החברה הציבורית מחזיקה ברישיונות לפרויקטים בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים בתחומי תשתית חיונית • החלטה שהחברה היא "גורם ריכוזי" תחייב את הרגולטור המבקש להקצות לה רישיון להיוועץ עם ועדת הריכוזיות • הוועדה עשויה להמליץ לאסור על החברה לזכות ברישיונות או בזכויות מהמדינה
במעבדות המחקר של יבמ בחיפה מפתחים את המוח של מערכת חדשה שנועדה לסייע לחברות ולממשלות בתחזוקת גשרים ומבני תשתית נוספים • כך יחליפו רחפנים את מטפסי ההרים שעד כה השתלשלו מגשרים כדי לצלם סדקים זעירים
אולי זה הזמן לחזור ולהסתכל על הטבע ולהשתמש בו על מנת לתקן את מה שהרסנו, וכך במקום לייצר מובלים הנדסיים נוכל לתכנן את העיר כמערכת אחת המחקה ומשחזרת את הטבע שהיה שם קודם
עד לשעות הצהריים המוקדמות, טיפלו כוחות הכיבוי וההצלה ב-140 אירועי הצפות, הכוללים בתים, מרתפים, חניונים תת קרקעיים ורכבים
ממשלת ארצות הברית לא השקיעה בתשתית באופן נרחב במדינה מאז סוף שנות החמישים • את הדרישה לשדרוג התשתיות מניעים 3 גורמים עיקריים: גידול האוכלוסייה, עם תופעות כמו עיור, סיכוני אקלים, וכמובן הטכנולוגיה
כך הבהיר היום נציג המשרד, אריאל רוזנברג, בדיון שקיימה השדולה לקידום הבנייה והתשתיות בכנסת • ח"כ יפעת שאשא ביטון ששימשה כשרת הבינוי עד לפני 5 חודשים אמרה כי "הייתי צריכה להתחיל בפישוט הבירוקרטיה, אני ארתם לזה"
שרת התחבורה מירי רגב אמרה בוועידת ישראל לנדל"ן של גלובס כי בגוש דן יש כבר שלוש תוכניות רכבת קלה ותוכנית שבילי אופניים ו"אי אפשר לשים את כל הכסף במטרופולין דן" • בהתייחסה לתחרות חברות התעופה מול האמירויות אמרה רגב: "יצטרכו ללכת למיזוג"
ד"ר נבות בר, מנכ"ל קרן קיסטון, אומר כי "תחום התשתיות נחשב בטוח ולא מושפע מאירועי מאקרו כמו הנגיף, ואנחנו מרגישים שהרבה כסף מחפש להיצמד לאלטרנטיבה הזו ומאוד זהירים לא להסתחרר ממנו"
מקורות חברת התשתיות הראשונה בישראל שתפעיל את מתקניה באמצעות רשת סיבים אופטיים • הסיבים שייפרשו לאורך קווי המים הראשיים יסייעו במאבק בגניבות המים ויוכלו לשמש חברות נוספות
דבר העסקה המתגבשת נחשף ב"גלובס" בחודש שעבר • העסקה - לפי שווי חברה של 270 מיליון שקל • לפי ההסכם שנחתם עם פימי, דני בן ארי ימשיך לכהן בתפקיד מנכ"ל ונשיא החברה ולילך אשר-טופילסקי, שותפה בכירה בפימי, תמונה ליו"ר הדירקטוריון
ממשלת ישראל השקיעה מיליארדים בשדרוג התשתיות הטכנולוגיות שלה • אבל כשפרצה המגפה, התבררה האמת המביכה: המידע מפוזר, קשה לדעת מי במצוקה, ועשרות-מיליארדי שקלים מתבזבזים על תוכניות סיוע לא אפקטיביות
הקידום המהיר של קווי המטרו ושל פרויקטים גדולים אחרים מעורר מחדש את הדיון על הסמכויות המפליגות של הוועדה לתשתיות לאומיות, שביכולתה לעקוף תוכניות מחוזיות וארציות כמעט בלי מגבלות
כך עולה מהדוח השנתי על תוכנית התשתיות הלאומית • התחבורה צפויה למשוך את מירב ההשקעות בתשתיות בשנים הקרובות • העלות הכוללת של התוכנית: 230 מיליארד שקל
המכרז מתייחס לעבודות תשתית של הפרויקט התחבורתי הגדול והמשמעותי ביותר בצפון ירושלים • העבודות כוללות הפרדה מפלסית מתחת לשלושה צמתים ראשיים - צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה', שיתבצעו באמצעות 4 מנהרות
המעורבות הסינית במיזמי תשתית לאומית בישראל, ובמיוחד בנמל המפרץ, מהווה כיום מוקד לחיכוך משמעותי ביחסים בין ישראל וארה"ב, שילך ויגבר בחודשים הבאים • אבל הפרק העוסק בנושא בדוח מבקר המדינה בוחר לדבר בטון שקט, אקדמי ומאוד מצונזר
חברות ענק מחו"ל שישתתפו במכרזי תשתיות גדולים לא יחוייבו להישען על ספקים מקומיים ולבצע רכש גומלין בישראל • במשרד הכלכלה ובהתאחדות התעשיינים מתריעים "האוצר נכנע לסינים"
בנייהבצלאל סמוטריץ'הרכבת הקלהחברת החשמלמשרד האוצרנדל"ן: תשתיותתחנות כוחמומחים כותביםתשתיות מים וביובתשתיות תחבורה