סגליה אתר אינטרנט תמורת 1,000 דולר - מעניק לסגליה בעלות על רוב המניות הפרטיות של פייסבוק, שלימים הפכה לרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם.