עשיתם "לייק"? עמוד הפרופיל בפייסבוק עבר מתיחת פנים

עמוד הפרופיל החדש ברשת החברתית הגדולה בעולם עוצב באופן ויזואלי יותר, ומטרתו היא לעודד משתמשים לחשוף עוד מידע אישי על עצמם

‎‎פייסבוק שוב עוברת מתיחת פנים: במסגרת ראיון שקיים אתמול (א') מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, במסגרת תוכנית התחקירים "60 דקות" של רשת ‏CBS‏, הוא חשף את העיצוב החדש של עמודי הפרופיל האישי של המשתמשים.

עמוד הפרופיל החדש ברשת החברתית הגדולה בעולם עוצב באופן ויזואלי יותר, ומטרתו היא לעודד משתמשים לחשוף עוד מידע אישי על עצמם. כך, בראש עמוד הפרופיל מופיעים הפרטים האישיים של המשתמש, כגון מקום עבודתו או תאריך הלידה שלו, ומתחתיהם מופיעה גלריה של תמונות נבחרות, אותן יכול המשתמש לבחור בעצמו.

פיצ'ר חדש נוסף קשור לרשימת החברים של המשתמש המופיעה בצידו השמאלי של העמוד, אותה ניתן לערוך מחדש ולבחור את החברים ה"מועדפים" על המשתמש. גם תחומי העניין מעוצבים באופן שונה במסגרת מתיחת הפנים.

העיצוב החדש משפיע בעיקר על העמוד האישי, ולא על האופן שבו מוצג התוכן בזרם ההודעות (‏News Feed‏). כן יכולים המשתמשים לבחור בעצמם אם הם מעדיפים את העיצוב החדש או מעוניינים לשמור על העיצוב הקודם, כפי שהיה גם בשינויים הקודמים.

זו הפעם השנייה שבה צוקרברג מתראיין לתוכנית "60 דקות", והפעם ניכר כי הוא התבגר ומרגיש נינוח יותר מול המצלמה. צוקרברג התייחס גם לסרט "הרשת החברתית", שיצא לאקרנים לפני כחודשיים, שבו הוא הוצג בצורה לא מחמיאה, כיזם שגנב את הרעיון לרשת מצמד התאומים ווינקלווס שלמדו איתו בהרווארד.

‏"בסרט הראו כאילו התביעה הזו היא חלק גדול מהסיפור של פייסבוק, אבל בפועל הקדשתי לכך רק שבועיים מזמני", הוא אמר. "זה לא סיפור משמעותי בהתפתחות של פייסבוק".

האחים ווינקלווס, שזכו בתביעה בפיצוי של 65 מיליון דולר, התראיינו אף הם לתוכנית, וסיפרו כי "צוקרברג חיבל בפרויקט שלנו ובגד בנו. לא היה לנו רק רעיון ביד אלא משהו הרבה יותר בשל". צוקרברג אמר בתגובה כי "אחרי כל הזמן הזה, מפריע לי בעיקר שזה עדיין מפריע להם". ‏‎‎‏