פייסבוק בפתחה של שנת מיזוגים ורכישות: תקנה 15 חברות

מייקל בראון, מנהל פיתוח עסקי בפייסבוק: "שנת 2011 תהיה שנת מיזוגים ורכישות" ■ שווי השוק הנוכחי של פייסבוק, לפי מחיר של 25 דולר למניה, הגיע ל-59.4 מיליארד דולר

"שנת 2011 תהיה שנת מיזוגים ורכישות", כך אמר מייקל בראון, מנהל פיתוח עסקי בפייסבוק שהוסיף כי במהלך השנה הקרובה תרכוש החברה כ-15 חברות, או קצת יותר מרכישה של חברה אחת כל חודש.

בראון הוסיף כי החברה המנהלת את הרשת החברתית המובילה בעולם אותה ייסד מארק צוקרברג שנבחר לאחרונה כאיש השנה של המגזין "טיים", "מחפשת רכישות חכמות". בראש ובראשונה מתעניינת החברה בחברות שיש להן מוצרים חשובים לפעילויות הקשורות לפייסבוק, בנוסף מוצאת החברה עניין בצוותים של מפתחים אשר יש להם מושג ברור ביחס לפיתוח הפרויקטים עליהם הם עובדים. בראון אמר כי כעת מתעניינת פייסבוק ברכישות המתמקדות בתחום שנקרא "מסחר חברתי". "הם יהיו מיקס של רכישות טלנטים. אנו מחפשים אנשים שיריצו חלקים חשובים של המוצר שלנו, בעלי מבט עתידי באמת חזק".

לדברי מומחים בשל ההיקף שתופסת הרשת החברתית של פייסבוק בפעילות האונליין, התחרות מולה היא עומדת מחייבת אותה להתרחב לתחומים חדשים. האנליסטים המתמחים בתחום הדגישו כי רוב חברות האינטרנט הגדולות כגון פייסבוק, התמקדו לאחרונה ברכישות של חברות קטנות בהן מועסקים 10-12 איש.

נכון להיום ההערכות הן כי לפייסבוק ישנם כ-650 מיליון חברים. על פי ההערכות הרשת החברתית צפויה להכניס השנה 2 מיליארד דולר. עם זאת, מאחר ופייסבוק הינה חברה פרטית ותוצאותיה הכספיות לא נדרשות לפרסום, אך על פי פרסומים לא רשמיים, בשנה שעברה הסתכמו הכנסות החברה בכ-700-800 מיליון דולר. מוקדם יותר השנה העריכו גורמים בחברה כי הכנסות שנת 2010 יהיו כ-1.5 מיליארד דולר. האנליסטים אומרים כי לפייסבוק אשר הוקמה בשנת 2004 הגיעו למכירות בהיקף של 2 מיליארד דולר - מהיר יותר מקצב הצמיחה של יאהו ודומה לקצב הגידול של גוגל.

כרגע נובעים מרבית הרווחים של החברה מפרסומות וידיאו וגרפיקה. הנתח של פייסבוק משוק הפרסום הגרפי בארה"ב עומד על כ-9.4% לעומת 6.6% בשנה שעברה. חלקה של יאהו עומד על 16.2% ירידה קלה לעומת 16.5% בשנה שעברה, גוגל מחזיקה בנתח של 6.7% לעומת 4.7% בשנה שעברה בשוק הפרסום הגרפי בארה"ב.

על פי נתוני SharesPost, העוסקת במכירת מניות של חברות שאינן נסחרות , שוויה הנוכחי של פייסבוק, לפי מחיר של 25 דולר למניה, הגיע ל-59.4 מיליארד דולר.