המועצה הארצית החליטה לא לאמץ לעת עתה את המלצת ועדת המשנה למנוע הוצאת היתרי בנייה סביב תחנות המטרו המתוכננות • חשיבה מחדש תאפשר לגבש החלטה שתמצא איזון בין שתי התוכניות, אך ניתן להניח שרוב היתרי הבנייה בכל זאת יוקפאו בהמשך
לאחר המלצות הוולנת"ע שעוררו רעש רב, המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לעצור ולבצע "בחינה מקיפה" בעניין • השאיפה: לאפשר פרויקטי תמ"א 38 בסביבת התחנות – אך רק כאלה העומדים בהנחיות תוכנית המטרו
תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו עדיין בראשית דרכה, אך בינואר ייכנס לתוקף מס המטרו שיעלה ב-50% את גובה היטל ההשבחה • יזמים במירוץ לקדם תוכניות ולהפקידן עוד השנה, ומצד שני לטענת רבים זכויות הבנייה החדשות אינן מספיקות והם ימתינו להגדלתן
לפי המכרז שפורסם למתמודדות על ניהול הקווים במטרו העתידי, במסגרת הפרויקט יוקמו שלושה קווים בעלות של 150 מיליארד שקל ועל פי ההבטחות הוא יתחיל לפעול, בשלבים, החל משנת 2032
חוק המטרו חשוב וצריך להעבירו עכשיו, אבל גם אם לא יעבור בכנסת הנוכחית, הפרויקט לא ייעצר והכסף שהושקע בו עדיין לא נזרק לפח • מה הנזק הצפוי מאי אישורו בכנסת הנוכחית, והאם עוד ניתן להצילו? • כך הפך הפרויקט החשוב לכלי ניגוח פוליטי וכיצד מתנגד מרעננה מטריף את המערכת
לאחר כשנה של כהונה, ועל רקע הקשיים הגוברים בשדה הפוליטי, הפיץ ראש הממשלה מסמך שמסכם את פועלה של ממשלתו • מהם ההישגים שבהם היא יכולה להתגאות בשדה הכלכלי ומה שכחו להזכיר בהקשר זה באיגרת, איך השתנה המאזן המדיני־ביטחוני שלנו במהלך התקופה, ומה הושג בחברה הערבית? • צוות המשרוקית של גלובס בדק ומצא
התוכניות שאושרו הן קו M1S (חלקו הדרומי של M1) וקו M3 • מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "מקווה שכלל הרשויות תתגייסנה למען הפרויקט, למרות המחלוקות" • מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "כעת המשימה מוטלת על גורמי הביצוע"
חודשים לפני ההשקה, בפתח "חצי שנה מאוד אינטנסיבית", מנהל הקו האדום, קרן זוהר, פורש - לדבריו בשל תחושת מיצוי • בראיון לגלובס הוא מבהיר כי לא מדובר בבריחה, וטוען כי ניתן להשיק את הקו עוד השנה, אבל רומז לעיכוב גם בקווים אחרים
כפי שנחשף באתר גלובס, הוות"ל אישר את בקשת משרד התחבורה ונת"ע לפיצול התוכנית להקמת קו M1 של המטרו • בשלב זה תוגש לאישור רק התוכנית הדרומית - שנגמרת בצומת גלילות ולא עוברת ביישובי השרון • במשרד התחבורה מכחישים כי הפיצול נעשה בעקבות לחץ של עיריות רעננה וכפר סבא
הממשלה ממהרת להתקפל מול התנגדויות פופוליסטיות של רשויות מקומיות לקידום תחבורה ציבורית • את המחיר ישלמו בשנים הבאות תושבי השרון, שייתקעו בערים ללא מוצא • חבר מועצת כפר סבא: "ערי השרון יהפכו הלכה למעשה לפריפריה במרכז הארץ"
לגלובס נודע כי עיריות יישובי צפון השרון התנגדו לתוואי המטרו שיעבור בשטחן, וכעת משרד התחבורה מבקש לפצל את אישור המסלול כך שהחלק הדרומי של קו M1 יאושר כעת והחלק הצפוני בהמשך • פיצול התוכנית עלול לפגוע בעשרות אלפי תושבים ולגרום להם להמשיך להסתמך על רכבים פרטיים
בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן, התייחסה יוליס לחוסר הוודאות בעניין התמ"א וחלופת שקד שאמורה להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, וציינה כי "התמ"א לא תפסיק לחיות, יש תקופת מעבר משמעותית" • לגבי סוגיית המטרו אמרה יוליס כי "זה אירוע שאי-אפשר להפריז בחשיבותו"
ההסכם פורסם במסגרת צו להערות הציבור, והוא קובע תשלום שנתי לכל עיר בהתאם למצבה הכלכלי ולמספר תחנות המטרו והרכבת הקלה שיוקמו בה וכן את משך הזמן שהן ישלמו • שתיים מתוכניות המטרו צפויות לעלות לאישור הממשלה בחודש מאי
המכרז לתפקיד מהחשובים בענף הנדל"ן פורסם רשמית בסוף השבוע, וועדת האיתור צפויה להתכנס בקרוב • ברקע משבר הדיור וסימני השאלה סביב תמ"א 38, לאדם שייבחר לתפקיד ממתינות משימות רבות השפעה
המימון לפרויקט המטרו אמור להגיע בחלקו מתקבולי מסים - דבר שיכול ליצור פער בין תזמון ההכנסות לתזמון ההוצאות בשלב ביצוע הפרויקט • לפי הבנק המרכזי, על הממשלה לגשר על פערי התזמון במימון הפרויקט באמצעות תקציב המדינה או ע"י הגדלת החוב
מוטב להתמקד במגוון פתרונות מגורים, מבלי לקבוע כבר כעת מסמרות הנוגעים להפחתה כפויה במחירי שכירות או רכישה עתידיים
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמינוי בכיריםמירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה