בעוד שבוע ייכנס לתוקף חוק השקיות, ומעתה נשלם 10 אגורות על כל שקית ניילון ■ בחלק מהרשתות פסימיים: "המחיר לא יוביל להפחתת הצריכה, ומי שייצא נפסד זה הרשתות"
מ-1 בינואר יחויבו הצרכנים לשלם אגרה בסך 10 אגורות עבור כל שקית שבה ישתמשו בקניות ברשתות המזון ■ המשרד להגנת הסביבה יסבסד סלים רב-פעמיים
בחודשים נובמבר-פברואר נוהגות מניות הקמעונות בארה"ב להציג ביצועי יתר על שוק המניות הכללי, ולמעשה כבר לאחר הבחירות לנשיאות רשם אפיק זה תשואה עודפת של כ-10% לעומת מדד S&P500
לפני שבועיים נמכרו מלפפונים במחיר של 4 שקל לקילו ■ היום מחירו של הירק נסק ל-7.8 שקל לק"ג ■ "בעוד עשר שנים נהיה חקלאות של עולם שלישי"
רמי לוי רשמה קפיצה של 88% ברווח הנקי לכ-30 מיליון שקל, והרווח של רשת ויקטורי זינק ב-114% ל-7 מיליון שקל ■ גידול משמעותי גם ברווחי שופרסל
הרווח התפעולי של הרשת עלה ברבעון השלישי ל-21.2 מיליון שקל, שהם כ-3% מהמכירות, לעומת 2% ברבעון המקביל
הרשת הציגה צמיחה של 55% ברווח הגולמי ברבעון השלישי ל-89 מיליון שקל ■ הרווח הנקי יותר מהוכפל ל-7 מיליון שקל
כך לפי הסכם עקרונות שנחתם בין הצדדים ■ רשת מחסני להב מונה 14 סניפים שעברו השבחה בשנה האחרונה כדי לאפשר את מכירתה
בעקבות תחקיר חדשות 2 שחשף שוטטות חופשית של חתולים ושינוי תאריכי תפוגה ברשת יינות ביתן, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרשת ■ "החתולים לא מריחים את הנקניקים ואת הגבינה מרוב שהם מבלים שם"
הרווח של שופרסל זינק מתחילת השנה ב-120% ל-166 מיליון שקל ■ הרשת מציגה ברבעון עלייה של 3.3% במכירות חנויות זהות ושיפור ניכר ברווח הגולמי והתפעולי ■ לדברי שופרסל, עיקר השיפור נבע מ"גידול בזכיינים בחברה"
יש הרואים באיציק אברכהן משופרסל הוכחה לשדרוגו של מקצוע התפעול. הם טועים
רוב סניפי שפע שוק ועשרה מסניפי יינות ביתן שפועלים בריכוזים חרדיים יוסבו לרשת חרדית חדשה ■ סניפי מגה בקניון מלחה ובקניון איילון יוסבו ליינות ביתן ויפעלו כסניפי דיסקאונט
חלק מהמתחרות החלו להוריד את המחירים בתגובה למבצעים בסניף החדש של יינות ביתן במודיעין, אך לא ירדו לרמת המחירים שם ■ ברשת רמי לוי הורידו את מחירי הפירות והירקות, וביוחננוף הורידו את מחירי הדגים
יינות ביתן פתחה סניף חדש בעיר ונחושה לקחת נתח מהעוגה ■ המלפפונים והעגבניות נמכרים ב-1.9 שקלים, כרעיים ב-14.9 שקל, בשר טחון טרי ב-29.9 שקל ■ מלחמת מחירים חדשה?
שבועיים לפני ראש השנה, המצב ברשתות מלמד שתם עידן מלחמות המחירים והמבצעים האגרסיביים, כיוון שלשופרסל, שמהווה את הסמן הימני בשוק, אין סיבה להוריד מחירים
נתח השוק של המותג הפרטי עומד על 5.6% בלבד ומדשדש ברוב רשתות השיווק, למעט בשופרסל ■ האם זה בגלל הצרכן הישראלי - או שהבעיה נעוצה בתג המחיר?
אורי וטרמןאיציק אברכהןהעלאת מחיריםיוסי אמירמחירי המזוןמינוי בכיריםקמעונאותקרפורשופרסלשלומי אמיר